יום חמישי, 20 בפברואר 2014

מרק מנגולד, גריסי פנינה וזיתים




ושוב נעדרתי להמון זמן. שבועיים בלי חום ובלי אנטיביוטיקה – זה יותר מדי, נכון? האמת, כשלפני כמה שבועות מדדתי לשלו חום וראיתי 36.6 על המד חום חשבתי שמד חום שלי התקלקל. אחרי זה מדדתי עוד שלוש פעמים ברצף ורק אז השתכנעתי שבאמת עברנו את זה. אני כבר שכחתי איך זה לחבק ילד ולהרגיש שהוא לא רותח. עברו שבועיים בדיוק ושוב פס הכספית על המד חום שלי מטפס ל-39.1.

זהו, מיציתי כבר את החורף הזה, מיציתי כבר את גן הילדים של שלו, אין לי כוח יותר לכל המחלות ורופאי ילדים. מסוף דצמבר שלו חולה ואף הגענו לאשפוז. היו לי שבועות מטורפים. לאחר שלושה שבועות רצופים של מחלה ברגע שתותי הבריא וחזר לגן, שבוע אחרי זה הוא שוב חלה. דלקת ראות, ועוד כמעט שבועיים בבית.
חזרה לגן למשך שבועיים אחרי דלקת ראות הייתה כנראה יותר מדי אופטימית כי מיום חמישי האחרון הבונבון שוב עם חום. וירוס.
עבורי המצב הזה חדש לחלוטין. אני בכלל לא רגילה שתותי שלי חולה, והנה מתחילת הגן חמש פעמים דלקות שונות, חודש אחר חודש אנטיביוטיקה ובקבוקונים שלמים של אקמולי ונורופן.

אוףףףףף! אבל הכי מבאס שכנראה אין לאן לברוח מזה. כשהייתי עם שלו במין רגע לפני אשפוז, "הרגיעה" אותי הרופאה: "זהו מצב רגיל לחלוטין. דלקות כל חודש כאשר ילד הולך פעם ראשונה לגן, ולא משנה באיזה גיל, זהו מצב שגרתי ונורמאלי" אמרה. אמרתי לה שבא לי להוציא את שלו מהגן אם זה המצב. היא שאלה עד מתי, ועניתי שכנראה עד החתונה... הרופאה ציחקקה שאין מנוס ובחופה הוא יעמוד מנוזל. כי כך או כך חייבים לעבור את ההתחסנות הטבעית הזאת. יומיים אחרי גם רופאת אא"ג של בית חולים אמרה לי את אותן המילים. ועוד לא החלטתי האם זה מרגיע או מבאס יותר...

בעקבות המצב לא יכולתי שלא לשאול את רופאת הילדים שלנו: "ד"ר, תגידי בבקשה, היכן ההגיון? אומרים הנקה תורמת המון למערכת החיסון של הילד. אומרים תזונה נכונה מחזקת את בריאות הילד. אז איפה טעיתי?! הנקתי עד גיל שנה ועשרה חודשים, אנחנו אוכלים בבית אוכל בריא (ברמת ההגיון ובלי פנטיות) ומאוזן, אז מאיפה כל זה נופל עליי??". והיא אמרה שהכל נכון, לא לשנות גישה כיוון שאלמלא הדברים האלה יש יותר סבירות לסיבוכים ושכל החיידקים והוירוסים היו עוברים לנו בצורה קשה יותר. וכמובן הוסיפה שאין הרבה מה לעשות בשנה הראשונה של הגן. זהו חלק בלתי נפרד מהחבילה.

אז תגידו לי בבקשה, זה רק אצלי כך או שבאמת אצל כולם המצב דומה?? גם אתם התנחלתם בחדר רופא הילדים שלכם בחורף הזה?

ובינתיים מרק סמיך ועשיר עם עלי מנגולד שכל כך בריאים לנו. מנגולד עשיר בסיבים תזונתיים, אנטיאוקסידנטים אשר מסייעים לכבד להתמודד עם הרעלים, ויטמים K אשר משתתף בקרישת הדם וגם משפיע על התאים הפוגעים ברקמת העצם ובכך ויטמיןK  מונע הרס העצמות, כמו כן מנגולד מכיל בכמויות די גדולות של מגנזיום, ברזל וסידן.

