יום ראשון, 26 בפברואר 2012

מאפה עגבניות וגבינה



בוקר טוב, בוקר מדהים, בוקר נפלא לכולם! איזה יום היום! אני עדיין מלאת התרגשות – אתמול נולד האחיין החדש שלי – בן של אחותי התאומה. הפוסט הזה היה מיועד להתפרסם אתמול בצהריים, אבל את הצהריים של אתמול העברתי יחד עם אחותי בחדר לידה. טוב, אני חייבת לעבור לכתיבת המתכון עצמו כי אם אתחיל לשתף אתכם בחוויה המדהימה והקסומה הזו לא אסיים עד מחר...

אז מה אתם אוהבים יותר – פיצה או שקשוקה? קשה להחליט, נכון? מהיום גם לא תצטרכו להחליט כי המאפה הזה יחליף לכם את שניהם בקערה אחת. מאפה יחסית צנוע שלא דורש יותר מדי מרכיבים יקרים והכנה מסובכת. מאז שהכנתי את זה לראשונה אני מפנקת אותנו במאכל העגבניות והפלפלים הזה עם הרבה גבינה נמתכת כמו בפיצה לעיתים די קרובות.

בכיף הייתי ממשיכה עכשיו לכתוב פתיח יותר ארוך ויותר מפתה, אבל תיכף אני חייבת לרוץ לאחותי. ולכן... אני משאירה אתכם כאן עם מתכון שהוא באמת הצלחה גדולה ועם תמונות משכנעות ביותר ;-) ועד שאני אחזור היום בערב מקווה שכבר תספרו לי איך יצא לכם...

מרכיבים (ל-2 מנות):
1 בצל גדול קצוץ דק
3 עגבניות
1 פלפל גמבה גדול
2 שיני שום
6 עלי בזיליקום
3-4 ענפי פטרוזיליה
1 כפית סוכר
1/4 כפית שבבי פלפל צ'ילי יבש
מלח ותיבול נוסף לפי הטעם (אם אוהבים תבלינים יבשים כמו אורגנו, טימין, רוזמרין, אבל ממש מעט)
מעט שמן לטיגון

3-4 פרוסות גבינה צהובה
4 פרוסות לחם

הכנה:
1. לקצוץ את הבצל לקוביות קטנות ולהעביר למחבת שחוממה מראש עם 2-3 כפות שמן. לטגן כ-3-5 דקות עד שהבצל מתחיל לקבל גוון זהוב עדין.

2. לקלף את העגבניות ולחתוך לקוביות קטנות.
לחתוך לקוביות קטנות גם את הפלפל גמבה.
לקצוץ את שיני השום, את הבזיליקום ואת הפטרוזיליה. להוסיף את כל הירקות למחבת עם הבצל. לטגן על אש גבוהה כדקה, להוסיף תיבול, אם יש צורך ניתן להוסיף *כף מים. להמשיך לבשל את הירקות תוך ערבוב כ-10 דקות, או עד שהירקות מתרככים כמעט ותוכן המחבת נראה עסיסי וסמיך.
לטעום ולתקן תיבול.

3. לחמם תנור ל-180 מעלות
לקצוץ את פרוסות הגבינה לקוביות קטנות.
**לזלף מעט שמן על פרוסות הלחם.

4. ברגע שהירקות מוכנים לסדר אותם לתבניות חסינות חום אישיות, בעזרת כפית לעשות שקע במרכז ולמלא בגבינה צהובה קצוצה. להניח את התבניות האישיות מעל תבנית אפייה גדולה (תבנית של התנור).

לזלף מעט שמן על פרוסות הלחם ולהניח גם אותן על התבנית. להכניס את התבנית לתנור שחומם מראש ולאפות ***כ20-30 דקות.

5. להגיש מאפה מוכן עם פרוסות לחם שחומות.

הערות שוליים: *כשהירקות מתבשלים הם מפרישים נוזלים, אך יחד עם זאת חלק מהנוזלים מתאדים. לכן, ע"מ לשמור על הירקות עסיסיים אפשר מדי פעם להוסיף מעט מים, ואפילו קצת קטצ'ופ או רסק לחיזוק טעם העגבניות (ממש מעט).

**אפשר לזלף רק שמן מעל פרוסות הלחם, ואפשר להגדיל ולמרוח בחמאה מתובלת, או להכין שמן עם שום כתוש ומעט מלח ולמרוח את הלחם בשמן שום.

אני מאמינה שזמן האפייה יכול לנוע בין כמה דקות בהתאם לתנור של כל אחד וגודל התבניות האישיות. מה שחשוב זה לשים לב שהגבינה לא תשרף לפני הזמן.

הלחם יהיה מוכן הרבה לפני העגבניות, לכן להציץ לתנור אחרי כמה דקות ולראות מה מצב הלחם. ואפשר פשוט להוסיף לחם לתבנית דווקא לקראת סיום האפייה, כך גם המאפה וגם הלחם יהיו חמים.

אה, ועוד משהו, אין לי ספק שמי שאינו משתף פעולה בבישולים שלכם של יום שישי ופנוי לאכול טוב במהלך כל היום, יעדיף דווקא את מנת העגבניות והגבינה שלכם... אז אולי תכפילו את הכמויות מראש?
אני הכנתי רק שתיי תבניות – אחת לי ואחת לבונבון שלי בן השנה ועשר...

בתיאבון ושבת שלום!

















Nati

תגובה 1:

  1. מזל טוב להולדת האחיין החדש! איזו התרגשות!
    כל הכבוד שאת עומדת לצידה, זה כל כך חשוב לקבל עזרה בתכופה רגישה שלאחר הלידה!
    המאפה שלך נראה פשוט יפיפה! למרות שאני הייתי עונה "פיצה" ללא שום התלבטות זה עדיין מעוד מעניין ומבטיח.
    אוהבת את התמונות על רקע טבעי ואת הראשונה ה"נמסה" במיוחד!

    המשך יום מקסים!
    אלנה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...