יום שבת, 13 ביולי 2013

עוגת נקטרינות ויוגרט



הנה אני מצליחה לכתוב עוד מתכון רגע לפני הלידה. למרות שבכל יום זה נראה לי כאילו עכשיו זה קורה... הנה אני מרגישה שזה כבר כאן... אי, כואב פה, מושך שם, לוחץ ומתיש... אך בפועל זה לא קורה... התינוקת שלי מרגישה נוח במקום הבטוח שלה ולא נראה לי כי ממהרת לצאת (כנראה היא גם לא יודעת שאתמול היה יום הלידה המשוער שלה). אז ברשותה של התינוקת שלי שכל רגע עשויה להיוולד קבלו עוד מתכון מתוק וטעים.

את עוגת הנקטרינות הזאת הכנתי באותו סוף שבוע בביקור החברה אצלי. עוגת הפרג נאכלה הרבה יותר מהר מהמצופה, ולכן בבוקר שבת התנור שלי הפיץ ריח מאפה טרי ומתוק חדש. בשביל לקבל עוגה ארומטית ונפלאה, כזאת שתמשוך תשומת לב הן ויזואלית הן בטעמה המעודן לא תמיד צריך להמציא גלגל מחדש. עוגה קלאסית ואלגנטית עם פירות העונה הטריים ביותר תשביע את רצונו של כל סועד.


מרכיבים:
1/2 כוס סוכר
2 ביצים
100 גרם חמאה מומסת
1 גביע יוגורט (150 מ"ל)
1/4 1 כוס קמח
1 כפית תמצית וניל
1 כפית אבקת אפייה
3 נקטרינות

הכנה:
1. בקערת המיקסר להקציף את הביצים עם סוכר במהירות גבוהה, עד שמתקבל קצף בהיר ותפוח.

2. להוסיף את היוגורט ותמצית וניל ולהמשיך לערבל במהירות נמוכה עד שהיוגורט מתערבב עם קצף הביצים.

3. להוסיף את הקמח ואבקת האפייה ולקפל בזהירות לתוך הקצף.

4. לקפל פנימה את החמאה המומסת.

5. לצקת את הבצק לתבנית אינגליש קייק משומנת.

6. לחמם תנור ל-170 מעלות.

7. לשטוף את הנקטרינות ולחתוך לפלחים/קוביות. לסדר את הנקטרינות מעל הבצק (להטמיע קצת את הנקטרינות לתוך הבצק).

8. לאפות במשך 35-40 דקות.

לתת לעוגה להצטנן בתוך התבנית כרבע שעה. להוציא מהתבנית, ולפזר אבקת סוכר.

בתיאבון!









נטי

3 תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...