יום שני, 10 בספטמבר 2012

סלט קישואים קיצי




כמה מילים של הקדמה לא קשורה:
הבלוג הזה מתפקד מחודש ינואר השנה, קרי כבר תשעה חודשים. המטרה שלי הייתה להעביר לכאן את כל הרשומות מהבלוג הקודם ולהפוך אותו לבלוג עיקרי. אם כי אני רואה שאני מתקדמת בצעדי צב. כמובן יש לכך שלל סיבות כאשר כולן מסתכמות באחת – הזמן.

כרגע אני עובדת על כמה פרוייקטים אותם אני חייבת, פשוט חייבת לסיים בהקדם וזה תופס לי את רוב הזמן הפנוי. נוסף לכך, המון המון המון מתכונים חדשים מחכים להופיע בבלוג, וגם זאת עבודה רבה (לכתוב ולנסח פוסטים, לערוך תמונות, לעדכן את שני הבלוגים). אבל גם זה לא הכל. בקרוב ייפתח דף פייסבוק חדש שלי עבור הצילום והגרפיקה. ובהמשך גם בלוג נוסף (או אתר) עם אותו הנושא. זאת העבודה שלי וחשוב לי להשקיע בנושא שמפרנס אותי לא פחות מאשר בתחביב.

ולכן אני רק מבקשת מכם – קבלו בהבנה את העיקובים בעדכונים בבלוגים שלי, את האיטיות שהבלוג החדש הזה מתמלא, וגם חוסר ביקורים קבועים בבלוגים שלכם. אני מאמינה שבשלב כלשהו, כאשר הכל כבר ישב חלק על המסלול, יהיה לי יותר קל ואתחיל לזוז מהר יותר.
...................................................................................................................................................................
סלט קישואים כזה יכול לשמש כמתאבן יחד עם שאר הסלטים לפני המנה העיקרית, אבל הכי, הכי הוא מתאים לקיץ, עם פרוסת לחם רכה, או פוקאצ'ה. אמנם בהכנה הסלט עובר הליך בישול, אבל אוכלים אותו קר, ממש מהמקרר. כל כך מרענן, משביע וכל כך מתאים לתקופה הזאת.

נזכרתי בסלט הזה לפני זמן מה, נזכרתי שאכלתי כזה (או בערך כזה) בילדות ושאלתי את אימא האם היא מוכנה להכין. תשובתה הייתה עיקום הפרצוף מלווה ב-"ממש אין לי חשק להתעסק עם זה". בקיצור, אם אין אני לי – מי לי? הכנתי לראשונה לפני שבת שהוריי היו אמורים לבוא אליי, היה חם מאוד והם אמרו שאין להם חשק לאכול בחום כזה. אימא אמרה שהיא מוכנה רק לטעום מהסלט אבל אבא בטוח לא ירצה. ומרגע שאימא רק "טעמה" הם אכלו כחצי פוקאצ'ה עם הסלט. כיום היא מכינה אותו בעצמה לפחות פעם שבוע, ולא רק עם קישואים אלא גם עם חצילים על אותו עיקרון.
..................................................................................................................................................................
מרכיבים:
5 קישואים
1 בצל גדול
2 גזרים גדולים
2 פלפלי גמבה אדומים בינוניים
3 עגבניות
1 כפית סוכר
שבבי צ'ילי
מלח
............................................................
הכנה:
1. לפרוס בצל לקוביות ולטגן בשמן עד לריכוך.
להוסיף אל הבצל גזר מגורר בפומפייה עבה. לטגן יחד כדקה.
להוסיף אל המחבת עגבניות מקולפות וחתוכות לקוביות. להוסיף מלח, סוכר ופלפל צ'ילי. לבשל הכל יחד כ-2-4 דקות על אש בינונית עד להתרככות של העגבניות.
................................................................................................................
2. לקלות בתנור את הפלפלים, לנקות מהגרעינים ולקלף את הקליפה. לחתוך לקוביות.
................................................................................................................
3. במחבת נפרדת לטגן במעט שמן קישואים חתוכים לקוביות גדולות במשך כ-5 דקות, עד להתרככות והזהבה ממש קלה. להמליח ולפלפל בפלפל שחור גרוס את הקישואים תוך כדי טיגון.
................................................................................................................
4. להעביר לתוך קערה גדולה את התוכן של שתי המחבתות ואת הפלפלים הקלוים ולרסק בעזרת בלנדר-מוט. לא להפוך את הסלט ל"גרבר" אלא לשמור על מרקם מעט גס.
לתקן תיבול. לקרר ולאכול.
................................................................................................................
הערות שוליים: מאז שהכנתי את הסלט הזה לראשונה עברו כמעט ארבע וחצי שנים והיום אני מכינה קצת אחרת: מראש מטגנת את הכל באותה מחבת. אני משתמשת בווק, מסתבר שהוא מתפקד נהדר גם עבור סלט רוסי ולא רק עבור אוכל סיני ;-) אני מבשלת את כל הירקות חתוכים ומגורדים, לאחר מכן טוחנת ואז ממשיכה את הבישול עוד כמה דקות. אם חסרה לי החמיצות או הטעם לא מרוכז מספיק, אני מוסיפה מעט חומץ ועוד קצת סוכר, או מעט רסק עגבניות.

בתיאבון!



Nati

5 תגובות:

  1. קחי את הזמן. למתכונים שלך שווה לחכות

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :-)
      חג שמח ושנה טובה, מוצלחת ומשגשגת שתהא לך!

      נטי

      מחק
  2. אויייישששש מתה על קישואים! אחד הירקות הכי טעימים ובעלי מרקם הכי כיפי. במסעדות אני תמיד בוחרת בפסטה עם קישואים, אם יש או כל מתכון ובו קישוא. תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. פסטה עם קישואים גם אני מכינה הרבה. ראיתי אצל ג'ימי אוליבר מתכון לפסטה עם זוקיני נדמה לי ופירות ים או דגים (לא זוכרת בדיוק). מאז אני הרבה פעמים מכינה פסטה עם קישואים ותבלינים. זהו באמת ירק נפלא ונוח לעבודה :-)

      תודה על הביקור,
      שיהיה המשך יום נעים,
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...