יום שלישי, 13 במרץ 2012

עוף ממולא בפסטה (מהסוג Cavatappi / Cellentani)



כששמעתי לראשונה מאחותי על עוף ממולא בפסטה קצת התפלאתי, כי עד אז אכלתי רק עוף ממולא באורז, וזה היה נשמע לי מסקרן. לא ביקשתי מאחותי מתכון, ולא שאלתי שום פרט נוסף – פשוט הכנתי וזהו. כמובן, וכמו ברוב המקרים, הוצאתי לקחים מהפעם הראשונה הלא מלומדת שלי, והלאה זה רק הלך והשתפר. עד היום אני לא יודעת כלל איך מכינה את העוף הזה אימא של גיסי (ממנה אחותי הכירה עוף ממולא בפסטה), אבל אצלי זה יוצא מאוד טעים. עם הזמן ניסיתי כל מיני סוגים של פסטה, כולל אטריות קטנות ודקות, כמו כן גם תיבול שונה. אביא לכאן אחת הגרסאות ואת האופציות ארשום בהערות שוליים.

מרכיבים:
1 עוף גדול
250 גר' פסטה

4 שיני שום
1 כפית שטוחה תבלין לשווארמה
½ כפית תבלין לגריל
2 כפות שמן
מיץ סחוט טרי מ- ½ לימון וקליפה מגוררת (אפשר גם מלימון שלם, אני אוהבת הרבה לימון בעוף)
מלח, פלפל שחור גרוס טרי

הכנה:
1. לשטוף את העוף במים קרים ולנגב עם מגבת נייר.

לכתוש שום לתוך קערית קטנה, להוסיף תבלין שווארמה, תבלין גריל, מלח, פלפל, שמן, קליפה מגוררת ומיץ לימון. לערבב הכל יחד עד לקבלת משחה סמיכה.

בעדינות ובלי לפגוע בעור להוציא את בשר החזה.

להניח את העוף לתוך קערה גדולה מאוד. בעזרת ידיים להפריד בזהירות את העור מהבשר באזור כרעי העוף והגב. למרוח את העוף בתבלין, תחילה מהגב, ולהחדיר את התבלין גם מתחת לעור, לאחר מכן לעבור לחלק הקדמי של העוף ולמרוח היטב את העוף בחלל הבטן, מתחת לעור של אזור החזה והכרעים, וכמובן מעל העור.

2. לבשל את הפסטה לפי הוראות היצרן.

לאחר הבישול להעביר את הפסטה למסננת ולעצור את הליך הבישול תחת זרם מים קרים ( גם הרבה יותר נוח למלא עוף כאשר הפסטה קרה או פושרת ולא רותחת). להחזיר את הפסטה לסיר, להמליח מעט (אך לא בהגזמה, לא לשכוח כי גם התבלין שהכנו לעוף מכיל מלח), ולהתחיל למלא את העוף, בעיקר בתוך חלל הבטן ובמקום שבין בית החזה לעור (ריק מבשר החזה), ואת הפסטה הנותרת לשים על התבנית בצמידות לעוף.

3. לחמם תנור מראש ל-C°200, להכניס את התבנית עם העוף הממולא לתנור החם, לאפות כ-50 דקות עד שעה עד שהעוף מקבל גוון חום ומתרכך.

במידה והעוף נצלה מלמעלה מהר יותר מאשר בתחתית, ניתן לכבות את הגריל העליון, להשאיר בפעולה רק את החלק התחתון של התנור ולהנמיך טמפרטורה ל-150 מעלות ע"מ לא לשרוף את מיצי העוף והפסטה שעל התבנית.

4. להוציא את העוף מהתנור.

בעזרת כף גדולה להוציא את הפסטה מהעוף ומהתבנית לצלחת הגשה, לזלף מעל את הרוטב שנוצר על תחתית התבנית. לחתוך את העוף בעזרת מספרי מטבח, להניח על אותה צלחת הגשה עם הפסטה ולזלף גם מעל העוף מעט מהרוטב שנוצר.

הערות שוליים: עדיף להשתמש בתבנית לא גדולה מדי ע"מ שמיצי העוף לא יתפזרו בכל התבנית וישרפו. המטרה היא לשמור על העוף כמה שיותר עסיסי.

רצוי לא להוציא את העצם של בית החזה יחד עם הבשר, אפילו אם זה גורם לכמות פחותה של פסטה להיכנס לתוך העוף. עצמות מכילים הרבה טעמים מרוכזים.

תיבול אופציונאלי: את הפסטה אפשר לשדרג עם בצל וחתיכות של חזה עוף מטוגנים (אותו החזה שהוצאנו מהעוף), לערבב עם הפסטה לפני המילוי; אפשר להשתמש בנקניקיות איכותיות במקום חזה עוף, או בשר טחון. כמו כן, באחת הפעמים גם טיגנתי את האטריות בתוך הסיר עם קצת שמן, ולאחר קבלת צבע זהוב עדין בישלתי לפי הוראות היצרן, ולאחר מכן מלאתי את העוף. יצא מאוד מיוחד וטעים.

אפשר גם להכין קצת יותר תיבול ולתבל מעט גם את הפסטה בתיבול של העוף.

מתוך ניסיון, יותר מתאימים סוגי פסטות עבים (פנה, פוסילי, פרפלה) מאשר אטריות או ספגטי.

את התיבול לעוף אפשר לבחור כאוות נפשכם. אני הבאתי רק אחת האופציות שלי.

בתיאבון!

נ.ב מתנצלת על התמונות הגרועות, הינן מהמאגר נורא ישן ולא יצוגי ...



 
Nati

4 תגובות:

  1. זה בהחלט משהו שונה ומעניין!
    כמה חבל שאין את הצילומים של איך בדיוק "להוציא את בשר החזה" ...
    אני עוד לא ניסיתי אוף ממולא באורז אז המתכון הזה יחכה קצת עד שאיהיה מספיק אמיצה לנסות :-)

    שבת שלום!
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. בשביל לעשות מאסטר קלאס של הוצאת חזה, אני צריכה שמישהו יצלם אותי כי אם לצלם סטפ-באי-סטפ בבישול ואפייה עוד איכשהו אפשרי, הרי שכאן לא אוכל להחזיק מצלמה כשהידיים שלי מלוכלכות בעוף, וגם לשטוף אותן ולנגב אותן בכל שניה לא אוכל. אולי כשתבואי אני אראה לך ב"שדור חי" ואת בזמן הזה תצלמי :-)

      את לא חייבת להכין עוף ממולא באורז לפני שאת מכינה עוף ממולא בפסטה. אגב, גם אני לא מכינה עוף ממולא באורז. הכנתי ממולא בפסטה, בכוסמת ואפילו בתפ"א.

      תודה על הביקור יקירה!

      שבוע נהדר שיהיה לך ולבני ביתך,
      נטי

      מחק
  2. צודקת וסגור! רק נשאר לקבוע את המועד! :-)

    ברור שאני לא חייבת, אבל איכשהו זה נשמע יותר "טבעי" וידיתותי למתחילים:-)
    בכל מקרה בפסח אנחנו לא אוכלים קטניות (בן זוגי בכלל לא אני עוד פה ושם) ככה ששתי הגרסאות יצטרכו להמתין.

    סוף שבוע מהנה!
    אלנה

    השבמחק
  3. יצא מעולה גם כמילוי עם אטריות סיניות כתערובת בתוספת תיבול מלא

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...