יום ראשון, 16 ביוני 2013

פסטה עם ברוקולי ופטריות



אולי אגש ישר למתכון? בלי הקדמה? מה אני יכולה כבר לומר על פסטה עם ברוקולי ופטריות, עם מעט מאוד מרכיבים והכנה מהירה ביותר? אני רק יכולה עוד להוסיף שלמרות שהכנתי את הפסטה הזאת לפני כשנה (ואני אפילו לא יודעת למה לא פרסמתי אותה עד כה, כי באמת אין אפילו הרבה מה לכתוב), היא מאוד מאוד רלוונטית בשבילי ברגעים אלה. חודש תשיעי של הריון, כבדות, עצלנות, עייפות, ארגונים אחרונים לקראת הלידה, יוני, חום אימים ולחות - כל זה גורם לי לבשל בעיקר מאכלים מהירים וקלים שלא דורשים קילוף, קיצוץ, גירוד, טיגון או בישול ממושך ושטיפת כלים מרובים.

מרכיבים:
250 גרם פסטה
1/2 סלסלת פטריות שמפיניון
2 גבעולי ברוקולי
3 שיני שום
קורט שבבי צ'ילי יבש
מלח לפי הטעם
2 כפות שמן

הכנה:
1. לבשל את הפסטה לפי הוראות היצרן.

2. לשטוף את הברוקולי והפטריות. לחתוך את הפטריות לרבעים (במידה וקטנות) או לפרוסות בעובי כ-3 מ"מ.
את הברוקולי לפרק לפרחים, את הפרחים הגדולים לחתוך לחצי. את גבעול הברוקולי ניתן גם לקלף היטב ולהקפיד שלא להשאיר סיבים קשים, ולפרוס לפרוסות בינוניות.

את שיני השום לקצוץ לטבעות.

3. לחמם ווק. למזוג לווק חם את השמן ולפזר את שיני השום הקצוצות.
מייד להכניס את פרחי הברוקולי והפטריות, להקפיץ על אש גבוהה כ-3-4 דקות.
להוסיף את הפסטה המסוננת והתיבול, להמשיך להקפיץ 2-3 דקות נוספות.

להגיש מייד.

הערות שוליים: את התבלין האיטלקי אני מרכיבה לבד, בלינק שצירפתי, מתחת למרק יש את הכמויות לפי הטעם שלי. אך לפני כמה זמן מצאתי בדוכן תבלינים תבלין די דומה שנקרא דווקא "פיין פרובנס" והמוכרת טענה שהתבלין אינו איטלקי אלא צרפתי. עלי לציין שהתבלין שלי עדיין הרבה יותר טעים לי וגם את הקנוי בסופו של דבר שדרגתי למה שאני אוהבת (קניתי רק מתוך סקרנות והשוואה. לא אקנה יותר כי שלי טעים יותר. וסליחה על הצניעות המיותרת...).

בתיאבון!






Nati

6 תגובות:

  1. הממ, התערובת הזאת היא לא בדיוק עשבי תיבול של הפרובאנס, בעיקר כי בתערובת פרובאנס בדרך כלל יש הרבה טרגון ואין פטרוזיליה וצ'ילי מהמעט שאני זוכר...

    השבמחק
    תשובות
    1. כתבתי שהתבלין הקנוי די דומה לתבלין האיטלקי. די דומה. וגם כתבתי שנאלצתי לשדרג אותו בסופו של דבר עד שהוא הגיע למצב שאני אוהבת.
      אכן, זה לא אותו דבר. אבל לפי פירוט המוכרת המרכיבים כמעט זהים. את הטרגון היא לא הזכירה בכלל. יתכן וכל מוכר מרכיב את התבלינים לפי הטעם שלו ולא לפי איזשהו מקור אחד. גם הטבלין האיטלקי שלי אינו מקורי. קיבלתי רק רשימת מרכיבים אך את הכמויות התאמתי לטעמי.

      בקיצור, לא משנה - איטלקי, צרפתי - העיקר שיהיה לנו טעים :-) אותי התבלין הזה משמש המון, יותר מכל תבלין אחר.

      מחק
  2. נראה נפלא! אני בכלל בעד אוכל מוקפץ-מהיר, בריא, טעים, מה אפשר לבקש מעבר לזה? רק שיכין את עצמו חחח

    חשבתי שאיזה חופן שקדים פרוסים יכול להיות נחמד מעל (פרצוף תוהה :-))

    מאחלת לך יתרת היריון-קיץ מהירה והמון אנרגיה להווה ולעתיד הקרב ;-)

    לילה טוב,
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. שקדים מולבנים אני חושבת שבהחלט יהיה טוב. או קשיאו.

      אני הרבה פעמים מכינה מוקפצים למיניהם. לעיתים זה לוקח קצת יותר זמן ממה שהייתי רוצה, נגיד כשאני מכינה אורז מטוגן או איטריות מוקפצות, כי אז אני משתמשת בהרבה ירקות וחותכת את כולם לרצועות דקות. עצם החיתוך גוזל זמן, אבל ההכנה עצמה בתוך הווק אכן מהירה ואין צורך לעמוד מול המחבת/סיר הרבה זמן ולהזיע.

      אנרגיה - זה משהו שאני הכי זקוקה לה עכשיו :-) בהריון ראשון הייתי הרבה יותר עליזה ובחודשים אחרונים קירצפתי את כל הבית מדי יומיים. ואילו עכשיו בקושי גוררת את עצמי מהכורסא לשטוף כלים ולבשל משהו מהיר... מחכה שאימא ואחותי יבואו לעזור לי, וגם חברה הבטיחה את עזרתה :-] אני מושבטת...

      שיהיה לך המשך יום מקסים,
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...