יום חמישי, 14 ביוני 2012

גולש של חזה עוף


 
אני חייבת להודות שעד לפני כמה זמן לא חיבבת יותר מדי את המאכל הזה - גולש. בעצם לא אוהבת את בשר הבקר שבדרך כלל מכינים ממנו גולאש. גם בבית כאשר אימא הייתה מכינה משהו דומה, לא הייתי אוכלת. ואז יום אחד בעלי סיפר לי שאכל עם החבר'ה מעבודה, בהפסקת צהרים, במסעדת אלגאוצ'ו ו... גם אני חייבת לבקר שם. חשבתי "מה לי ולמסעדה בשרית?", אבל בכל זאת נסענו לאכול באלגאוצ'ו. נהניתי מאוד. באמת. והכי אהבתי את מרק הגולש למנה ראשונה. לקחתי את המרק רק מתוך חוסר ברירה וחשבתי שמקסימום "אתרום" אותו ליקירי. אבל לא היא. זה היה מרק סמיך במיוחד, עשיר בטעמו והייתי מוכנה לוותר על המנה השנייה ולהזמין עוד מרק גולש כזה.

לא להאמין, אבל עד שהכנתי גולש בעצמי, כמה פעמים חלמתי עליו בלילות. ידעתי בדיוק איך הוא אמור להיראות אצלי ומה יהיה הטעם שלו על אף שמעולם לא הכנתי מקודם ובקושי אכלתי כמה פעמים בודדות. ערכתי קצת סקר ברשת, בכל אופן אין לי כ"כ מושג במה מדובר. וגיליתי (עבורי זה היה בבחינת גילוי) שגולש זאת מנה פשוטה בעצם, כפרית, אותה אפשר להכין מכל חלקי בקר הודות לבישול הארוך אשר מרכך גם חלקים קשים ויתר. בדקתי בעשרות מתכונים מהם חומרי גלם עיקריים והרכבתי מנה משלי. אמנם לא הכנתי מרק כמו שנשאר לי בזיכרון, אבל מנה בשרית טובה כן יצאה לי. והעיקר - בלי בקר (מי שאוהב – אוהב, אבל אני לא מאוהבי בשר בקר).

מרכיבים:
400-450 גר' חזה עוף (פרפר אחד)

3 בצלים בינוניים
1 גזר גדול
2 שיני שום
2 כפות פפריקה מתוקה
1 כפית פלפל צ'ילי גרוס
1 כף רסק עגבניות
1 כף יין לבן
1 כפית סוכר
1 כוס מים בערך (פלוס-מינוס)
2 עלי דפנה
1 כפית שטוחה תבלין לשווארמה
קליפת לימון מגוררת
מלח

הכנה:
1. לחתוך בצלים לקוביות בינוניות-גדולות ולטגן במעט שמן עד קבלת צבע זהוב עדין מאוד.
להוסיף גזר מגורד בפומפייה עבה ולהמשיך לטגן עוד כדקה.

2. להוסיף את בשר חזה העוף חתוך לקוביות בינוניות ושום. לטגן כ-2-3 דקות נוספות. במידה והמחבת/סיר נותרה ללא הנוזלים כלל כדאי להוסיף בכל פעם ככף מים.

3. להוסיף להמחבת את הפפריקה המתוקה, צ'ילי גרוס, תבלין לשווארמה ומלח. לערבב ולהוסיף בהדרגה מים. לא יותר מ-1/4 כוס בכל פעם (את זה למדתי מסבתא שלי, שיטה כזאת גורמת לרוטב הבשר להיות מאוד סמיך). לאחר בישול קצר של כמה דקות להוסיף כל יתר התבלינים ועוד כ-1/4 כוס מים.

4. להנמיך את האש ולהמשיך לבשל כ-30-40 דקות נוספות עם הוספת מים בכמויות קטנות בכל פעם שהנוזלים מתאדים.

הערות שוליים: אני חושבת כי פטרוזיליה או סלרי יכולים גם להוסיף הרבה טעם.

אבא שלי לא הבחין שהוא אוכל חזה עוף. כאשר אימא אמרה "וואו, באמת יצא טעים עם חזה עוף!", אבא עשה עיניים בגודל צלחת ושאל בתימה "זה היה עוף?!".

בתיאבון!




Nati

5 תגובות:

  1. נראה טוב.
    אני דוקא אוהבת גולש עם בקר, אבל אנסה בהזדמנות עם עוף. אולי יותר מיתאים לקיץ .
    שבת שלום

    שמחה להצטרף לקוראי הבלוג...

    השבמחק
    תשובות
    1. ברוכה הבאה :-)

      מתוך המאכלים עם בקר, אהבתי רק את מרק הגולש שאכלתי באל גאוצ'ו. אני פשוט לא אוהבת בקר לכן גולאש בשיטה כזאת מאוד מתאים וטעים לי.

      שמחה שהצטרפת :-)

      שבת שלום והמשך יום נעים,
      נטי

      מחק
  2. חזה עוף מתייבש בבישול ארוך.זוהי השיטה הגרועה ביותר לבישול חזה עוף

    השבמחק
  3. נראה כל כך טעים!
    אני חושבת שעוד לא המציאו משהו מחזה עוף שאני לא אוהב:-) והבישול עושה לו רק טוב!

    תודה על המתכון!
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. אצלנו במשפחה לא כ"כ מכינים חזה עוף כי אימא שלי סבורה שזה לא טעים, ואם היא לא אוהבת אז אף אחד לא אוהב ;-)
      ואני מכינה הרבה. ודווקא בכל הפעמים שאבא שלי אכל אצלי חזה בצורות שונות, תמיד שיבח ואף פעם לא ניחש שזה חזה. גם בשבת האחרונה אבא שלי בא אלי ספונטאני והכנתי כוסמת ותבשיל של חזה עוף (עשיתי כמו שסבתא שלי עושה חלקים אחרים של עוף: עם הרבה בצל וקצת מיים, קצת טיבול, כדי שיצא תבשיל עם רוטב סמיך). היה מעולה! יצא כל כך רך שפשוט התפרק במזלג.

      תודה על הביקור,
      שיהיה יום נפלא,
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...