יום שני, 5 במרץ 2012

פנקייקים (אולדושקי)




אולדושקי - זהו פינוק בוקר של סוף שבוע שתמיד מזכיר לי ילדות. כמעט כל בוקר שבת או ראשון אימא הייתה מכינה אולדושקי או בלינצ`ס מוקדם בבוקר, עוד לפני שכולם היו קמים. אולדושקי (פנקייקים) של אימא ושל סבתא תמיד היו מאוד שמנמנים ואווריריים, מלאים חורים. הכי טעים לאכול אותם עם שמנת חמוצה או עם ריבה. והיום כשאני בעצמי אימא, אני חוזרת על אותו מעגל של ארוחות בוקר עבור הילדים, רק שהפעם לא בתור ילדה, אלא בתור אימא. היום אני מכינה פנקייקים עבור הגוזל שלי, בדיוק כמו שאימא שלי הייתה מכינה עבורי ועבור אחותי, ובדיוק כמו שסבתא הייתה מכינה עבור אימא ודודה שלי וגם עבורי ואחותי...

מרכיבים:
1 גביע אשל
1 ביצה
½ 2 כפות סוכר
קורט מלח
¾ כוס קמח תופח

אופציונלי:
תפוח עץ קטן
½ כפית קינמון

הכנה:
1. לגרד בפומפייה עבה תפוח עץ. להניח בקערה יחד עם גביע אשל, קינמון, ומלח.

2. להקציף קלות ביצה עם סוכר. להעביר לתוך הקערה עם האשל. להוסיף קמח ולבחוש הכל יחד לקבלת בצק סמיך, בערך במרקם שמנת חמוצה.
להשאיר את הבצק "לנוח" ל-10 דקות.

3. לחמם מחבת עם שמן ובעזרת כף להניח את הבצק, בערך בקוטר של כוס, על מחבת חמה. לטגן משני הצדדים עד לקבלת גוון זהוב-ורדרד.
להגיש את הפנקייקים חמים עם שמנת חמוצה או ריבה.

הערות שוליים: פנקייקים אמורים לצאת קצת עבים ולא כמו שאנו מכרים בגרסא האמריקאית. אם הבצק יהיה דליל מדי – אינם יתפחו כמו שצריך.

תפוח וקינמון לא הכרחיים, במקור אנו מכינים בלי תפוחים, אבל תמיד אפשר לגוון עם פרי כלשהו כגון תפוחים, בננות, פירות יער.

בתיאבון!





Nati

‏4 תגובות:

  1. אשמח לגוון בפנקייק אחרים.
    והם בהחלט מגרים.
    תודה
    הילה

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שאהבת הילה :-)
      תודה על הביקור!

      המשך ערב נעים לך,
      נטי

      מחק
  2. הכי פשוט והכי טעים! והכי חשוב-בטעם של פעם!
    אוהבת כל כך אולדושקי למינהם!פעם הייתי מכינה לפחות פעם בשבוע, אבל ג'וניור משום מה לא מתלהב (אם כי בשלב זה הוא כמעט לא מתלהב מלאכול בכלל ורק רוצה לעזור במטבח!)

    המשך יום מקסים!
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. תכיני גם אם הוא ממש מתלהב, בסוף יתרגל ;-) תנסי לתת לו עםר ריבה ביתית. למתוק הוא בטוח לא יסרב :-)

      לעזור במטבח - זה כיף! גם אנחנו כבר בשלב הזה, אבל לרוב זה מסתיים בשרוולים רטובים וכוסות שבורים... חחחחח

      שיהיה לך המשך ערב נעים,
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...