יום שישי, 27 בדצמבר 2013

10 דברים שלא ידעתם עליי



קיבלתי משימה מפיית העוגיות, הלא היא מלכת בלוגי הקונדיטורייה הישראלים, לכתוב על עצמי 10 דברים שלא ידעתם עליי. והאמת, עוד מימי "תפוז" אני לא ממש מתחברת למשימות השרביט שמועברות מבלוגר לבלוגר, אבל במשימה הזו היה משהו שלאחר מחשבה ארוכה גרם לי לרצות להשתתף. להיות אדם מסתורי – זה גם נחמד, אבל לזמן קצר, כל עוד הסקרנות בעיניי הקהל בוערת. ואילו להישאר מסתורי לאחר חמש וחצי שנים ביחד, זה כבר גובל בהתנשאות, לדעתי. ולכן זה דווקא רעיון טוב לחשוף קצת ולהתקרב יותר לקהל הקורא שלי. הרבה פעמים כשאנו קוראים/שומעים דברים אישיים על אנשים אותם התרגלנו להכיר רק מרחוק, גורמים לנו להזדהות איתם ולהבין שכולנו בני תמותה פשוטים ושווים, ולכולנו יש מוזרויות משלו, פחדים משלו, נקודות טורפה משלו.  

בהתחלה לא ידעתי מאיפה אביא 10 דברים מיוחדים על עצמי. זה היה נראה לי המון. מה כבר יכול להיות כל כך מעניין על עצמי ששווה שיתוף ובו זמנית גם לא נורא אישי שלא מצריך שיתוף פומבי? התחלתי לכתוב. כתבתי סעיף ראשון. נתקעתי. ופתאום בא עוד משהו ועוד משהו ועוד משהו עד שהגעתי ל-30 סעיפים. וואו, איזו הסחפות הסטרית! אבל החלטתי לא למחוק ולהשיאר את זה כך. ה-30 הדברים האלה (שלא בהכרח נורא מעניינים או חשובים) הם חלקיק ממני, כזאת אני לטוב ולרע, אז נעים להכיר – אני:

1. אני לא יודעת לרכב על אופניים.
זה לא שאף פעם לא למדתי, דווקא אבא שלי לימד אותי ואת אחותי כשהיינו ילדות, אבל אני ממש לא מצליחה. לפני תשע שנים גם בעלי מלא המרץ ניסה ללמדי אבל התייאש עוד לפני שהצלחתי ליפול בדרך מעץ לעץ. בקיצור, מקרה אבוד...

2. אני אוהבת לתפור ולסרוג. ולצייר אופנה.
חלום חיי הלא ממומש להיות מעצבת אופנה. נורא רציתי ללמוד ב"שנקר" אך תחת מחבש לחצים משפחתי וויתרתי על החלום ואתחרט על זה עד יומי האחרון. שנים ציירתי אופנה ומילאתי תיק עבודות אישי, אך ברגע שהבנתי שלא אלך בדרך הזאת הפסקתי כל התעסקות עם ציור האופנה, כך קל לי יותר להתגבר על הוויתור מאשר לבכות מעל כל ציור שלי.

3. החג הכי הכי אהוב עלי זה חג השנה החדשה (שיחול ממש בעוד כמה ימים - New Year) מה שבארץ בטעות נהוג לכנות סילבסטר. כל שנה בבית הוריי אני מקשטת עץ אשוח – זאת הרגשה הכי חגיגית וקסומה מכל הרגשות החג המוכרות לי. ואין שום דבר בעולם שיגרום לי לא לחגוג את החג המופלא הזה ולא לשבת מול הטלוויזיה ושולחן ערוך בכל טוב עד השעות הקטנות של הלילה. בילדותי הכי כיף היה למצוא מתנות מסנטה קלאוס מתחת לעץ, אך היום התענוג הגדול ביותר זה להיות הסנטה של הילדים שלי ולראות את האושר על פניהם כשמוצאים מתחת לעץ בדיוק את מה שהכי רצו לקבל.

4. כשאני תולה כביסה אני בהכרח מסדרת את האטבים לפי צבעים – על כל חבל אטבים רק בצבע אחד ורק מסוג אחד (במידה ויש לי כמה סוגי אטבים מעורבבים). גם בגדים אני תולה רק לפי סוגים: על חבל אחד רק שמלות, על חבל אחר רק מכנסיים, על חבל נוסף רק טי שארטים וכד'. ואם זה מתבלבל לי (חלילה, שלא נדע...) אני חסרת מנוחה כי זה נראה לי מאוד לא אסתטי ואני חייבת לעשות הכל מחדש.

