יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

גלידת אפרסק אמרטו




הקייץ כבר הולך להיגמר ועדיין לא שיתפתי אתכם בכל הגלידות שהכנתי הקייץ. זה לא שיש איסור לאכול גלידות בחורף (ובפרט למכורים כמוני) אבל חבל להעביר את הימים החמים האחרונים בלי המעדן הצונן הזה. אחרי הצלחה עם גלידת טבורוג קודמת, החלטתי להכין גלידה נוספת על בסיס גבינת טבורוג. יש משהו מאוד מיוחד בטעם שטבורוג מעניק לגלידה. מעין חמצמצות מאוד עדינה. וכשהגלידה גם כך מופיעה בגרסה הרבה יותר קלילה מגלידה קנויה (כאשר אנחנו שולטים בכמות השומן והסוכר), החמצמצות המעודנת של טבורוג תורמת רבות לטעם הסופי.

השילוב של אפרסק ואמרטו איננו מקרי. אם נפצח את הגלעין של אפרסק נגלה מעין שקד מר (בכמויות גדולות עלול להיות רעיל בשל חומצה ציאנית שהוא מכיל), שהרי טעם השקד המר הינו הטעם העיקרי של ליקר אמרטו. ונותר לי רק לסמוך על הטבע אשר ברא את האפרסק המתוק והעדין דווקא עם גרעין שהוא סוג של שקד מר.

להכנת הגלידה השתמשתי באפרסקים לבנים ובמחית אמרטו שקיבלתי מתנה מחברה טובה. למעשה קיבלתי שתי מחיות -  פיסטוק ואמרטו. ואם לגבי מחית פיסטוק אני עוד לא סגורה על מה שאכין, הרי שעם מחית אמרטו היה לי ברור מייד – גלידה.
......................................................................................................................................................
מרכיבים:
1 כוס גבינת טבורוג
1 מיכל שמנת מתוקה
1 כוס חלב
3 אפרסקים
1 כפית מחית אמרטו
5 כפות סוכר
..............................
הכנה:
1. לקלף את האפרסקים ולחתוך לחתיכות לא גדולות.
להעביר את חתיכות האפרסק לבלנדר ולטחון למחית חלקה.
......................................................................................................................................................
2. להוסיף לבלנדר את שאר המרכיבים ולערבל הכל עד לאיחוד משולם.
במידה והתערובת הספיקה להתחמם, רצוי להכניס אותה למקרר עד שתהיה קרה.
......................................................................................................................................................
3. להעביר את הבלילה הקרה למכונת הגלידה ולפעול לפי הוראות היצרן.
בסיום התהליך להעיביר את הגלידה למיכל ולהקפיא (ואפשר גם לא להקפיא מייד אלא לזלול קצת לפני ההקפאה. אני מאוד אוהבת גלידה כשהיא לא קפואה לגמרי).
......................................................................................................................................................
4. אם אין מכונת גלידה: להעביר את הבלילה למיכל גלידה (כלי פיירקס כלשהו) ולהכניס למקפיא למשך שעתיים, להוציא מהמקפיא ולהקציף בעזרת מיקסר ידני. שוב להכניס את הגלידה למקפיא למשך 1.5-2 שעות ושוב להוציא ולהקציף. לחזור על הפעולות האלה מס` פעמים עד שרואים שהתערובת מתחילה להיות סמיכה ותפוחה מעט. להקפיא את הגלידה הקפאה סופית. כמה שיותר אוויר תתפוס הגלידה בעת הקצפות, כך מרקמה יהיה חלק יותר ופחות קריסטלי.
......................................................................................................................................................
הערות שוליים: הפעם הקפאתי את הגלידה שלי בתבניות סיליקון אישיות והגשתי עם ריבת דובדבנים. יאמי!

בתיאבון וחג סוכות שמח!



 


  
Nati

3 תגובות:

  1. טבורוג, אפרסקים ואמרטו, סופר יאמממ!
    איזה שילוב מעלף...
    קינוח מפתה בהחלט.
    חוצמזה כבר כמה פוסטים שחייבת לומר לך שאוהבת את הטרנד של המתכון המעוצב בגוף הפוסט,
    זה מקסים לגמרי :)

    השבמחק
    תשובות
    1. מה שמעניין, זה שבילדות שנאתי, פשוט שנאתי טבורוג. זה היה בגדר עונש בשבילי כשאימא הייתה מכינה לנו טבורוג עם שמנת חמוצה וסוכר לארוחת בוקר. ואיכשהו זה השתנה עם הגיל, והיום אני קונה לעיתים קרובות טבורוג.
      אפרסקים לבנים זאת בכלל אהבה גדולה שלי.
      ואמרטו... חולה על הטעם הזה. פעם הייתי קונה בת"א חליטת תה אמרטו, איזה טעיםםםםם! ואז שנים לא הייתי שם ופתאום מצאתי בחנות תבלינים חדשה כאן באיזור שלנו. איזו שמחה הייתה בשבילי :-] ועכשיו החברה קנתה לי מחית, בכלל חגיגה בלתי נגמרת...

      את מתכוונת לתמונה אחרונה? קודם כל תודה על הפרגון, אני שמחה שזה נראה חמוד בעיניך. כי למעשה אני עושה עכשיו את העיצוב הזה יותר בלית ברירה, כי אם אני רוצה תמונה לאורך באמצע הפוסט ולא רק בתחילתו, היא משבשת לי את ההרמונייה של הפוסט. כאילו לא מסתדר לי לראות תמונה אחת לרוחב ואחת לאורך, אז בשביל גם להשחיל תמונה לאורך בפוסט וגם לא לשבש את הסדר החלטתי שפשוט אעשה תוספת של משהו או אשלב שתי תמונות לאורך בתמונה אחת. קיצר, לפעמים מה שקורה מתוך אילוץ, דווקא יכול להביא תוצאות מפתיעות ;-)

      תודה על הביקור פייה!
      שיהיה לך חג שמח,
      נטי

      מחק
  2. נראה לי שהמתכון הזה הוא סיבה מספיק טובה כדי להצטייד במכשיר להכנת גלידה. נכנס לרשימה לקיץ הבא!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...