יום שני, 6 בפברואר 2012

מרק גריסים (ומה שיש)



מתכון חדש


בזמן שאני עוברת על כל הסטוקים שלי עם התמונות ובודקת אילו תמונות מהעבר ראויות להיכנס לבלוג החדש ואילו אצטרך לצלם שוב, אני נתקלת בתמונות של מרק גריסים שבישלתי בחורף שעבר. אני כבר לא זוכרת למה החלטתי לא למהר עם המתכון הזה, אבל אני מנחשת שכנראה בגלל הצילום שלא הצליח לי. משום מה יש רק כמה תמונות של המרק, ומתוך כמה האלה רק שתים עוד איכשהו מתאימות לשימוש. זה כבר קרה לי לא אחת שוותרתי על פרסום הפוסט בגלל שהצילום לא הצליח, אבל הפעם אני לא יודעת מתי אכין שוב בדיוק מרק כזה בשביל לצלם מחדש.

העניין הוא שבמרקים אני אף פעם לא חוזרת בול על אותו המתכון. מרק מאפשר הרבה חופש פעולה. אם אין לי פטרוזיליה, אזי אשים סלרי, אם אין בצל, אשתמש בכרישה, אם אין תפ"א, אזי אפשר קטניות, ואפילו אם אין לי ציר, אוכל לבשל על בסיס מים, מגוון תבלינים וטיגון קל של ירקות לפני הכנסתם למרק. לכן החלטתי בכל זאת לכתוב את המתכון כי חבל שהמרק הזה סתם כך ילך לאיבוד בגלל הרשלנות הצילומית שלי.

בעיקרון, הרכבתי את המרק ממה שהיה. בד"כ "מה שיש" נהוג לשים לפשטידות או מאפים ממולאים, אבל בשבילי פשטידות זהו מאכל הכי פחות אהוב מכל מה שקיים ברפרטואר הקולינארי.


מרכיבים:
2 ליטר ציר עוף
עוף מהציר
1/2 כוס גריסי פנינה מושרים במיים לפחות למשך שעה
1 כרישה
5 פטריות שמפניון
1 קישוא
3 תפוחי אדמה בינוניים
3 שיני שום
4 ענפי פטרוזיליה
מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם
2-3 כפות שמן

לימון חתוך לרבעים

הכנה:
1. לבשל את הציר כמו שמצוין במתכון. אם אוהבים גזר מבושל מהמרק שומרים על הגזרים ומשליכים את כל השאר.

2. להוסיף לציר גריסי פנינה מושרים ולהמשיך לבשל חצי שעה.

3. בינתיים: לשטוף את הכרישה היטב, לחצות ולוודא שאין גרגירי חול בין שכבות העלים. לפרוס את הכרישה דק לחצאי טבעות. לחמם מחבת עם 2 כפות שמן ולהוסיף את הכרישה. לטגן כדקה.

4. לשטוף את הפטריות, לחצות ולקצוץ דק לחצאי טבעות. להוסיף את הפטריות ו-2 שיני שום קצוצות למחבת עם הכרישה ולהמשיך לטגן כ-3-5 דקות נוספות.

5. לשטוף את הקישוא ולגרר בפומפייה עבה. להוסיף למחבת עם הכרישה ולהמשיך לאדות את הכל ביחד על אש בינונית 3-5 דקות נוספות. תוכן המחבת אמור להיות מעט זהוב ושומר על הנוזלים (לא יבש ושרוף).

6. להוסיף את תוכן המחבת לסיר עם הגריסים. ובינתיים לקלף את תפוחי האדמה ולחתוך לקוביות קטנות. להוסיף לסיר המרק. להמשיך לבשל את המרק כ-30 דקות. 5 דקות לפני סיום הבישול להוסיף את ענפי הפטרוזיליה ושן שום אחת כתושה.

7. להגיש חם עם רבע לימון בצד, לסחוט מעט מהלימון סמוך לאכילה.

בתיאבון!



Nati

2 comments:

  1. נתחיל מהתמונה הראשונה המהממת! כל כך יפה שילוב הצבעים עם הרקע ה"חצצי"!
    אני מאוד בעד "מה שיש", כמה פעמים הכנתי מרקים מכל הירקות כמעט שהיו בבית ויצא נהדר. עם הגריסים אני לא מסתדרת עוד מתקופת הילדות (יחד עם רגל כרושה וגם חלבון מביצה קשה ), למרות ששנים לא ניסיתי משום מה אני עדיין חוששת :-)

    שיהיה המשך יום נפלא!
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מותק,
      הצבעים זה הדבר היחידי שיצא נחמד בתמונה ;-)
      והאמת, כשקניתי את הקערות האלה, מראש חשבתי שאצלם בשתי קערות ביחד כי זה שילוב צבעים מנצח, למרות שאני לא אוהבת לא צבע שחור ולא אדום. אבל אין מה לעשות, זה נראה יפה (יש גם קערה שלישית בצבע אפור כהה). אבל התמונות עצמן, האיכות - יצאו ממש גרוע. ובכל אופן תודה על העידוד ועל הפרגון :-)

      מרקים זה נראה לי מאכל אוניברסלי - תמיד אפשר לשים את מה שיש ותמיד זה יהיה פרפקט. לא מתארת לי במה אפשר לקלק מרק...

      תודה על הביקור,
      שיהיה לילה טוב,
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...