יום שישי, 10 בפברואר 2012

קציצות שניצל או שניצל משופר




אם רוצים לתת את כל הקרדיט הראוי לחזה עוף ולשניצל בפרט, חייבים להכין את הקציצות האלה. לא רציתי קרום פריך כמו בשניצל, וגם לא רציתי מרקם טחון כמו של קציצה. אם אפשר, אזי משהו באמצע. אולי זה בגלל שאני באופן כללי לא אוהבת את הציפוי של השניצל... אבל מצד שני גם לא הכי מתחברת לשניצל בלי ציפוי. ואולי אני פשוט לא אוהבת שניצל? מה שבטוח, השניצל הזה זאת גרסה לגמרי משופרת, והקציצה הזאת היא לגמרי שניצל...

מבולבלים? אז תכינו ותבינו.

חשבתי לקרוא למנה זו "שניצל מדומה", אבל אחד הסועדים אמר: "זה לא מדומה... זה משופר!". אוקיי, אימצתי. זה טעים, זה פשוט כל כך טעים שבקלות אפשר לאבד שליטה עצמית ולאכול לבד את כל הקערה לבד. ה"שניצלים" האלה יוצאים כל כך, כל כך רכים ועסיסיים, שמנמנים ומגרים, שאי אפשר לעמוד בפיתויים כבר תוך כדי טיגון. הוספת קמח תפוח אדמה מקשרת בין הביצה וקוביות הבשר ושומרת על תוכן מאוד-מאוד רך ועדין. תענוג בכל ביס!

מרכיבים:
400 גר` חזה עוף (חזה שלם מעוף אחד)
2 כפות קמח תפוח אדמה
1 כף קמח רגיל
2 ביצים
2 כפות מיונז
1 כפית שטוחה של חרדל
1 כפית טימין טרי
מיץ מחצי לימון
מלח, פלפל שחור גרוס טרי

הכנה:
1. לחתוך את חזה העוף לקוביות קטנות בגודל כ-בין 1 ל-1/2 ס"מ.

2. בקערה נפרדת לטרוף ביצים, להוסיף אל הקערה עם קוביות השניצל. להוסיף קמח תפוחי אדמה, קמח רגיל, מיונז, חרדל, טימין, מיץ לימון, מלח פלפל.  לערבב הכל יחד.

3. לחמם שמן במחבת. בעזרת כף להניח מהתערובת על מחבת חמה (כמו בהכנת הפנקייקים) ככף וחצי עבור כל "קציצה", לא לשטח את המסה. לטגן מכל צד עד להשחמה קלה. להסיר מהמחבת לתוך צלחת מרופדת בנייר סופג.

להגיש עם לימון לצד כל תוספת אהובה.

הערות שוליים: קציצות השניצל יוצאות שמנמנות ומאוד רכות. קמח תפוחי אדמה עם ביצים ומיונז יוצרים מרקם עדין במיוחד. קוביות הבשר אינן מתייבשות כלל ושומרות על העסיסיות שלהן. פשוט טעים להפליא!

בתיאבון!




 Nati

7 תגובות:

  1. זה נראה מעולה.
    משום מה גם אני לא מתחברת לשניצל רגיל או לחזה עוף הסטנדרטי.
    משהו בו לא מספיק סקסי ומפתה עבורי.אולי הבאנליות שלו.

    השבמחק
    תשובות
    1. שנחה שאהבת :-)
      אני מקווה שתאהבי את התוצאה כי זה בהחלט הרבה יותר טוב משניצל מכל בחינה.

      תודה על הביקור,
      שיהיה לך המשך יום נעים,
      נטי

      מחק
  2. נטוש הבלוג החדש עושה לך רק טוב
    נראה כל כך מפתה וטעים, תודה

    השבמחק
  3. מממ! נראה מעניין ומבטיח ביותר!
    אני דווקא מאוד אוהבת שניצל כמו שהוא, אבל תמיד כיף לנסת משהו חדש וזו גרסא מיוחדת ולא מוכרת לי, אז אני בטוח אנסה מתישהו!
    כמה קציצות בערך יוצא מ400 גרם חזה עוף? (שוב אני עם 2.5 אנשים צריכה להקטין כי כזה דבר אני אוכלת רק טרי מאותו יום).
    בנוסף, יש מצב להלחיף את הקמח תפוחי אדמה בפירה או להגדיל את הקמח הרגיל? או פשוט תתני לי עוד מתכונים עם הקמח תפוחי אדמה, כי אם אני כבר קונה חבילה שיהיה לה שימוש חחח

    המשך יום נפלא!
    אלנה
    נ.ב מקווה שזה לא נראה לך כפיתי מדי שאני מגיבה על כל פוסט :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      אני לא זוכרת כמה קציצות בדיוק מתקבלות, אבל תאמיני לי שלא תצטערי אם תכיני מהכמות הזאת. זה ממש נשנוש :-) אני בטוחה שתחסלו אותן עוד באותו יום.

      תקראי תגובות בפוסט המקורי:
      http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=1279855
      אנשים הכינו ונהנו. וחוץ מזה ראיתי הרבה פעמים המלצות על הפוסט הזה בכל מיני פורומים. אז אני באמת לא ממליצה להכין מכמות קטנה יותר כי תצטערי ;-)

      אם יש לך קורנפלור אז תשימי אותו במקום קמח תפוחי אדמה. חוץ מזה, קורנפלור מוכרים גם באריזות קטנות.

      כיף לי שאת מגיבה בכל פוסט :-) אני תמיד מקבלת אותך בשמחה ובברכה ♥

      שיהיה לך אחלה יום,
      נטי

      מחק
    2. טוב! חוזרת לדווח! :-)
      עשיתי 1/2 כמות והיה טעים מאוד! שמתי תפוח אדמה קטן מגורר דק וסחוט במקום הקמח ונראה לי די פטרתי את הבעיה.
      מה שהפריע לי קצת זה חוסר אחידות של המרקם. אולי הייתי צריכה לקצוץ יותר דק כמו שהערבים עושים לקבב? כי הבלילה היתה רכה ונימוכה ופתאום ה"גושים" של חזה העוף חרגו מההרמוניה :-). בפעם הבאה אנסה לקצוץ דק...
      תודה על המתכון!

      אלנה

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...