יום שני, 20 בפברואר 2012

עוף רוטב ברבקיו ביתי



 את המתכון הזה פרסמתי לראשונה ב-07.07.2008 בבלוג הראשון שלי. וכמו כל דבר גאוני, גם המתכון הזה יצא בספונטאניות ובלית ברירה. מה שלא יצא טוב בפעם הראשונה, זה הצילום. צלמתי מאוד בחפזון כשבקושי נשארו כמה שיפודים. לכן עמכם הסליחה על חלק מהתמונות שיצאו באיכות ירודה ונוראית. אבל בשביל קצת ליפות את המציאות אני מצרפת הפעם גם תמונות עדכניות. ובתמונות החדשות הכנתי כרעים עוף ברוטב ברבקיו ביתי בתנור ותפ"א בתנור (באותה תבנית). יצא מעולה גם בתנור.

לראשונה הכנתי את הרוטב הזה לפני כמה שנים כשאימי טלפנה אלי בערך ב-12 בצהריים והודיעה חגיגית: "אני ואבא באים לארוחת צהרים". מה ארוחת צהריים?? כל מה שתכננתי להכין זה שניצל, לכן הפשרתי רק חזה עוף. "לא נורא" – היא אומרת לי – "גם אני הפשרתי כמה סטיקים, רציתי להכין לנו בתנור ואז חשבנו שעדיף לבוא אליכם ולעשות על האש קטן". טוב, בכיף! בדיוק לא מזמן ראיתי כמה מתכונים של רוטב ברבקיו בהכנה ביתית, אם כי לא אהבתי שום מתכון בנפרד. אז אלתרתי. לקחתי מתוך כל אחד את מה שהיה נראה לי הכי מתאים והכי מעביר את הטעם, פלוס תוספות משלי. תשאלו למה להתאמץ כאשר הרוטב זמין בכל סופר קרוב? אבל בגדול, גם לאכול אפשר לצאת למסעדה ולא להתאמץ בבית...

הרוטב יצא טעים. מאוד, מאוד. הכי חששתי מאבא כי הוא לא מאוהבי חזה עוף בשום צורה. ולהפתעתי דווקא הוא אהב הכי הרבה ואפילו לא הבחין שאוכל חזה עוף (יצא מאוד עסיסי ורך, ממש כמו פרגית).


מרכיבים:
400 גרם חזה עוף (פרפר אחד)
שיפודי עץ מושרים קצת במים

לרוטב ברבקיו:
3 כפות קטשופ
1 כפית חרדל
2 כפות רוטב סויה
2 כפיות דבש
חצי בצל קצוץ דק דק ומטוגן (כשהכנתי בתנור, הכנתי בלי הבצל)
1 כפית שבבי צ'ילי יבש
2 שיני שום כתושות
2 כפות אספרסו או קפה מאוד חזק (בערך כ- ¼ כוס)

הכנה:
1. לחתוך את חזה העוף לרצועות. להניח לתוך הקערה.

2. להכנת הרוטב: בתוך קערה לערבב קטשופ, חרדל, רוטב סויה, דבש ושיני שום כתושות.
לפרוס בצל לקוביות קטנות ולטגן במעט שמן, להוסיף אל המחבת פלפל צ'ילי, לערבב עוד כחצי דקה ולהוסיף את הקפה. לאדות במשך דקה. לאחד את תוכן המחבת עם תערובת הקטשופ. לטעום, לתקן תיבול.

3. לטבול כל רצועת עוף בתוך הרוטב ולשפד בצורת זיגזג. לצלות על הגריל עד לקבלת צבע חום יפה אך להקפיד לא לייבש את הבשר.

הערות שוליים: תוצאות מרשימות ביותר. לא יודעת עד כמה הטעם דומה לרוטב ברבקיו מקורי, אבל מצד שני אם הייתי רוצה טעם מקורי, אזי הייתי פשוט קונה...

כמות הרוטב לפי המרכיבים במצוינים במתכון הספיקה לי בדיוק לפרפר חזה אחד.

והחשוב הוא - זה להוריד בזמן את השיפודים מהאש לפני שייאבדו את כל המיצים ויהפוך לחזה רגיל.

את תפוחי האדמה אפשר להכין לפי המתכון הזה. לסדר אותם באותה תבנית עם העוף ובמהלך האפייה הם יספגן גם את המיצים של העוף. בקיצור, יוצא מעדן!

בתיאבון!






 לפני שהבשר הגיע לגריל








Nati

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...