יום ראשון, 14 באוקטובר 2012

גרנולה ביתית




שנים שלא אכלתי גרנולה. ולא כי אני לא אוהבת, אלא כי אני מאוכזבת. היתה תקופה שהיינו קונים גרנולה לעיתים מאוד קרובות כי בעיקרן זה אמור להיות יותר בריא מקורנפלקס – הארוחת בוקר האולטימטיבית המהירה - ובכל פעם חשתי אכזבה מתוכן השקית, עד שהחלטתי בסופו של דבר לא לקנות יותר. בפעם האחרונה כשקניתי היה רשום על השקית "גרנולה עם שקדים, תפוחים, שבבי קוקוס ודבש". זה היה נשמע מעולה. אך אחרי פתיחת השקית גיליתי שלפחות 80% מתוכן השקית היו פתיתי שיבולת שועל, מעט מאוד שקדים, פחות מזה שבבי קוקוס ותפוח כנראה היה שם בכלל רק בשביל הארומה.

להכין גרנולה בבית לא כל כך ראיתי לנכון, כי בטעות חשבתי שאם כבר לטרוח ולקנות מרכיבים יקרים ולהשקיע, אזי עדיף שזה יהיה קינוח מרשים. עד שהחלטתי להכין צנצנת גדולה עבור חברה יקרה. ומה אני אגיד... חבל לי על כל רגע שלא הכנתי ולא נהניתי מגרנולה ביתית. זה מדהים החל מהטעם וכלה בכמות ומגוון המרכיבים האפשריים. בשביל הפעם הראשונה שלי הכנתי עם המרכיבים שהיו אמורים להיות בגרנולה האחרונה שקניתי זה מכבר, קרי שקדים, שבבי קוקוס ודבש. את התפוחים החלפתי בחמוציות מסוכרות בסירופ תפוחים טבעי, והוספתי גם פיסטוק וגרעיני חמניות. הגרנולה שלי יצאה מאוד קריספית וטעימה להפליא. עכשיו אני חדורת מוטיבצייה להכין עוד ועוד בשלל ווריאציות שרצות לי בראש...
....................................................................................................................................................
מרכיבים:
1/2 3 כוסות שיבולת שועל שלמה (לא קוואקר אלא פתיתים שלמים)
3/4 כוס שקדים מולבנים חצואים או קצוצים גס
1/2 1 כוס פתיתי קוקוס *(שבבי קוקוס מסוכרים אורגניים)
1/2 כוס פיסטוק קלוף
1/2 כוס גרעיני חמניות
1 כוס חמוציות מסוכרות בסירופ תפוחים
1 כפית קינמון
1 כפית תמצית וניל

1/4 כוס שמן
1/3 כוס סוכר חום כהה
1/3 כוס דבש
......................................................................................................................................................
הכנה:
1. בקערה גדולה לערבב יחד את כל המרכיבים מהקבוצה הראשונה למעט חמוציות.
......................................................................................................................................................
2. בסיר קטן לחמם שמן, דבש וסוכר חום עד לאיחוד והמסה של כל המרכיבים.
......................................................................................................................................................
3. לשפוך את תוכן הסיר לקערה עם החומרים היבשים ולערבב היטב.
......................................................................................................................................................
4. לחמם תנור ל-160 מעלות.
להעביר את כל תוכן הקערה לתבנית אפייה גדולה, למקם את התבנית במרכז התנור ולאפות במשך 35-45 דקות. מדי 10 דקות לערבב את הגרנולה עם כף גדולה כדי שתאפה במידה אחידה.
.....................................................................................................................................................
5. כ-10 דקות לפני סיום האפייה להוסיף את הקוקוס, לערבב ולהמשיף לאפות.
......................................................................................................................................................
הערות שוליים: שבבי קוקוס מסוכרים אורגניים – יתכן ויש אחרים (לא אורגניים) אבל זה מה שמצאתי בחנות טבע שקניתי בה את הקוקוס הזה. לא מדובר בקוקוס טחון דק שאנו מכירים, אלא פתיתים קצת רחבים וארוכים.

העדפתי לקנות את החמוציות המסוכרות בסירופ תפוחים טבעי ולא בסוכר. אך השאירו פרט זה לבחירתכם.

הקוקוס מאוד עדין, לכן אם לשים את הפתיתים הלבנים האלה מתחילת האפייה הם אלולים להשחים יתר על המידה ולאבד את הטעם שלהם.

אני לא בטוחה לגבי הפסטוקים. אמנם אפיתי אותם יחד עם כל המרכיבים, אך אולי היה עדיף להשאיר את הפיסטוקים טריים או להוסיף לתערובת שבתנור לקראת סוף האפייה. לדעתי בגלל האפייה הממושכת הם אבדו את הצבע הירוק היפה שלהם ונראה לי שזה גם פגע בטעם. אבל עניין זה טעון בדיקה. ברגע שיהיו לי תוצעות חדשות - אדווח.

בתיאבון!







