יום ראשון, 1 בדצמבר 2013

לביבות תפוחי עץ של פנינה



חג שמח! איזה חג טעים ושמן... ומרגיז. לא מספיק שעוד לא חזרתי למשקל שלי שהיה לפני ההריון (ואני כבר ארבעה חודשים אחרי לידה) אז יחד עם החג מחוג המשקל שלי פשוט רוצה לתת לי סטירה בכל פעם שאני עולה עליו. ואנחנו רק באמצע החג... נכון שדי אופנתי היום להתחכם ולעשות סופגניות ולביבות אפויות, או פשטידות במקום לביבות, או בכלל לשכוח מהסופגניות ולהכין עוגות בריאות, אבל שמן זו משמעות החג ואוכל מטוגן בשמן זו מסורת. והאמת, אכן רק פעם בשנה אני מכינה את כל המטוגנים האלה. אז יאללה, אפשר להתפרע שיספיק עד שנה הבאה ;-) מה שכן, דווקא הגוזל שלי בכלל בכלל לא אוהב אוכל מטוגן ונראה לי שדי סובל בחג האור והשמן חחח 

לביבות תפוחי עץ הכנתי לפי המתכון של פנינה ט מהבלוג החם והנעים "סבתא מבשלת וגם סורגת". כשקראתי את המתכון לא היה לי ספק שאוהב את זה. יש מעט מאוד קמח, הרבה תפוחים, וחלבונים מוקצפים שתמיד תורמים מאוד למאפים. לנגוס בלביבות האלה זה כמו לנגוס בעננים, הן רכות ואווריריות בצורה יוצאת דופן. לא אכלתי שום לביבה עם מרקם כל כך קליל ורך. מי שכבר מיצה את רפרטואר המטוגנים שלו מוזמן לעבור למתכונים חדשים ולהתענג על לביבות תפוחים האלה. אנו רק באמצע החג ויש עוד מספיק ימים לשמן את המחבתות.

אה, ועוד לא סיימתי עם המתכונים המטוגנים שלי. שני מתכונים נוספים בדרך...

6 תפוחי עץ  גדולים מסוג גראנד
3 כפות גדושות קמח תופח
3 כפות סוכר
3 ביצים מופרדות

סוכר
קינמון

בעיקרון המתכון מודולרי ואפשר להקטין או להגדיל כמויות
על כל 2 תפוחים משתמשים ב-1 ביצה, 1 כף סוכר ו-1 כף גדושה קמח תופח

ההכנה:
מערבבים בצלחת סוכר עם קינמון ומניחים בצד.

מגררים את התפוחים על מגררת גסה לתוך קערה גדולה וסוחטים מהם את המיצים ככל שניתן.

מוסיפים לקערה, 2 כפות סוכר, את הקמח התופח ואת החלמונים ומערבבים היטב עד שאין איים של קמח והכל אחיד.

בקערה נפרדת מקציפים את החלבונים עם כף סוכר לקצף יציב.

מערבבים את קצף החלבונים בזהירות עם תערובת התפוחים.

משמנים מחבת, מחממים על אש בינונית ומנסים לביבה אחת, אם היא מתהפכת בקלות בלי להתפרק הבלילה בסדר, אם הבלילה רכה מדי מוסיפים עוד כף קמח תופח ומערבבים בזהירות.
לוקחים כף גדושה חומר ומסדרים במחבת, הלביבות לא גדולות מדי, אבל די עבות.

מוציאים את הלביבות לנייר סופג, ומשם לצלחת ובה תערובת הסוכר והקינמון, טובלים צד אחד או את שני הצדדים לפי מידת המתיקות האהובה עליכם.

בתיאבון!








נטי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...