יום שבת, 28 בספטמבר 2013

שלום, אני חוזרת!




שלום לכל מי שעדיין כאן ולכל מי שרוצה להצטרף!

וואו, זה מרגיש לי כאילו נצח לא כתבתי, נצח לא בישלתי משהו מושקע, ובכלל ההרגשה היא שכל החיים שוב משתנים ואני נכנסת למציאות אחרת.

אז מי שעוד לא מעודכן, אני גאה לספר כי ב-17.07.2013 בשעה 16:12 לאחר 40 שבועות ו-5 ימים קסומים של הריון שני נולדה לנו תינוקת מדהימה שכל כך חיכינו לה, ילדה אהובה שלנו, אחות קטנה לשלוי והפכתי לאימא לשניים. זה כיף מטורף, ללא ספק, לגדל ילדים, זאת הרגשה עילאית להיות אימא, זה מדהים להרגיש שהילדים שלי הם חלק בלתי נפרד ממני וזה משהו הכי שלי בעולם.

כשתינוק חדש מגיח לאוויר העולם הכל משתנה סביבי. החיים שלי משתנים, המציאות משתנה, אפילו הבית שלי והדברים שאני הכי רגילה אליהם נראים לי שונים. כאילו שהכל מתחיל מחדש. אחרי הלידה הראשונה ההרגשה הזאת לגמרי הפתיע אותי כי לא ידעתי ולא ציפיתי שהכל בין רגע ייראה לי זר בדיוק כמו שזה נראה לתינוק שלי. ואילו בהריון השני לכאורה כבר ידעתי מה מצפה לי, לכאורה כבר ידעתי שהכל שוב ישתנה ולכאורה התכוננתי לשינויים. אבל רק לכאורה. כי הסתבר שלא ידעתי כלום. וזה שוב הפתיע אותי ותפס אותי לא מוכנה למרות שחשבתי שהתכוננתי מספיק טוב לשינויים. אך עם כל לידה חדשה השינוי גם הוא חדש ואחר. ההסתגלות למצב החדש והזר הזה, ההורמונים שעוד לא נרגעו לאחר הריון ולידה, הגוף הכואב ומזועזע, הכרות חדשה עם התינוק החדש (שהוא בהכרח שונה מהקודם), המחשבות והחששות החדשים, עייפות מצטברת וחוסר זמן אפילו לעצמ. כל זה גורם לי די להזניח את ההרגלים והתחביבים שלי. וגם עדכון הבלוג נדחק לשורה אחורית וסדר עדיפויות משני.

מצד אחד יכול להיות שלהקדיש אפילו חצי שעה ביום לתחביב האהוב יכול די לרענן את הריצות בין החלפת חיתולים להנקות, להרדמות, לבכי, להשכבה על הבטן-על הגב-על הצד, למקלחות, למשחקים וטיולים עם הגוזל הבכור, לגלישה בפורומים ואתרים לאימהות טריות, אך מצד שני לפתע הכל נראה לי שולי פרט לילדים שלי. הם ממלאים לי את ה-24 שעות שלי מדי יום עד אפס מקום ואני לא רואה שום דבר חשוב יותר מהם. חודשיים ושבוע וחצי כבר עברו (10 שבועות) ואני עוד לא עיכלתי שהגוזלית שלי כבר 10 שבועות (72 ימים) שלמים חיה איתנו, רק הבגדים שלה שהופכים להיות כבר קטנים עליה מזכירים לי שהיא לא נולדה אתמול. מצד אחד נראה לי שנשאבתי לאיזושהי רוטינה בחודשיים האלה, ומצד שני אני רואה כמה אינטנסיביים ומלאים היו עבורי החודשים, השבועות והימים האלה מאז הלידה ועד היום.

מהרגע שהילדים שלי נולדים אני משתדלת לתעד כמה שיותר רגעים איתם: בווידאו, בתמונות ובניהול יומני גדילה והתפתחות שלהם. אך יחד עם זאת אני מודעת היטב שיהיו דברים שיתועדו אך ורק בזכרון שלי ולא על גבי נייר. הריח שלהם שאפשר להסניף ולהתמכר אליו כמו לסם ולהרגיש שאין מספיק נפח ראות כדי לנשום עוד ועוד ועוד ממנו. המגע איתם, המגע עם העור הקטיפתי שלהם, עם שיער המשי שיש להם. התחושות של להחזיק בין זרועותיי את הגוף המלאכי הפצפון הזה.  ההרגשה הקסומה של הנקה. הצליל המשכר של הנשימות שלהם כשישנים. איך הם נמתחים כשמתעוררים. אילו הבעות פנים הם עושים כשנעלבים. את החיבוקים והנשיקות שלהם. לכן אני משתדלת להעביר כמה שיותר רגעים איתם. כדי לשבוע מהם, כדי לא לשכוח דבר מהרגעים הקסומים האלה. כדי לא לפספס שום פרט זעיר.

אני אימא במשרה מלאה. אני אימא ללא חופשות וללא הפסקות. בתפקיד שלי אני גם מנהלת בכירה עם הרבה אחריות וציפיות וגם עובדת זוטרה שעושה עבודות שחורות. אני אימא 24 שעות ביממה...

בימים הקרובים צפוי לצאת פוסט של בלינצ'ס כוסמת. עקבו אחרי.

