יום שבת, 9 בנובמבר 2013

קדירת תפוחי אדמה ועוף




כל פעם בנקודה הזאת אני תוהה האם כדאי בכלל לכתוב פוסט? האם זה בכלל מתכון? יש מאכלים בסיסיים כאלה שנראה כי כולם יודעים להכין אותם ואין צורך במילם מיותרות. ואז לוקח לי המון זמן עד שאני מחליטה "לכתוב או לא לכתוב?". הפעם החלטתי לכתוב. אבל אני רוצה לשאול:

האם לדעתכם יש צורך במתן מתכונים גם פשוטים וגם קלים וגם בסיסיים? זה יכול להיות מעניין לקהל? או שמא כולם היום כבר חצי שפים (בהשפעת כל החומרים הקולינאריים הנגישים) ויודעים לבד מה ואיך וכמה?

מפאת סקרנות האם יש ברשת מתכונים הכי הכי פשוטים, מוכרים ובסיסיים הקלדתי את המילה Omelette ונכנסתי ל-Images והופתעתי מאוד לגלות כמה מתכוני חביתה (ועוד מצולמים!) יש. אז כנראה שיש ביקוש גם לדברים הלא פנסיים ומפונפנים...
....................................................................................................................................

כשאני חושבת על תפוחי אדמה ועל עוף, ברור לי שהשילוב הטוב ביותר של כל אחד מהם זה אחד עם השני. בסה"כ שלושה מרכיבים עיקריים מניבים תבשיל עסיסי וארומטי, מאוד מחמם וביתי.

מרכיבים:
4 כרעי עוף
5 תפוחי אדמה
1 בצל גדול

4 שיני שום כתושות
2 כפות קטשופ או 1 כף רסק עגבניות
1 כפית חרדל
2 כפות שמן
1 כפית תבלין לשווארמה
מלח ופלפל שחור לפי הטעם
2 כפות מיים
2 כפיות מיץ לימון טרי

הכנה:
1. לקלף ולחתוך את הבצל לחצי. לפרוס כל חצי לחצי טבעות בעובי בינוני.
לסים כשתי כפיות שמן על תחתי הקדרה. לפזר את הבצל.

2. לערבב את כל חומרי התיבול.

3. להמליך ולפלפל את חתיכות העוף. לסדר אותן מעל הבצל. למרוח את העוף במעט מהתיבול.

4. לקלף ולפרוס דק את תפוחי האדמה. לערבב את תפ"א עם התיבול הנותר ולסדר מעל העוף.

5. לחמם תנור ל-200 מעלות.
לסגור את הקדרה עם המכסה ולהכניס למרכז התנור למשך שעה עד שעה וחצי.
לקראת סיום האפייה להסיר את המכסה ולתת לתפ"א להתקרמל מעט (אפציונלי).

הערות שוליים: המתכון באמת נורא פשוט ומהיר מבחינת ההתעסקות איתו.

תפוח אדמה ועוף יוצאים מאוד רכים ועסיסיים ספוגים ברוטב סמיך וארומטי.

בתיאבון!






  
נטי

10 תגובות:

  1. האם לא צריך/כדאי להוסיף מיונז מלמעלה? זה מזכיר לי בישול קדירה רוסי בכלי חרסינה קטנים בתוספת פטריות. האם נכון?

    השבמחק
    תשובות
    1. זה עניין של טעם, גוון, עדיפות. אין חובה למרוח במיונז.

      מחק
  2. נראה נהדר, אני בהחלט בעד מתכונים פשוטים- הרי הם אלה שנשלוף בזמן אמת..
    ושאלה- מהו כלי החרס הזה? ואיפה אפשר להשיג?

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר טוב,
      תודה על התשובה :-)
      את הקלי הזה קיבלתי מתנה. הוא לא גדול במיוחד, כבד עם תחתית מאוד עבה ומכסה.
      לא יודעת היכן ניתן לרכוש בדיוק כזה, אבל יש הרבה כלי חרס אחרים שיעשו את אותה העבודה.

      שיהיה לך יום נעים,
      נטי

      מחק
  3. יאמי! פשוט ועסיסי!
    אני מאוד אוהבת תבשילי קדירה. זה יוצא עשיר ומלא טעמים.
    ולסוגית הפשטות, גם לי נראה שלמתכונים "המובנים מאליהם" אין מקום בין דפי הבלוג אבל אני בטוחה שיש קהל יעד שכן מחפש את הדברים הבסיסיים שלא דורשים התגייסות של שעות/ציוד/מיומנויות. אבל זו גם שאלה של כיוון הבלוג וגם עניין של השקעה, כלומר האם מתכונים "פשוטים" מצדיקים את כל ההתעסקות בכתיבה, צילום וכל מה שנדרש כדי להוציא פוסט מוצלח. לא מזמן חשבתי להעלות סדרה שלמה עם מתכונים קלים ומהירים יחסית שאני מכינה בימי חול וכשצריך משהו מהיר כשבאים אורחים או משהו(מתוקים בעיקר).לא יודעת, אולי כדאי שתעלי סקר או תשאלי בפורום בישול כלשהו?

    שיהיה סופ"ש מהנה, נעים וטעים!
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. אז הנה, שאלתי כאן :-)
      תביאי תביאי את המתוקים המהירים שך :-P אצלי הכל הולך אם הוא מתוק.

      תודה על הביקור אלנה!
      שיהיה לך ערב נעים,
      נטי

      מחק
  4. נשמע טעים ונראה מעולה! האם חייבים סיר קדירה? סיר חשמלי ייתן אותו אפקט? איזה הצעות חלופיות יש לסיר קדירה שאין? :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה,
      מעולם לא בישלתי בסיר חשמלי ולא יודעת למה לצפות ממנו. לכן אינני יודעת האם מתאים.
      סיר כבד עם תחתית עבה גם יכול להיות טוב (אולי סיר יציקה אם יש לך). או אפילו תבנית פיירקס (זכוכית) עמוקה עם מכסה יכולה להתאים גם. המטרה כאן לאגור הרבה חום בתוך הסיר ובו זמנית לא לשרוף את המאכל. רק סיר עבה עם מכסה יכול להבטיח זאת.

      תודה על הביקור,
      ערב נעים שיהיה לך,
      נטי

      מחק
  5. לגבי שימוש באמצעות סיר חשמלי שווה לנסות אחרת לא תדעו

    השבמחק
  6. שלום, הכנתי ויצא מעולה! פשוט ללקק את האצבעות! תודה
    לגבי השאלה, בהחלט יש קהל למתכונים פשוטים כאלה. אני, למשל, ממאותגרי הבישול, יש לי מספר מצומצם מאוד של מתכונים ליום יום, ואני לא יודעת להמציא מתכונים בעצמי. אז לי זה מצויין. ואת זה ספיציפת אימצתי.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...