יום שבת, 17 במרץ 2012

עוגת שוקולד וריויון




שבוע טוב! כבר חשבתם מה תאכלו לארוחות בוקר בימים הקרובים? אני, למען האמת, מעדיפה לארוחות בוקר משהו לא מתוק. או ליתר דיוק, התחלתי להעדיף ארוחות בוקר בלי מתוק מלפני שנה וקצת – מאז שהגוזל שלי התחיל לאכול ארוחות מוצקות באופן סדיר. אני לא רוצה שהוא יאכל ממתקים על הבוקר (ואם אפשר גם לא בערב, ולא בצהריים... אבל אי אפשר...) לכן אסור לי בתור אימא לתת לו דוגמא רעה.

אבל! אם יש לי עוגה שאני אפיתי, וזו עוגת שוקולד עסיסית ורכה, אזי אנחנו בכיף נתפנק בבוקר עם עוגה כזו ולא עם חביתה משעממת. הדבר היחידי שמפריע לי בעוגה הזאת, זה שלא מפסיקים לחטוף ממנה ביסים במהלך היום... אני לא חסידה גדולה של עוגות בחושות ופשוטות, אבל האמינו לי העוגה הזאת פשוט כבשה אותי. במקור מציעים להגיש אותה בשתי שכבות עם גנאש שוקולד בין השכבות ומעל השכבה העליונה, אני דילגתי על הלשב הזה, ועדיין העוגה הייתה מאוד מאוד טעימה.

מקור המתכון נמצא באתר TheBakingPan. במתכון מסופר שהעוגה הזו מוגשת בהרבה מסעדות של מדינת אורגון. אז קחו בחשבון – זה באמת טעים, אל תבנו על ארוחות נוספות במהלך היום כי לא תוכלו לעזוב את העוגה לבד...

מרכיבים:
לבצק:
3 כוסות קמח
1/2 2 כוסות סוכר
*1/2 4  כפיות סודה
1/2 כפית מלח
1 כוס אבקת קקאו לא ממותקת
1/3 1 כוס שמן
1/2 1 כוס ריויון
3 ביצים גדולות
1/2 1 כוס קפה חזק מאוד
1 כפית תמצית וניל

גנאש שוקולד:
2 כוסות שוקולד צ'יפס
1/2 1 כוס שמנת מתוקה להקצפה

הכנה:
1. לחמם תנור ל-180 מעלות.
להכין 2 תבניות בקוטר 22, לשמן אותן קלות ולאבק במעט קמח.

2. להכין בצק: בקערה גדולה לערבב קמח, סוכר, סודה, מלח וא.קקאו.
בעזרת מיקסר ידני (האמת, אפשר גם בלי בכלל) לערבב לתוך תערובת הקמח שמן, ריויון וביצים, לערבב היטב עד לאיחוד המרכיבים. להוסיף קפה חם בזרם דק (לשפוך על דופן הקערה ולא ישירות למרכז הבלילה). בסוף להוסיף תמצית וניל ולערבב את הכל בעזרת מרית סיליקון.

3. אפייה: להעביר את הבצק לשתי תבניות וליישר בעזרת גב הכף. לאפות 30-35 דקות או עד שקיסם עץ הנעוץ במרכז העוגה יוצא נקי. להוציא את התבניות מהתנור ולהשאיר את העוגות להתקרר בתוך התבניות למשך 10-15 דקות, לאחר מכן להוציא את העוגות מהתבניות, להעביר על הרשת ולסיים את הקירור על הרשת בטמפרטורת החדר.

4. גנאש: מעל בן מרי לחמם את השוקולד והשמנת המתוקה. לעזור לשוקולד להינמס בעזרת מטרפה ידנית או כף עץ עד שהמסה הופכת להיות חלקה ואחידה. להקפיד שהקערה לא תגע במים שבסיר.

להסיר את הגנאש מהאש ולקרר אותו לטפרטורת החדר. הגנאש מסמיך מאוד והופך להיות נוח למריחה על העוגה. אפשר להניח את הקערה עם הגנאש לתוך קערה אחרת עם מיים קרים מאוד וכל הזמן לערבב עד הגנאש מתקרר.

5. למרוח את הגנאש על השכבה התחתונה של העוגה, מעל העוגה ובצדדים (לצפות את כל העוגה).

הערות שוליים: *לפי דעתי ולמיטב ידיעתי 4 וחצי כפיות של סודה זה המון. לסודה יש טעם לוואי מאוד חזק שעלול להרוס את כל המאפה. אני שמתי 1 כפית שטוחה של סודה ו-3 כפיות אבקת אפייה.

הכנתי את העוגה כיחידה אחת היות וידעתי מראש שלא אכין גנאש, זמן האפייה אפוא לקח לי כ-50 דקות.

בתיאבון!












 Nati


4 תגובות:

  1. דייאנה (פיית המשאלות)יום ראשון, מרץ 18, 2012 8:47:00 לפנה״צ

    מתכונים כאלו גורמים לי לוותר על החרם שלי על אפייה... נטי זה נראה נפלא. והמרקם נראה מאוד עשיר ומפנק, בדרך כלל משיגים מרקם כזה עם שימוש בכמות מסיבית של חמאה ואהבתי את החלופה של רוייון. הרבה יותר בריא.
    מתכון נפלא, תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. ברוכה הבאה לבלוג החדש :-)

      תאמיני לי, שעוגות כאלה בכלל לא דורשות שום מיומנות :-) זה ב-ד-י-ו-ק מה שנקרא "עוגה בחושה", כי בוחשים הכל בקערה אחת. אפילו לא מקציפים חמאה עם סוכר וביצים, אפילו לא מפרידים ביצים. חוץ מלחמם מים לקפה אין בעוגה הזו שום פעולה מיותרת :-) היא באמת מאוד טעימה ומאוווווד פשוטה.

      חמאה דווקא נותנת מרקם קצת אחר. כשמקציפים חמאה עם סוכר וביצים מתקבל מרקם יותר יבש ואוורירי. ואילו כאן העוגה מאוד לחה ורכה.
      תראי כאן:
      http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=1324511
      זה המרקם של חמאה, הוא קצת שונה מזה שכאן.
      הבצק לעוגה הזו יוצא מאוד נוזלי. אני ממש שפכתי אותו לתבנית.

      אמנם ריויון לא שמן כלל, אבל יש במתכון 1/3 1 כוס שמן ;-)

      את פשוט חיבת להכין את העוגה הזאת! היא כל כך קלה ומוצלחת שאין לי ספק אחרי הכנתה תחזירי לעצמך את הבטחון באפייה :-)

      שמחה שאהבת!
      המשך יום נעים,
      נטי

      מחק
  2. אויש השוקולד הזה! היזו התעללות לראות ולא לטעום!
    העוגה נראית מעולה, עשירה ולחה כמו שאני אוהבת! והרי אף פעם לא יכול להיות יותר מדי שוקולד!(רק ריור מיותר על המקלדת חחח)

    שיהיה שבוע מקסים!
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. מה זה לא לטעום?? מהר להכין! היא כל כך קלה שחבל על כל שנייה של התלבטות :-)
      היא באמת מאוד מאוד לחה, רק להקפיד לא לאפות אותה יותר מדי כי אז היא תתיבש ותאבד מהלחות שלה (זה באמת קרה לי באחת הפעמים שהכנתי אותה, היא פשוט נאפתה קצת יותר מדי והפכה לעוגת חנק רגילה).

      תודה על הביקור!
      שיהיה המשך יום נעים,
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...