יום שישי, 5 ביולי 2013

סירניקי (פנקייק גבינה) עם שיבולת שועל



כבר יותר משבוע אני מנסה לכתוב את הפוסט הזה ולא מצליחה. אני כבר בסוף תשיעי והפעם בגלל החום של יוני-יולי אני חשה כל כך חסרת אונים ומושבטת שאין לי אפילו כוח לכתוב פוסט. בהריון ראשון זה היה אחרת, הרגשתי שדה ממש עד הרגע האחרון, אך הפעם זה שונה. בקצב כזה אני לא בטוחה שאצליח לכתוב עוד פוסטים עד שאלד, אז כנראה שבפעם הבאה נתראה כאשר כבר אהיה אימא לשניים :-)


בעבר כבר פרסמתי מתכון לסירניקי, אצלנו זה א'-ב' של ארוחת בוקר ביום שבת. ימי החופש וסופ"ש של ילדות זכורים לי מאוד עם ארוחות בוקר של בלינצ'ס, אולדושקי (פנקייקים) או סירניקי. כיום אני נוהגת להכין סירניקי או בלינצ'ס לא רק בימי שבת אלא בימים רגילים כשיש לי קצת זמן פנוי בבוקר. וגם היום, כבר בתור אימא ולא ילדה, כשאני מכינה אחד מאלה אני חשה באווירה חגיגית ומיוחדת. אני משתדלת להתאים ארוחות בוקר כאלה לאנין טעם הקטן שלי. ומה הוא אוהב יותר? לפי הסדר היורד: סירניקי עם שיבולת שועל, סירניקי רגילים, בלינצ'ס, אולדושקי. בד"כ הגוזל שלי מסתפק רק בסירניק או בלינצ'ס אחד, ורק ב-1/2 פנקייק, אבל כשאני מכינה סירניקי עם שיבולת שועל הוא לבד מבקש עוד אחד ועוד אחד. הם באמת מיוחדים וקצת שונים. עבים ולא מאבדים מהנפח שלהם לאחר טיגון (לרוב סירניקי ואולדושקי צונחים לאחר הוצאתם מהמחבת). ועוד לא דיברתי על היתרונות של שיבולת שועל...

מרכיבים:
4 כפות מלאות שיבולת שועל (לא הפתיתים השלמים אלא כאלה המיועדים לדיסה, כמו קוואקר)
1/2 כוס מיים חמים
200 גרם טבורוג
100 מ"ל רויון
4 כפות סוכר
קורט מלח
120 גרם קמח
2 ביצים
20 גרם חמאה מומסת
1 כפית אבקת אפייה

הכנה:
1. שמים את השיבולת שועל לקערה ושופכים 1/2 כוס מים חמים (לא רותחים, פשוט חמימים), משאירים ל-10 דקות.

2. בקערה נפרדת מערבבים טבורוג, ריויון, ביצים, סוכר, מלח וחמאה מומסת עד שמתקבלת תערובת חלקה.

3. מוסיפים לקערת הטבורוג את השיבולת שועל, הקמח ואבקת האפייה. מערבבים הכל עד לקבלת בצק אחיד (אם הוא נראה דליל מדי אפשר להוסיף עוד כף או שתיים קמח).
משאירים את הקערה בצד ל-10 דקות.

4. מחממים מחבת עם 2 כפות שמן, מנמיכים את האש לבינונית ושמים כף מלאה מבצק הסירניקי על המחבת (בד"כ נכנסים כ-4 סירניקי על מחבת). מטגנים במשך 2-3 דקות מכל צד עד לקבלת גוון חום-זהוב.

להגיש חם עם ריבה, דבש, אבקת סוכר או שמנת חמוצה (או מה שאתם אוהבים).

בתיאבון!

כנראה שנתראה כבר בפרק החדש בחיי!

שבת שלום,









נטי

10 תגובות:

  1. נראה מצויין. מאחלת לך לידה קלה ומהירה

    השבמחק
  2. אירנה (חוסם אות י משום מה להדביק את השם.... מקווה שאת מקשרת :)יום שבת, יולי 06, 2013 12:10:00 אחה״צ

    סירניקי שלך נראים טעימים במיוחד. גם אצלי סירניקי ואולדושקי אלה זכרונות ילדות הכי טעמים. ביום ראשון של החופש הגדול לקחתי גם חופש מהעבודה (רק חבל שליום אחד ולא חודשיים וחצי.... בשביל חודשיים וחצי גם אני צריכה ללדת חחח) ופינקתי את הקטנים בארוחת סירניקי. עם שמנתחמוצה, דבש וסילאן ליד. כמה טעים! ובדיוק עכשיו בתנור אולדושקי עם שיבולת שועל - הפעם מנסה אפויים. אבל סירניקי עם שיבולת שועל טרם ניסיתי ואני חייבת לנסות את שלך. במיוחד לאחר המלצה של נסיך אנין טעם ותמונות כ״כ מגרות....

    ולנושא אחר.... מאחלת לך לידה קלה והתאוששות מהירה. ותינוקת בריאה ומושלמת. איזו התרגשות אדירה לקראת פרק זמן חדש בחיים... אמא לשניים :) ואושר כפול :) ממתינה בקוצר רוח לעדכונים. ולתמונות של הנס הטרי :)

    השבמחק
    תשובות
    1. מה נחסם? את לא יכולה לכתוב עם השם הרשום בגוגל, את מתכוונת? מה זה, אני רואה שגם בממשק הזה יש בעיות פה ושם בקטנה... מה יהיה? אין כבר לאן לברוח חחחח

      איזו אימא מתחשבת את! ביום הראשון של החופש להקדיש אותו נטו לילדים ולפנק אותם בארוחת בוקר מיוחדת, איזה כיף להם :-)
      אצלנו גם בבית וגם אצל הסבתות אלה היו ארוחות בוקר של פעם-פעמיים בשבוע. לא הכינו סירניקי/בלינצ'יקי/אלדושקי בימי חול, רק בסופ"שים. לכן עד היום זה נותן לי הרגשה כיפית כזאת של ארוחת בוקר מושקעת ומיוחדת.

      איך יצאו לך פנקייקים אפויים? אף פעם לא ניסיתי... תגידי האם שווה לנסות.

      תודה יקירתי על האיחולים! האמת כל החודש התשיעי אני מרגישה כמו "על המזוודות לפני העברת בית" חחחח. פשוט יושבת בלי לעשות יותר מדי וממתינה. בהריון עם שלו זה היה לי כל כך שונה. כנראה בגלל העונה, באמת החום הזה מתיש ומשביט אותי טוטאלית. לא מסוגלת לעשות כלום חוץ מלחכות בשקט. גם בגלל שהייתה לי הרגשה שהפעם אלד לפני המועד, אז הכל מוכן ומאורגן כבר מזמן. אפילו לא נשאר מה לארגן :-)

      אז תודה על הביקור ועל האיחולים!!

      שיהיה לך המשך יום נעים,
      נטי

      מחק
  3. נשמע ונראה כל כך נפלא שחבל שאי אפשר פשוט לאכול ישירות מהמסך :-)
    סוף הריון קל ולידה קלה.

    השבמחק
  4. טעים מאוד

    דנה

    דנה
    אתר הפנקייק הישראלי
    http://pancakerecipe.webzai.com/20pancakes

    השבמחק
  5. הכנתי לבני בן השנה ושלושה חודשים. הוא טרף שניים יפה (שזה מכובד מאוד, במקרה הזה). גם אנחנו אהבנו, כמובן. המון תודה :-)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...