יום שבת, 4 בפברואר 2012

עוף בזרעי שומר




אני אוהבת לעשות ניסיונות עם עופות. אף פעם לא אותו העוף - לא אותו הרוטב ולא אותו תיבול. המטרה העיקרית שלי בהכנת עוף בתנור היא לקבל בשר מאוד מאוד רך ועסיסי, וכמובן קרום קריספי. התיבול האולטימטיבי שלי לעוף הוא מיץ לימון טרי, קליפת לימון, שום וקצת שמן, וכל תיבול אחר כמעט תמיד יהיה מבוסס על בסיס הנ"ל שלעולם לא מאכזב אותי. בד"כ אני שומרת על התיבול הבסיסי שלי פלוס הוספת תבלינים חדשדים לגיוון וליצירת טעם חדש. אני לא יכולה לומר שאני כ"כ מתה על זרעי כוסברה, אבל מסתבר שיש כמה מאכלים בהם הזרעים האלה מתאימים יותר מכל. עוף בתנור וגזר קוריאני, מסתבר, פשוט חייבים זרעי כוסברה.


מרכיבים:
1 עוף שלם

1 כפית זרעי שומר
½ כפית זרעי כוסברה
½ כפית זרעי חרדל
3-4 שיני שום
מיץ מחצי לימון גדול
כליפה מגוררת מחצי לימון (החלק הצהוב בלבד)
מלח, פלפל שחור גרוס טרי
3 כפות שמן

הכנה:
1. לשים במכתש ועלי את זרעי השומר, הכוסברה והחרדל. לכתוש אותם היטב אך לא להפוך לאבקה דקה לגמרי.
להעביר את התבלינים לתוך קערה גדולה. להוסיף שיני שום כתושות, מיץ וקליפת לימון, שמן, מלח ופלפל. לערבב הכל יחד.

2. לשטוף את העוף, לנגב. להניח את העוף באותה הקערה עם התבלינים. בעדינות מחדירים את האצבעות מתחת לעור של העוף ומפרידים את העור מהבשר: באזור החזה, הגב, הירכיים והפולקה.
מורחים בתערובת התבלינים את העוף מתחת לעור ומעליו. בעזרת סכין עושים חריצים קטנים בחזה וברגלי העוף ומחדירים קצת מתערובת התבלינים. מניחים את העוף על תבנית האפייה.

3. מחממים תנור ל-200 מעלות צלסיוס.
מכניסים את העוף לתנור חם לעמדה אחת מתחת למרכזית. אופים כשעה. במידה והחלק העליון של העוף (חלק החזה) כבר שחום דיו, אך החלק התחתון עדיין נראה בהיר, מוציאים את התבנית מהתנור ובזהירות הופכים את העוף עם החזה כלפי מטה. או לחילופין מכבים את הגריל העליון משאירים רק צלייה בחלק התחתון של התנור ומנמיכים את עצמת התנור ל-180 מעלות. אופים עד שהחלק התחתון משחים.

4. מומלץ לחתוך את העוף בעודו חם, לאחר צינון קצר, אך לא לתת לו להתקרר לחלוטין.
לסדר את חתיכות העוף בצלחת ההגשה ולזלף מעל את הרוטב שהצטבר בתחתית התבנית.

הערות שוליים: מריחת העוף בתערובת זו גם מתחת לעור שומרת על העסיסיות שלו, וגם החזה, החלק הבעייתי יותר, יוצא ממש רך ועסיסי.

כדאי לשים עין במהלך הצלייה שתחתית התבנית התמלאה במיצים ואינם נשרפים.

בתיאבון!

Nati

4 תגובות:

  1. מזל טוב...יופי של מקום הכנת לך/לנו
    ציבעוני ועשיר....
    שתמלאי אותו תמיד באושר...

    חיבוק חם מתוקה שומרת לי אותך במועדפים.....
    שונטי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שונטי יקירה!
      שמחה לראותך גם כאן :-)
      ברוכה הבאה לבלוג החדש שבבוא היום יהפוך לבלוג העיקרי שלי.

      שיהיה לך אחלה יום,
      נטי

      מחק
  2. אכככך! הזהוב השחום הזה מפתה כל כך!
    אני זוכרת את העוף במיונז של אמא עם האור שהיה יוצא פריך כמו צ'יפס... חלומי...
    כיום אנחנו מרבים להכין כרעיים ובדרך כלל בלי העור, אבל את המנה הזו מן הראוי להכין כפי שעשית עם העור כי זה חלק מהקסם!
    במקרה יש לי את כל התבלינים, אז אולי ייצא לי לנסות בקרוב :-)

    תודה על המתכון הנהדר!
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. אבל אם את מכינה מראש בלי עור, האם זה לא יוצא יבש קצת? אני חושבת שגם אם לא אוכלים את העור, עדיין כדאי להכין יחד איתו כי הוא שומר על הבשר עצמו שלא ישרף ולא יתייבש, וגם מעניק טעם לרוטב שנוצר.

      אני זוכרת כשהייתי קטנה, מאוד אהבתי לאכול את העור השחום והפריך הזה, אבל אז גם לא הייתה מודעות למה בריא ומה לא. היום אני משתדלת לא לאכול את העור, אלא אם לעיתים רחוקות. למרות שמצד שני אני חושבת שכשהעור כבר עבר בישול/צלייה הוא במילא איבד מהשומנים שלו, אז האם זה עדיין כל כך לא בריא? צריך לברר את זה...

      תודה על הביקור!
      ואני מה זה שמחה לראותך כאן!!

      לילה טוב,
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...