יום חמישי, 9 בפברואר 2012

סלט קישואים ברוטב שמנת


 אוי, כמה שזה טעים. ההמצאה היא לא שלי, או כמעט לא שלי, אכלתי סלט דומה, או כמעט דומה, באחת המסעדות לפני הרבה שנים. אני לא נוהגת לשאול טבחים או מלצרים "מהו המתכון המדויק?", אני פשוט משחזרת את הטעם ע"פ הזיכרון. זה מאתגר, זה מעניין, ונותן אפשרות לפתח יותר את חושי הטעם והריח שלי. להכין אולכ טעים – זו משימה בפני עצמה, אבל לשחזר מאכל לפי הטעם שהרגשתי בפה או לפי הריח שהרחתי – זו משימה לגמרי אחרת ומעניינת אולי אף יותר מלבשל לפי מתכון ספציפי. אני לוקחת את העיקרון ולפיו בונה מנה עם נגיעות משלי. מה שהוגש במסעדה היה יחד עם ארוחה בשרית, וזה גורם לי להסיק שהרוטב לא היה חלבי, אלא אולי מיונז. או טחינה? אוקיי, אז ניסיתי כל מיני ווריאציות ואביא כאן את הכי טעימה.


מרכיבים:
3 קישואים בינוניים

2 כפות שמנת חמוצה
2 כפות יוגורט טבעי
2 שיני שום כתושות
7 גבעולי שמיר
2 כפיות חומץ
1 כפית מיץ לימון
מלח בנדיבות

הכנה:
1. לשטוף היטב את הקישואים, לנגב, ולחתוך לטבעות בעובי כ- ½ ס"מ לפחות (העיקר לא דק מדי).

2. לחמם מחבת עם קצת שמן, להניח טבעות הקישואים בשכבה אחת (כמו בטיגון החצילים) ולטגן משני הצדדים עד לקבלת צבע זהוב עדין. הקישואים אמורים לקבל בצע זהוב נעים מבחוץ, אך להישאר קריספיים מבפנים, או מה שנקרא `אל דנטה`.

להוציא קישואים מטוגנים על צלחת מרופדת בנייר סופג. לתת לקישואים להתקרר.

3. להכנת הרוטב קוצצים דק את השמיר, רק העלים הדקיקים בלי הגבעולים, ומעבירים לקערה. מוסיפים שום כתוש, שמנת, יוגורט, חומץ, מיץ לימון טרי ומלח. מערבבים הכל לקבלת רוטב אחיד.

4. בתוך קערה גדולה מערבבים יחד את פרוסות הקישואים יחד עם הרוטב, מניחים בצלחת ההגשה.

הערות שוליים: ניסיתי שתי גרסאות לקישואים: גם בתנור וגם בטיגון. ובטיגון הם יוצאים טעימים יותר ויפים ותר. בהחלט אין ממה לחשוש משום שאינם סופגים שמן כמו החצילים, ולמעשה הם נשארים כמעט יבשים.

את היוגורט ברוטב אפשר להחליף במיונז, גם גרסא זו נוסתה על ידי וגם זה טעים.

מלח להוסיף לפי הטעם, אבל לא להתקמצן, הוא אכן מוסיף המון בסלט כיוון שהקישואים עצמם דיי תפלים.

בתיאבון!



 
Nati

7 תגובות:

  1. אחלה מתכון
    עוד גרסה נפלאה לשימוש בקישואים!!
    מזל טוב על הבלוג החדש!!

    השבמחק
  2. איזה מתכון נפלא וטעים, אני מכירה ואוהבת.
    וגם כאן אאחל לך מזל טוב והצלחה גדולה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה בתיה :-)
      שמחה שאהבת גם את המתכון וגם את הבלוג!

      שיהיה לך המשך יום נפלא,
      נטי

      מחק
  3. כמה שזה נראה טעים, אוהבת את כל המרכיבים, רק שבזמן האחרון הקישואים (בכמה וכמה מקומות) ממש לא מפתים בלשון המעטה, נחכה לימים טובים יותר

    השבמחק
    תשובות
    1. פנינוש, קניתי קישואים לפני שבוע ברמי לוי ממש ממש מעולים! כאלה טריים וקטנים יחסית וקשים, פשוט תענוג.

      תודה על הביקור בביתי החדש :-)
      שיהיה לך המשך יום נהדר,
      נטי

      מחק
  4. תודה על המתכון, הכנתי ויצא מאוד טעים

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...