 
Nati

6 תגובות:

  1. גמני לא מתתי על גרנולה עד שהכנתי לבד בבית,
    זה פשוט עולם אחר משיבולת השועל העבשה שמוכרים לנו במחיר מופקע... ובהחלט השמיים הם הגבול
    אהבתי מאוד את שילוב הטעמים בגרנולה שלך, בהחלט עושה חשק!
    והצילומים מקסימים כרגיל :)
    ואיזה כיף שבבלוג הזה אני תמיד ראשונה P:

    השבמחק
    תשובות
    1. בגדול גם גרנולה ביתית יוצאת בכלל לא זולה (בהנחה שלא מתקמצנים על כל המרכיבים למעט שיבול שועל הזולה), אבל לפחות יש תמורה הולמת מאוד לכסף שלך. את יודעת שכשקנית שקדים טריים ופיסטוקים, ושמת חמוציות בנדיבות וקוקוס כמו שאת אוהבת, אזי המחיר משתלם, שלא כמו בקנויה משלמים הרבה כסף רק על שיבולת שועל קצת אפויה.

      בגרנולה הזאת שמתי את כל המרכיבים שאני מאוד אוהבת. למעט קוקוס (אני מתה על קוקוס טרי אבל שונאת את הקוקוס המעובד), אבל כשקניתי אז גרנולה עם קוקוס זה דווקא היה טעים (רק שהקוקוס שם נגמר לי אחרי קערת יוגורט ראשונה חחח), וגיליתי ששבבי קוקוס יותר טעימים לי מהאבקה.

      חחח קל להיות אצלי ראשונה ;-) בינתיים מעדיפים להגיב לי בבלוג בתפוז ולא כאן, כנראה מתוך הרגל. אני חייבת כבר דחוף להעביר את כל הבלוג מתפוז לפה... אבל זמן! זמן! זמן! מישהו יכול לתרום לי קצת זמן...?

      תודה על הביקור!
      שיהיה לך יום נפלא,
      נטי

      מחק
  2. ומה אם אני אגיד לך שהגרנולה שלי בדיוק בתנור עכשיו? זה נראה נהדר וישר נדלקתי;-)
    למרות שלא ברור למה הגרנולה לא השתקעה אצלנו. האמת אני היחידה בבית שאוכלת יוגורט בצורתו הגולמית ותמיד העדפתי לחתוך פנימה פירות טריים/מיובשים ולהוסיף קצת סובין שיבולת שועל. בן זוגי בעבר היה קונה גרנולה כדי לנשנש אותה בתור חטיף, אבל כפי שציינת זה יקר וגם מכיל כל מיני דברים שלא צריכים להיות באוכל.
    טוב, עכשיו אני מתחילה בחיים חדשים עם יוגורט משודרג חחח

    תודה רבה על המתכון והמשך ערב נפלא!
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. וואלה? אז איך יצא? אהבת?
      דווקא אצלנו כולם אוהבים יוגורט ודברי חלב. אבל גרונלה כזאת מאוד טעימה, כך שבהחלט אפשר לנשנש כמו חטיף :-)

      שיהיה לך המשך יום מקסים,
      נטי

      מחק
  3. אכן, עכשיו גיליתי שזה באמת כמו חטיף! הלך עלי! חחח

    יצא מצוין! הכנתי פחות ושמתי כמויות שמדדתי בחופנים (כי לא היה לי מספיק מהכל)אילתרתי עם שומשום מלא, קצת אגוזי מלך, קצת אוכמניות מיובשות וטיפונת צימוקים, על הקוקוס ויתרתי כי אני לא כ"כ אוהבת. רק לטעמי הייתי שמה את הפירות המיובשים בסוף האפיה, הם קצת יתיבשו והצטמקו ולא כל כך אהבתי את זה. בסך הכל יצא מעולה-קריספי, מתוק במידה ומתובל והיוגורט בבוקר מאוד אהב את זה;-)

    שוב תודה!

    סופ"ש מהנה!
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. אלנה את צודקת! אני לא יודעת איך זה התפספס לי כאן...
      בסעיף 5 חסרות המילים הללו: "בתום האפייה להוסיף את החמוציות ולערבב את הכל היטב.", משום מה בפוסט שבתפוז זה מופיע וכאן לא. אני זוכרת שערכתי תיקון במהלך העדכון, אך ככל הנראה לכאן שמתי את הגרסה הלא מתוקנת. הטעות שלי ואני מתנצלת :-(

      את הפירות היבשים (לפחות את החמוציות ששמתי) לא צריך לאפות בכלל. אותן צריך להוסיף ממש בסוף כשאת כבר מכבה תנור ופשוט לערבב אותן יחד עם כל התערובת החמה. אני תיכף אתקן כאן בפוסט.

      בגדול, כמו שאת רואה, כל תוספת מתקבלת בברכה בגרנולה ביתית. יש לי עוד כמה רעיונות שאנסה ואכתוב פוסט חדש.

      אני שמחה שאהבת ושיצא לך טוב :-) השינויים שלך מעולים! בטוחה שקיבלת גרנולה מאוד עשירה וטעימה.

      ערב טוב וסופ"ש נעים,
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...