יום חמישי, 28 ביוני 2012

פודינג בלינצ'ס


יום חמישי האחרון (הקודם) התחיל לטסוס די מוקדם. בבוקר יצאתי להביא אלי את האחיין הקטן שלי, וקצת יותר מאוחר חיכתי לארח את סבא. אני יודעת שמאז שסבתא לא איתנו סבא בטוח מתגעגע לדברים הקטנים והמפנקים האלה. בלינצ'ס, אולדושקי, סירניקי, פונצ'יקי – אלה היו ה-מאכלים שגדלנו עליהם, ונדמה לי שגם הקירות בבית היו ספוגים בריחות הטעימים האלה. ניצלתי את השעה שהבונבון הקטן ישן ושלו היה עסוק בלגזום צמחים בגינה, והכנתי בלינצ'ס לארוחת בוקר. הכנתי מראש כמות כפולה כדי שנוכל להתפנק קצת בבוקר עם ריבה ואת השאר להכין לצהרים עם מילוי עוף.

בדיוק כשמזגתי את המצקת האחרונה של בלילת הבלינצ'ס על מחבת לוהטת, ראיתי את הרכב חונה בצל מתחת לעץ תות נישא. סבא יצא מהאוטו עם סלסלות של משמשים זהובים ודובדבנים מבריקים וחבילת שוקולד לשלווש. בזמן שהוא התעקב מחוץ לדלת עם חיבוקים ונשיקות לנינים הקטנטנים שלו, גם הבלינצ'ס האחרון כבר הונח על הערימה הארומטית בצלחת. סבא פתח את הדלת וגל של ריח ממכר התפרץ לקראתו.
-          אין לך מה לעשות, תגידי? למה את משקיעה? למה לטרוח כך? – שאל.
-          סבא, זאת רק ההתחלה! זה בינתיים לארוחת בוקר... חכה... ארוחת צהרים עוד מעט גם תצא לדרך. היום אני מפנקת אותך. אז לתת לך בינתיים איזה בלינצ'ס קטן לנשנש?
-          טוב... תביאי אחד...

מרחתי לו מעט ריבת תותי עץ על הבלינצ'ס, קיפלתי למשולש והגשתי על צלחת עגולה קטנה. אחרי שהבלינצ'ס נעלם תוך כמה דקות ספורות, שאלתי האם להביא עוד:
-          נו תביאי כבר, תביאי... כל כך טעים, אני לא יכול לסרב.

ואח"כ באו גם הבלינצ'סים עם מילוי עוף לצד ארוחת צהרים של עוף צלוי ופסטה עם סלט ירקות גדול. 4 בלינצ'סים נשארו ריקים. מילוי העוף לא הספיק לי ועם ריבה סיימנו בבוקר. בלינצ'ס זה מאכל שצריך לאכול מייד הישר מהמחבת כי יום למחרת הם מאבדים גם מהרכות שלהם וגם מהמראה המושלם. אך בכל זאת ידי לא התרוממה לזרוק את רביעיית היתומים שהיו על הצלחת. קיפלתי אותם למשולשים והכנסתי למקרר עד בוקר הבאה.

ובבוקר תהיתי כיצד אני יכולה לשדרג אותם ע"מ להחזיר להם את הרכות והנעימות? חשבתי שהטריק הנהוג עם הלחם של כמה ימים יכול לעבוד מצוין גם כאן. אני יכולה לנסות פודינג בלינצ'ס במקום פודינג לחם. וראו הפלא: משום מה שלו לא מתפרע על הבלינצ'סים כשאני מכינה. אני עדיין לא בדיוק יודעת למה, אך משום מה חצי בלינצ'ס זה המקסימום שהוא אוכל. וכאשר הפודינג היה מוכן, הבונבון בקושי התאפק עד שצילמתי ועד שזה התקרר. מכל התבנית שיצאה לי אני זכיתי רק לפינות... אני בלב שלם מכניסה את המתכון הזה גם לקטגוריה של אוכל לילדים וגם לקטגוריה של קינוחים (ונראה לי שאני חייבת כבר לפתוח קטגוריה של ארוחות בוקר).

