יום שבת, 4 בפברואר 2012

חצילים פיקנטיים




את המתכון הזה קיבלתי מבת דודו של בעלי. אין אפילו פיקניק אחד שהיא לא מביאה את החצילים האלה, ואין אפילו איש אחד שמוכן לפסוח עליהם. אני לא מאוהבי חריף לכן בפעם הראשונה הייתי סקפטית לגבי החצילים, אבל בכל זאת טעמתי אחרי שראיתי שאנשים פשוט טורפים אותם וחוזרים לקערה הגדולה עם החצילים שוב ושוב. אחרי כמה פיקניקים כאלה, לא יכולתי שלא לבקש ממנה את המתכון. הסתבר שהוא מאוד קל, ומאז הסלט זה נוכח גם אצלי בכל פיקניק ובארוחת שישי.

ד"א, למרות שם הרע שחצילים מקבלים בעקבות יכולת ספיגת השמן שלהם, חציל בפני עצמו ירק דיאטתי למדי. הוא מכיל 90% מים, אחוז נמוך מאוד של שומנים ואחוז גבוה של סיבים תזונתיים. גם במתכון הזה אפשר לאפות את החצילים במקום לטגן ולחסוך ע"י כך קלוריות מיותרות. פשוט לפרוס חצילים לטבעות, לזלף מעליהם מעט שמן ולאפות בתנור.


מצרכים:
2 חצילים בינוניים
שמן לטיגון

2 כפות אריסה חריפה
2 כפות אריסה מתוקה
1 כף חומץ (אפשר פחות)
1 כף מים
1-2 שיני שום כתושות (לא חובה)
מלח
הרבה כוסברה או פטרוזיליה קצוצה

הכנה:
1. לשטוף את החצילים. לפרוס אותם לעובי כ-1 סמ’ בערך. לפזר על הפרוסות מלח ולהשהות לשעה.
לשטוף את הפרוסות במים קרים ולנגב היטב.

2. לחמם שמן במחבת. לטגן את החצילים משני הצדדים עד לקבלת צבע חום.
להוציא את החצילים מהמחבת ולהעביר לצלחת מרופדת בניר סופג.

3. להכין רוטב:
לשים בקערית קטנה את האריסה המתוקה והחריפה, שום כתוש, מלח, חומץ ומים. לערבב היטב.
לטבול כל פרוסת החציל בתוך הרוטב משני הצדדים.
לשים בצלחת ההגשה או בקערה בשכבה אחת ולפזר בנדיבות מעל החצילים כוסברה או פטרוזיליה קצוצה. לכסות בשכבת חצילים מתובלים נוספת ולפזר כוסברה או פטרוזיליה.
להמשיך באותו הסדר עם שאר החצילים.

4. לכסות את הקערה בניילון ניצמד (או קופסת פירקס סגורה הרמטי), להשהות כרבע שעה.
טעים ופיקנטי!

הערות שוליים: כדאי קצת להגדיל את כמות הרוטב (ואולי אף להכפיל), ע"מ לא להשאיר כמה פרוסות חציל לא מכוסות. גם כוסברה או פטרוזיליה כדאי להכין בנדיבות רבה, זהו מרכיב חשוב בסלט, מקסימום תמיד יש מה לעשות עם ירק מיותר שנשאר...

בתיאבון!

Nati

6 תגובות:

  1. מה זה אריסה מתוקה?
    ואיפה קונים או איך עושים?
    עידית.
    אנחנו מטוחני החצילים.
    מתאים לי מאוד הסלט הזה.אשמח לתשובה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      קונים בסופר (יכול להיות שזה נקרא הריסה ולא אריסה?). זה מטבל פלפלים אדומים והיא נמצאת ליד החריפה, זו צנצנת קטנה והיא נמצאת לרוב על המדף הכי עליון של המקרר עם כל מיני סלטים מוכנים. המחירים של הריסות בסביבות 12 שקלים לצנצנת.

      תודה על הביקור,
      נטי

      מחק
  2. אני מתה על חצילים! אותם יחד עם הפטריות ותפוח האדמה אני מוכנה לאכול 24-7 בכל צורה אפשרית :-)
    פיקנטי זה לא ממש בשבילי ואריסה חריפה כבר ממש לא בשבילי, ואני תמיד מקנאה באלה שטורפים את החצילים החריפים ועוד שואלים "זה חריף, זה? "
    טוב ,לא נורא! יש עוד הרבה חצילים בים! כלומר בגינה חחח

    המשך יום נהדר!
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. זה בדיוק מה שגם אני חשבתי כשראיתי את החצילים האלה לראשונה.
      אבל אחרי שטעמתי נורא התאכזבתי שלא נשאר עוד בקערה. אני מבטיחה לך שזה ממכר וטעים ברמות מטורפות.
      אם את בכ"ז חוששת מהחריף, אז שימי קצת פחות מהחריפה ויותר מהמתוקה.
      באמת כדאי לנסות!

      תודה על הביקור,
      נטי

      מחק
  3. נטי יקרה!!
    הגבתי הרגע לפוסט אחר שלך ואמרתי שאם כבר אני כאן.. הנה ההזדמנות להודות לך על המתכון הנהדר לחצילים האלו, שהתחסלו בשבת, ובכלל - אני מאוד אוהבת את האתר שלך, יש לי מתכונים קבועים שאני מכינה מאצלך והם תמיד נוחלים הצלחה (ולכן הם קבועים).
    את החצילים אפיתי בתנור ולא טיגנתי, שיהיה קצת יותר בריא, והשתמשתי רק באריסה חריפה, היה חריףףף וטעים! אפילו בעלי שלא אוכל חצילים בד"כ מאוד אהב את החצילים בגלל החריפות, שוב מתכון קל, טעים ויפה (חשוב!!) מבית היוצר שלך. תמשיכי ככה!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאוד מאוד שמחה לשמוע שאת נהנית מהמתכונים שלי ושהם מצליחים לך :-)
      למעשה את המתכון הספציפי הזה קיבלתי מבת דודה של בעלי, אז הוא לא מקורי שלי ומלוא הקרדיט מגיע לה :-) אבל הוא השתרש אצלי בבית כאילו היה הבייבי שלי ;-)

      תודה על המחמאות! שמחה שאת כאן ושיש כאן את מה שאת מחפשת,
      תודה גם על התגובה בפוסט החדש, קראתי ואגיב בהקדם :-)

      שיהיה המשך יום נעים,
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...