שבת שלום לכל מי שחיכה לי ונשאר כאן למרות החודשיים הפסיביים בהם הבלוג יצא לפגרה,

נטי


15 תגובות:

  1. ברוכה השבה ומזל טוב :) מצפים לעוד פוסטים ובשורות טובות

    השבמחק
  2. המון מזל טוב ושובע נפלא :-)
    בהחלט נעים לשמוע ממך שוב! בטוחה שהבלוג עוד יקבל ממך את תשומת הלב המגיעה לו ;-) אך בינתיים אין לך מה למהר! למרות שהבגדים כבר קטנים על הפשושית שלך היא עדיין לא גדולה כל כך ואני בטוחה שיש לך מספיק מה לעשות (לנוח זה בוודאי מותרות!). אני מציעה שקודם תשני מספיק ותוכלי טוב, תקדישי את זמנך הפנוי לשלו ולוטם ואם ישארו כמה דקות קודם תנסי למצוא משהו מהנה שרק שלך, בלי הילדים, בלי הבעל ואולי (גוואלד חחח) מחוץ לבית-תמלאי את המפרשים ואז תגיעי לבלוג עם הרגשה טובה וסיפוק ולא רק רגשות אשם על חוסר זמן.
    ובקיצור "Good to have you back" וסליחה על החפירות! שתהיה לך הורות מאושרת, מלאה ברגעים קסומים והמון נחת!

    להשתמע,
    אלנה

    השבמחק
  3. מזל טוב, זוכרת את הרשומה האחרונה שיש לך צירים:)
    הבנתי שההעלמות היא לפרק זמן חשוב.
    ברוכה השווה.

    השבמחק
  4. הרבה מזל טוב!! הגוזלצ'יק שלי כבר בן 3 וחצי (יש לי עוד 2 גדולות בנות 13 ו10) ולמרות זאת הזדהיתי ב-100 אחוז עם כל מילה מדברייך. את מקסימה, מוכשרת ורבת אשכולות. יישר כוח!!!

    השבמחק
  5. ברוכה השבה! ורק בשורות משמחות כאלה!
    מי ייתן ותמשיכי להינות מכל רגע! ולהתחזק ברגעים קשים יותר. הכל עובר כל כך מהר.
    ואין ספק שזה סיפוק אדיר.
    מאחלת לך ולמשפחתך אושר ביאות והמון אהבה.
    מיכל

    השבמחק
  6. המון מזל טוב מזדהה עם כל מילה גם אני ילדתי לפני חודש ומתמרנת בין שני הקטנים בן בכור ובת קטנטונת רק נחת אושר ושמחה

    השבמחק
  7. ברוכה השבה, אין ספק שסדרי העדיפויות שלך השתנו לכיוון הנכון ואנחנו... אנחנו נחכה בסבלנות לתורינו :-)
    מזל טוב!

    השבמחק
  8. תודה רבה לכל המברכים!
    שמחתי לגלות שחיכיתם לי בסבלנות ולא נטשתם את הבלוג שיצא לחופשת לידה :-)

    לילך, אז גם לך מגיע המון מזל טוב!! ותודה מיוחדת שמצאת זמן להגיב בס"ה חודש אחרי לידה ועם עוד שלושה גוזלים נוספים :-)

    המשך יום נעים לכולם ונתראה כבר היום בפוסט החדש...

    השבמחק
  9. וואו! מזל-טוב!
    איזו כתיבה מרגשת. החזרת אותי הרבה אחורה.
    התמונה הקפיצה אותי והעלתה זכרונות נעימים.
    שיהיו לכם הרבה רגעי קסם!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה איילה :-)
      ילדים זה דבר הכי מרגש ואמיתי בעולם!
      כן, הידיים הקטנטנות האלה זה משהו של פעם בחיים, צריך לתעד כל רגע כי הכל משתנה תוך שבועות ספורים.

      תודה על הביקור!

      מחק
  10. איזה חדשות טובות
    מזל טובבבבבב מתוקונת!
    מקווה שהלידה עברה בקלות
    וששלומך טוב ואת מתאקלמת בנחת עם העוללה הטרייה.
    היה מרגש ביותר לקרוא את הפוסט שלך
    שולחת חיבוק חזק והרבה אנרגיות
    וקחי את הזמן, הבלוג יחכה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. בואי לא נדבר על איך עברה הלידה חחח
      אבל הכל שטויות, למרות שלידות קלות זאת לא הפריוולגיה שלי, אני כבר חולמת על עוד גוזל או שניים ;-)
      אימהות זה ממכר. ילדים זה ממכר. והקושי של הלידה נשכח מאוד מהר ולא מהווה מחסום בעתיד.

      תודה שקפצת לבקר!

      מחק
  11. כמה התרגשתי מהרשומה שלך. תיארת בצורה כל כך מדויקת ומלאת אהבה, כאילו חוויתי את הכל מחדש. החיוך לא ירד לי מהפנים במהלך כל הקריאה. ורק הזיכרונות של הפלא הזה הציפו אותי.
    שוב, שיהיה לכם המון מזל טוב, תגדלו בריאים, חכמים ויפים ותהינו כל רגע אחד מהשני.
    אירנה (וכן, כמו שאת רואה לפי החתימה, סוף סוף יש לי בלוג חדש! הלכתי בעקבותיך והרבה גם בזכותך, אז תודה :))

    השבמחק
    תשובות
    1. בשעה טובה יקירתי!! יוזמה מעולה לפתוח בלוג חדש ועוד זוגי, שיחקתם אותה :-)
      הילדים שלי בפני עצמם כל כך מרגשים אותי שהכתיבה עליהם נעשית הכי קלה וטבעית. אין אושר גדול מזה!

      תודה על הביקור!
      עיינתי בבלוג שלך ובקרוב אבוא לבקר :-)

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...