5. יש לי אובססיה לגרביים, מגבות ומגבות מטבח, הלבשה תחתונה, ריחות (בשמים, קטורות, שמנים ארומטיים, סבונים), וכלי מטבח.

6. הכרתי את בעלי בשל טעות בטלפון, ובפברואר 2014 נחגוג 10 שנות נישואין.

7. כשהתחתנתי חשבתי שזה ה-ארוע ה-חשוב וה-משמעותי בחיים. כשילדתי את בני הבכור הבנתי שכל מה שחוויתי עד רגע ההריון והלידה היו ארועים זניחים.

8. אני מאוד אוהבת לנהוג (רק חבל שהדלק כ"כ יקר).

9. אני לא שותה קפה. בכלל. הוא עושה לי בחילה. מעולם לא עשנתי סיגריה וגם לא ניסיתי, מעולם לא טעמתי וודקה ומשקאות חזקים אחרים.

10. אני שותה תה בכוס של בירה (750 מ"ל) כי שום כוס אחרת לא מספיקה לי.

11. אני אוספת פיות ומלאכים.

12. אני ישנה עם מנורת לילה דולקת בחדר השינה ואור דולק בשירותים כי... אני מפחדת מחושך.

13. בערך עד גיל 12 הייתי הכי נמוכה בכיתה (היום אני 162 ס"מ).

14. אני רוצה לטייל לפחות חצי שנה בדרום קוראיה, יפן וסין. מאוהבת בתרבות ובתרבות האוכל שלהם! הייתי שמחה לא רק לאכול ולהסתכל אלא לגמרי ללמוד מהם.

15. כשאני נמצאת באולם ארועים אני תמיד מבקשת שיביאו לי את כל הקינוחים הקיימים ולא רק אחד לבחירה. ואני אפילו לא מתביישת חחחח

16. אני שונאת צביעות, חנופה ודו פרצופיות ותמיד מחזיקה מרחק מאנשים הלוקים באלה.

17. אני לא מאמינה לפחות לחצי מהמחמאות שמחמיאים לי, כי... ע"ע 16.

18. אני לא קנאית.
לנסות לקבל משהו שאתה לא יכול – זאת קמצנות. וקמצנות בסופו של דבר מביאה לכאב והרס עצמי.
אני מאוד משתדלת לא להיות בקשר עם אנשים קנאים, הם משרים אווירה מתוחה ולא נעימה.

19. אני לא תחרותית בעליל.

20. אני רגישה מעבר על המידה, יכולה להיפגע ולבכות אפילו ממבט של בן אדם עוד לפני שהוא יספיק לומר מילה.

21. אני לא אוהבת תכשיטים וזהב בפרט (ועוד יותר שונאת כשנשים מבשלות עם תכשיטים על הידיים).

22. אני מאוד אוהבת לשמוע מוזיקה בליווי סקסופון.

23. אני נועלת מידת נעליים 36 (נעלי חתונה שלי היו 35.5) ועד הצבא הייתי קונה נעליים במחלקות ילדים (גרביים עד היום אני קונה במחלקות ילדים).

24. הדבר שהכי מרגש אותי, ממש עד דמעות, זה טובת לב ואדיבות של אנשים. לא טובת לב מזויפת וחיוכים מאולצים, אלא טובת לב טהורה שמגיעה מעומק הלב וללא תמורה.

25. אין לי מיקרוגל בבית מטעמים עקרוניים.

26. אחד החלומות הסיוטיים שגורמים לי להתעורר בזעה קרה בערך מאז שאני זוכרת את עצמי ועד היום, זה שאני מתעוררת בבוקר ומגלה שבזמן שישנתי מישהו גזר לי את השיער שלי.

27. אין לי ולו בגד אחד שחור ואדום בארון. גם לא "שמלה קטנה קלסית" ולא הלבשה תחתונה בצבעים האלה. לבן וורוד שולטים (תכלת, כתום, אפור, צהוב, ירקרק – קיצר, כל הצבעים הבהירים, השמחים ולא מדכאים).

28. אם הייתי יכולה לכתוב לעצמי מכתב לתקופת העבר, הייתי כותבת לא לפחד מאף אחד, להתנהג ולדבר אך ורק כמו שאני חושבת לנכון בלי לדפוק חשבון לאיך זה נשמע או נראה בעיניי אחרים. וגם לא לכבד את מי שלא הרוויח את הכבוד שלו אצלי.