נ.ב. המתכון הזה חיכה שנתיים להופיע כאן בבלוג, ולכן זאת הזדמנות להיזכר איך תותי שלי אכל לפני שנתיים.

מרכיבים:
1 בצל גדול
1 כרישה
1 גזר
1 גמבה אדומה
2 עגבניות גדולות
6 עלי מנגולד
3 שיני שום מקולפות ומעוכות
חופן זיתים שחורים מגולענים (לקצוץ לטבעות)
4 מלפפונים חמוצים
3/4 כוס גריסי פנינה

2 עלי דפנה
1 ענף קטן טימין טרי
מלח
שבבי צ'ילי גרוס לפי הטעם

הכנה:
1.  לשטוף ולקצוץ לקוביות בינוניות-קטנות את הירקות, ולרצועות את עלי המנגולד. לגרד את הגזר בפומפייה עבה.

2. בסיר רחב לטגן במעט שמן את הבצל עד להזהבה קלה מאוד.
להוסיף פלפל גמבה קצוץ, כרישה, טימין טרי וגזר ולטגן תוך בחישה כ-2 דקות.
להוסיף את העגבניות ולבשל עוד כ-2 דקות.
להוסיף מנגולד, שום, זיתים, מלפפונים חמוצים, להמשיך לבחוש עוד 3-4 דקות.

3. למזוג לתוך הסיר 2 ליטר ציר עוף, להוסיף גריסים ותיבול.
להביא את תוכן הסיר לרתיחה, להנמיך את האש ולבשל 1-1.5 שעה או עד שגריסי פנינה מתרככים מאוד.

בתיאבון!













 מעניין שבגיל שנה וחצי תותי אכל לבד, ואילו היום מעדיף שאימא
 תאכיל אותן ;-)



נטי

6 תגובות:

  1. אני מקווה שהבונבון שלך מרגיש עכשיו טוב!!

    המרק נראה מעולהההההההההההההההה
    קודם כל הצילומים שלך פשוט מוציאים עינים - הם יפים ברמות!!
    אני אוהבת מרקים כל השנה ואני מאדדדדדדדדדד רוצה לנסות את המרק הזה

    השבמחק
    תשובות
    1. עכשיו עכשיו - כן, בסדר :-) מקווה שזהו, סיימנו עם המחלות לשנה הקרובה.

      גם אני מתה על מרקים על כל צורותיהם ובכל העונות ואפילו בכל שעות היום ;-)
      תודה על הפרגון! המרק באמת טעים טעים, בעל טעם עשיר ועמוק.

      שיהיה לך שבוע נפלא והמשך ערב נעים!

      נטי

      מחק
  2. הממ, מזכיר לי את המרקים שסבתא שלי מכינה... אם היה כאן חורף הייתי מנסה אותו :) (המורשת המזרח אירופאית אני מניח...)

    השבמחק
    תשובות
    1. מבחינתי יש כאן יותר מדי חורף ;-) בד"כ כבר בתחילת הקייץ אני בבאסה שבעוד חמישה-שישה חודשים הוא יגמר ושוב יהיה חורף וקר.

      מי שאוהב מרקים לא זקוק לחורף מקפיא ;-) אני אישית יכולה לאכול מרק בכל העונות ובכל שעות היום.

      תודה על הביקור,
      שבוע טוב,
      נטי

      מחק
  3. באתי לבקר ומה אני שומעת? קטני חולה? תרגישו טוב, חיבוק ממני
    והמרק - אמא'לה, נראה ומצולם מדהים

    השבמחק
    תשובות
    1. בתיה!!!! כמה זמו לא ראיתי אותך?! איזה כיף שקפצת לבקר :-)
      מאז שכתבתי את הפוסט הוא שוב היה חולה... אומרים שזה בגלל הכניסה לגן וחשיפה לכל הזיהומים שלפני כן לא היה חשוף אליהם. לא יודעת... מה שבטוח שאין לי כבר כוח לכל המחלות האלה שתותי חטף השנה. אפילו שקלתי לוותר על הגן אם זה המצב.

      תודה על הביקור!
      שיהיה לך לילה טוב ♥
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...