יום ראשון, 5 בפברואר 2012

חזה עוף בתבלינים




תוכניות בישול זה מקור טוב להשראה ורעיונות. אך יחד עם זאת קשה לשבת מרותקת לטלוויזיה ולא להזיז עיניים מהמסך. אני עושה כמה דברים בבת אחת. וגם את התוכנית "סיפורו של שף" בה התארח השף האמריקאי Bobby Flay ראיתי בקצה העין. בסיום התוכנית בובי הכין חזה עוף ב-16 תבלינים המורכבים על ידו. עצם הרעיון די הלהיב אותי, אבל לא זכרתי את כל מרכיבי התבלין "Flay`s 16-Spice". חיפשתי ברשת, ומצאתי, אך לא כל התבלינים לטעמי. הרכבתי את התבלין מחדש בשילוב כזה שיתאים לעדיפויות שלי. ובלי צניעות מיותרת אני רוצה לומר לעצמי "כל הכבוד", באמת יצא מעולה וללא ספק אני עוד אחזור למתכון הזה לא אחת.


מרכיבים:
פרפר חזה עוף אחד מחולק לשני חצאים (שלמים ולא חתוכים לשניצלים)

1 כפית פלפל צ`ילי גרוס
1 כפית זרעי שומר
1 כפית זרעי כוסברה
1 כפית סוכר חום
1 כפית תבלין לשווארמה
1 כפית תבלין לגריל
½ כפית קינמון
5 שיני שום
2 כפיות ג`ינג`ר טרי מגורר בפומפייה דקה
1 כפית מלח
כליפה מגוררת מחצי לימון
מיץ מחצי לימון
2 כפיות שמן

הכנה:
1. להכין שני חצאים של חזה עוף בשלמותם.

2. במכתש ועלי לכתוש את זרעי השומר יחד עם זרעי הכוסברה. להוסיף פלפל צ`ילי, סוכר חום, תבלין לשווארמה ולגריל, קינמון ומלח. להמשיך לכתוש הכל יחד. להוסיף שיני שום כתושות וג`ינג`ר מגורר, כליפת לימון, מיץ לימון טרי ושמן. לאחד הכל יחד למשחה סמיכה.

3. לחמם מחבת עם קצת שמן לטמפרטורה גבוהה.
על כל חתיכה שלמה של חזה עוף למרוח בנדיבות את תערובת התבלינים רק על צד אחד של החזה – צד אחד מצופה בתבלינים והצד השני נקי.

להניח את החזה עם הצד המצופה על מחבת חמה. לצלות עד להשחמה. להפוך את החזה לצד השני ולצלות עד להשחמה קלה, אך עדיין לשמור שהבשר יישאר רך ועסיסי.

4. להעביר את הבשר המוכן על קרש חיתוך ולחתוך לפרוסות עבות.

הערות שוליים: את המתכון המדויק לתבלין של בובי פליי ניתן לראות כאן. לטעמי יש בקוקטייל תבלינים הזה סוגי תבלין שאני אישית מאוד לא אוהבת ולא אוכל להתעלם מקיומם בתפריט.

את אבקת הג`ינג`ר החלפתי בג`ינג`ר טרי, כמו כן גם את אבקת השום. במקום כמון השתמשתי בתבלין לשווארמה. ולימון זה המרכיב הקבוע אצלי במתכוני עוף.

כמות התבלין שיצאה לי לפי הפרופורציות הניתנות במתכוני הספיקה ל-3 חתיכות של חזה עוף (פרפר ועוד חצי).

בתיאבון!



Nati

תגובה 1:

  1. רצויי להשרות מס' שעות לפני הצליה
    אני אופה בתנור
    1- לחמם תנור לחום 220 מעלות
    2- בתבנית על נייר אפיה להניח את חזות העוף
    3- לאפות 10 דקות ב- 220 מעלות + 20 דקות ב-180 מעלות
    4- להשאיר בתנור כבויי לעוד 10 דקות
    כדאי להכפיל את הכמות טעים קר עם סלט או בסנדוויץ

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...