יום רביעי, 1 בפברואר 2012

סלט חצילים בטעם כבד




ייתכן ולכל אחד יש את המתכון משלו ל"חציל בטעם כבד", אבל אני מכינה את זה כך. אין לי מושג מדוע חציל בלי טיפת כבד מתיימר להיקרא "חציל בטעם כבד", ואולי זה משום שברוב המתכונים שפגשתי שמים בסלט זה ביצים מבושלות ובצל מטוגן כמו ששמים בכבד קצוץ? לא יודעת. אך איך שזה לא ייקרא, זה יוצא טעים. אני מאוד אוהבת חצילים בכל הווריאציות, ואשתדל להביא כאן שלל מתכונים לסלטי חצילים.


2 חצילים בינוניים
2 בצלים בינוניים
שן שום
שמן לטיגון
קצת כמון
מלח ופלפל שחור

הכנה:
1. לשטוף חצילים במים קרים ולנגב היטב.

2. לחמם תנור מראש לחום גבוה מאוד. לשים חצילים על תבנית האפייה, לדקור אותם בעזרת מזלג ולצלות עד שהקליפה משחירה, טיפה מתכווצת ונשרפת בחלק מהמקומות והחציל מתרכך. את אותה הפעולה ניתן לבצע גם על הגריל.

3. לתת לחצילים להצטנן. בעזרת הידיים להסיר קליפה מחציל שלם, או לחילופין לחצות את החציל לחצי ולהוציא את התוכן בעזרת כף.

4. לחמם שמן במחבת. לקצוץ את הבצלים לקוביות קטנות. להעבירן למחבת חמה. לטגן עד להשחמה, ולהקפיד לא לשרוף (בצל שרוף לעד יישאר מר ויקלקל את כל המנה). תוך כדי טיגון הבצל להוסיף קצת כמון.

5. את החצילים המקולפים יחד עם הבצל המטוגן להעביר למעבד מזון, להוסיף שן שום כתושה (אני מעדיפה לכתוש אותה וכך להכניס למעבד מזון משום שהעבודה נעשית בפולסים קצרים ויש חשש כי השום יישאר בחתיכות גסות), מלח ופלפל. לעבד הכל בפולסים קצרים ע"מ לא להפוך את הסלט לגרבר.

הערות שוליים: אני אישית לא ממש מתחברת לכמון ולתבלינים בעלי טעמים חזקים. אמנם במתכון הזה כמון שיחק את תפקידו מצוין, אם כי עדיין אני נזהרת ולא שמה הרבה. כאשר בפעם הראשונה הכנתי סלט זה קיבלתי הערה שטעמו של כמון די השתלט על טעמים אחרים, לכן אני נזהרת עוד יותר ושמה ממש קצת. אבל אוהבי הכמון יכולים לשים לפי הטעם האישי שלהם.

בתיאבון!

Nati

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...