יום שבת, 4 בפברואר 2012

רוטב טרטר




רוטב טרטר הוא רוטב סמיך ומתאים בעיקר למנות דגים (לפחות כך נהוג לחשוב), אבל בפועל הוא יכול להתאים למגוון מנות ולא רק לדגים. סבורני כי את הרוטב הזה בגרסתו היותר "נכונה" או מקורית אפשר למצוא בספרי בישול או באתרי אינטרנט, אבל אני מביאה את המתכון בגרסה שלי עם הרבה שבחים שנרשמו דווקא מאנשים אשר לא אוהבים לא שמנת חמוצה ולא שמיר. ואני כבר לא מדברת על כך שניתן להכין רוטב טרטר תוך דקות ספורות... לאחר אחסון הרוטב במקרר טעמו משתבח ומתחזק.


מרכיבים:
4 כפות מיונז
4 כפות שמנת חמוצה
¼ צרור שמיר קצוץ
1 כף עירית קצוצה דק
1 כף מלפפון חמוץ קצוץ דק
1 או 1/2 כף פללי שיפקה (לפי מידת החריפות העדיפה) קצוץ דק

הכנה:
לערבב יחד כל מרכיבי הרוטב.

הערות שוליים: אני אישית מעדיפה כאשר כל המרכיבים הקשים (הירקות) קצוצים ממש ממש קטן. לא במעבד מזון בשום אופן, רק ידנית, אבל בצורה מאוד דקה.

במידה והרוטב יוצא סמיך מדי, קרי יותר מדי מרכיבים קשים, ניתן לדלל עם עוד כף שמנת או מיונז. אני מעדיפה קצת יותר שמנת ממיונז.

הייחודיות ברוטב הזה הם הירקות המוחמצים, ולמעשה אפשר להשתמש במגוון ירקות מוחמצים כגון זיתים, צלפים, בצלצלים מוחמצים, עגבניות ירוקות מוחמצות.

בתיאבון!




Nati

2 comments:

  1. זה מורכב מכל מה שאני אוהבת, אבל חוץ ממני לא יהו קופצים. הדג אצלנו בא עם לימון וירקות בתנור, טוב נו וגם טחינה חחח הטורקי השמרן שלי בחיים לא יסכים לטרטר הנפלא שלך (למרות שאת אלף האיים הוא התרגל לאכול:-)

    המשך יום מקסים!
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. ולא צריך!!
      זאת המלחמה המתמדת שלי עם אימא שלי כשהיא אומרת "אני לא אכין את זה כי אבא לא אוהב...".

      ס-ל-י-ח-ה?! למה, אנחנו לא בני אדם?! לא אוהב - שלא יאכל! לנו יישאר יותר ;-)
      גם לנו מגיע לפנק את עצמנו במה שאנו אוהבות בלי קשר למה שאוהבים בני זוגנו.

      למזלי בעלי אוהב הכל (או לפחות אני עדיין לא גיליתי מה הוא לא אוהב), אבל אני שכן יש לי מאכלים שאני לא אוהבת, בכיף מסכימה שהוא יאכל. אני לא יכולה להגביל אותו במה כן לאכול ומה לא אם אני לא אוהבת, נכון? אז למה שהם יגבילו אותנו?

      אם את אוהבת - תכיני לך. ולכי תדעי - עם האוכל בא התיאבון :-) בסוף הוא גם לא ישאיר לך.

      שיהיה לך לילה קסום,
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...