מרכיבים:
1 ביצה XL
1כוס חלב
1/4 כוס שמנת מתוקה
קורט קינמון
קורט אגוז מוסקט
2 כפות שטוחות סוכר
1/4 כוס דובדבנים מגולענית
מעט חמאה

הכנה:
1. לחמם תנור ל-170 מעלות.
למרוח במעט חמאה תבנית אפייה לא גדולה. להניח לתוך התבנית את הבלינצ'ס המקופלים למשולשים או מגולגלים לגלילים.

2. לחמם חלב עם השמנת (החלב אמור להיות חם אבל לא רותח). בעזרת מטרפה ידנית לטרוף בקערה את הביצה, החלב, והסוכר עם התבלינים. לשפוך את הבלילה מעל הבלינצ'ס. להשאיר את הבלינצ'ס בבלילת חלב ל-10 דקות לפחות מחוץ לתנור ובינתיים לשטוף ולגלען דובדבנים, לסדר אותם מעל ובין הבלינצ'ס.

3. להכניס את התבנית לתנור (לאחר שהבלינצ'ס ספגו קצת חלב והתנפחו/התרככו מעט) ולאפות כ-20-25 דקות או עד שהנוזל שהיה בתבנית מתייצב ומתאחד עם הבלינצ'ס.

בתיאבון!

Nati














Nati

6 תגובות:

  1. יאממממם! זה נראה כמו הצלה הכי מוצלחת של שאריות!
    כשאגיע אלייך (יום אחד בטוח זה יקרה !) תכיני לי בדיוק כזה! :-)

    בחיים שלי לא ניסיתי פודינג, כי את כל הלחם אני מקפיאה ומסיימת לאט-לאט.ועל הבלינצ'ס בכלל לא הייתי חושבת! זה נראה מפתה-סוף הדרך!

    המשך יום מקסים!
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. בגדול, הרבה פעמים נשארים לי כמה בלינצ'סים כשאני מכינה, ובד"כ אני אוכלת אותם למחרת והם כבר לא כ"כ טעימים (היד שלי לא מתרוממת לזרוק חחחח). והפעם חשבתי שכדאי לשפר את הבלינצ'סים שנשארו איכשהו. ומעניין ששלו יותר אהב בצורה כזאת, מאשר בבודדים.

      אכין לך מה תרצי, רק תגידי שאת באה! :-)

      המשך ערב נעים,
      נטי

      מחק
  2. אחחח זה נראה הורססס!
    מתה על בלינצ'עסים,
    ועושה רושם שלגירסה שלך יש פוטנציאל התמכרות היסטרי!
    חייבת לנסות :) ובינתיים מפנטזת על ליישר את כל הצלחת...

    השבמחק
    תשובות
    1. ביצים וחלב - אלה מרכיבי הפלא באפייה :-) אי אפשר שלא לאהוב את המרקם ואת הטעם שהם מוסיפים. ואם זה הולך מצוין עם לחם ישן, למה שלא ילך עם הבלינצ'ס? :-)

      ליישר בהחלט יש מה... הפינות הקריספיות עם סוכר חרוך... מממממ, יאמי!

      כיף שאהבת :-)
      לילה טוב,
      נטי

      מחק
  3. וואו, התמונות מדהימות!
    כמו שלו גם הקטן שלי לא מתלהב כל כך מבלינצ'סים, זה ממש מוזר בעיני, כשהכנתי הייתי בטוחה שזה מאכל הילדים האולטימטיבי. ככה לפחות אני זוכרת אותו מהילדות שלי בכל אופן.
    מקסים שאת מפנקת ככה את סבא, השראה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, משום מה אולדושקי וסירניקי שלו אוהב קצת יותר מבלינצ'סים. אני חושבת שזה קשור לזה שפחות נוח לו לאכול בלינצ'ס כי הוא גדול ודק, ואילו אולדושקי שמנמנים וקל יותר לו להסתדר איתם.

      תודה על הביקור דינה,
      שיהיה לך המשך יום נעים,
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...