יום שבת, 4 בפברואר 2012

לביבות תפוחי אדמה וטונה



לפני כמה זמן שודרה בערוץ האוכל תוכנית "המסיבה של פאולה" והוכנה בתוכנית מנה שמאוד סקרנה אותי. התוכנית שודרה בחצות כאשר התחלתי כבר להירדם, אך לפתע שמעתי הצעה מעניינית לסטודנטית למשפטים אשר סיפרה כי מאוד אוהבת לארח אך לא נשאר לה מספיק כסף ע"מ להכין לאורחיה מנות יוקרתיות. עם זאת, היא מאוד רוצה לארגן אירוח ברמה. ואז פאולה דין הציעה לה מתכון לקציצות סרטן "מזויפות" כאשר במקום בשר סרטן היקר תופיע טונה משומרת. התעוררתי לגמרי, זה סקרן אותי. עקבתי בקפדנות אחרי ההכנה וזכרתי שבמנה זו ישנם 4 מרכיבים עיקריים. לא חשתי צורך לקום ולרשום מכיוון שזה היה מאוד קל לזכור.

בבוקר לקחתי דף ועט ע"מ לרשום כל עוד לא שכחתי, אבל כאן אני מגלה שאני זוכרת רק שלושה מרכיבים! ניסיתי לשחזר בזכרוני האם באמת היה מדובר בשלושה מרכיבים עיקריים ובגלל חוסר צלילות בשעה מאוחרת של שידור התוכנית פשוט לא זכרתי נכון, או שמא באמת משהו פרח מזכרוני? אז לא נורא, לא נשאר רעבים בגלל זה. לקחתי את שלושת המרכיבים אותם זכרתי והוספתי אליהם תפוח אדמה מבושל ע"מ לתת "גוף" לקציצות. אך יחד עם זאת חיפשתי באינטרנט את המתכון של פאולה, ומצאתי מתכון מקורי שלה ללביבות סרטן. ואכן מופיעים בו רק שלושה מרכיבים עיקריים: בשר סרטן, פירורי לחם או קרקרים וביצה.

אני מביאה כאן את המתכון שלי בהשראת פאולה, ובהמשך אנסה גם את המתכון המקורי על בסיס טונה.


מרכיבים:
1 קופסת טונה
2-3 כפות פירורי לחם
2 תפוחי אדמה לא גדולים
כף חמאה
1 ביצה
1 כף מיונז
1 כפית חרדל רגיל
מעט אגוז מוסקט
קליפה מגוררת מחצי לימון
מלח, פלפל שחור גרוס טרי

פירורי לחם נוספים לציפוי

הכנה:
1. לבשל את תפוחי האדמה במים עם מלח כ-15 דקות, עד להתרככות. לסנן את המים ולרסק את תפוחי האדמה יחד עם החמאה למחית.

2. לסנן שמן מהטונה. בקערה גדולה לפורר את הטונה לחתיכות בינוניות, להוסיף מחית של תפוחי אדמה, פירורי הלחם, ביצה, מיונז ותבלינים. לאחד את כל המרכיבים, ולהשתדל לשמור על חתיכות טונה לא מרוסקות לגמרי.

3. לחמם שמן במחבת לטמפרטורה גבוהה.
לצור מתערובת הטונה ותפוח האדמה קציצות קטנות, לצפות אותן בפירורי הלחם ולטגן משני הצדדים עד להזהבה.
להוציא מהמחבת לצלחת מרופדת בנייר סופג.

4. להגיש עם רוטב טרטר או עם פלחי לימון.

הערות שוליים: נראה לי שיכול להיות נפלא להוסיף לתערובת הלביבות סוגים שונים של ירק כגון נענע קצוצה דק-דק, פטרוזיליה, עירית. אך היות ובארוחה השתתפו אנשים שעבורם "כל מה שירוק הוא לא טעים" נאלצתי לוותר על הירק. אם כי אין לי ספק שהוא רק יכול להועיל ולשפר את הטעם.

בתיאבון!



Nati

תגובה 1:

  1. תודה, טעים מאוד:-)
    לי יש מתכון מ"לאישה" עם תםוח אדמה וגזר "חיים" מגוררים דק וגם הרבה פטרוזיליה, בקיץ יוצא לי להכין לא מעט כי זה חלבון אבל לא כבד :-)
    הגרסא שלך עם התפוח המבושל חייבת להיות מצוינת! רושמת לי בזכרון לנסות בהזדמנות.

    אלנה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...