29. כשהייתי בערך בת 11-12 גיליתי שזמרת אהובה עלי מעשנת. זה היה בשבילי כמו בגידה באמון, חשתי גועל נוראי כלפיה, ומאז הפסקתי לחבב אותה.

30. אני מנגבת פה כמעט אחרי כל ביס ותמיד נוצרת לידי ערימה מביכה של מפיות.

זהו, די, מספיק :-P         זה לא בהכרח נורא מעניין ומשעשע, ואם הגעתם עד כאן אני מורידה בפניכם את הכובע!
אגב, לא כתבתי בכוונה שום דבר על המטבח, בישול, ודברים כאלה. אולי נשמור את זה למשימה הבאה, נגיד "10 כשלונות שלי במטבח" או "10 התחלות שלי במטבח" או "10 דברים מוזרים שאני אוהבת לאכול" בקיצור, הנושא נשאר פתוח ;-)

ואם לא יצא לי לכתוב פוסט לפני תחילת השנה החדשה – שנת 2014, אני רוצה לברך את כולכם שתהא לכם שנה מדהימה מלאה בקסמים ושתגשים לכם את כל המשאלות קטנות כגדולות! חג שמח לחוגגים!

אני מעבירה את משימת ה-10 דברים שלא ידעתם עליי ל-




שלכם - נטי

7 תגובות:

  1. איזה פוסט מקסים, פתוח וכנה!
    שמחה לראות שהצלחתי להוציא אותך קצת מהמסתוריות
    והיה כיף ללמוד פרטים חדשים ומרתקים אודותייך,
    ולגלות שאת מקסימה בדיוק כפי שחשבתי :)

    ומאחר שאני אומרת \את בכנות, ולא בצביעות, בחנופה ובדו פרצופיות,
    מקווה שזאת מחמאה שתצליחי לקבל ;)
    חוצמזה בנוגע לסעיף 2, נכון שזה לא ענייני אבל אך מאחר וזה נגע ללבי חייבת לומר-
    אף פעם לא מאוחר מדי, את עדיין כל כך צעירה ולא חייבים לוותר על חלומות...

    שתהיה לכם שנה טובה ותהנו בחג!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, לא בטוחה שזה מעיניין כ"כ חחח אבל יש בזה משהו לגלות כל מיני דברים אישיים על אנשים שמכירים אותם מרחוק :-)

      סעיף 2 זה נושא כואב... לא בטוחה שהכל עוד פתוח, אבל מי ידע, אולי פעם עוד יקרה איזה נס... או שדווקא מתוך יאוש יצמח משהו חחח הרבה פעמים דווקא מהמצבים הנואשים צומח משהו חדש ומרהיב :-)

      שתהיה לך גם שנה נהדרת!!
      מקווה שנהנה איכשהו, הבן שלי עם חום כבר יומיים ועם דלקת גרון חמורה. אתמול הרופא דיבר איתי על אשפוז, מקווה שנעבור את זה בלי בתי חולים ובלי זריקות.

      יום נעים ושנה חדשה נפלאה ומלאה בכל טוב והרבה מאפים מיוחדים וטעימים!

      נטי

      מחק
  2. * על המעט חשיפה - תודה
    * על הרגשות, עולם המחשבות והחלומות, בריאות ופנאי להנאות - מאחל לך שנה טובה

    השבמחק
  3. נהניתי לקרוא את הרשימה. עם 2 אני מזדהה ברמה זו או אחרת... ולמרות שאת לא אוהבת קנאים ;) דווקא מס' 3 גרם לי לקנא בך... הייתי רוצה לחזור ולחגוג את החג הזה כמו שהיה פעם... בילדות... 6 סיקרן מאוד, 28 נכון מאוד ו... בכיף הייתי קוראת על 10 דברים מוזרים שאת אוהבת לבשל או 10 התחלות שלך במטבח :)
    תודה על העברת השרביט :) קיבלתי בשמחה בתור מחמאה

    השבמחק
  4. היי נטי, הגעתי לכאן במקרה וטוב שהגעתי, בעיקר בגלל סעיף 21 שהזדהיתי איתו כל כך(: ועוד סעיף סודי שגרם לי לחשוב קצת.
    יש דרך לפנות אליך במייל? אשמח לשאול אותך משהו באופן פרטי.
    תודה, נטע

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום נטע וברוכה הבאה!
      את יכולה לפנות אלי במייל:
      nati_44@walla.com

      שבוע טוב,
      נטי

      מחק
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...