יום שני, 17 במרץ 2014

אוזני המן במלית תמרים ופרג


באיחור האופייני לי אני רוצה לשתף אתכם באוזני המן שהכנתי לראשונה. החג נגמר, זה נכון, אבל לא חובה לחכות עוד שנה שלמה ע"מ להכין עוגיות מושלמות כאלה. אני פשוט כל כך כל כך שמחה שיצאו לי אוזני המן טעימות, שאפילו כל טיפת צניעות התאדתה ממני. הן יצאו מושלמות. פשוט אליפות. 

אני לא סתם כל כך שמחה ומאושרת. אוזני המן זו אחת משתי מנות מתוקות אליהן לא התחברתי מאז שאני בארץ (מזה 17 וחצי שנים) – סופגניות ואוזני המן - שני מתוקים חגיגיים שמאז הפעם הראשונה שטעמתי לא היה בי חשק לגעת בזה שוב. משהו באוזני המן לא היה לי מושלם. אולי המילוי, ואולי זה הבצק, משהו שם היה לא לטעמי.

ואילו לפני ארבע שנים חברה טובה שלי הביאה לי משלוח מנות. אוזני המן שהיו שם הצליחו להפתיע אותי. הן היו נימוחות ולא כבדות הן במתיקות הן במרקמן. זה באמת היה לי טעים. אולי בגלל שהייתי בהריון, ואולי כי זו אכן הייתה חוויה מתקנת ודווקא אוזני המן שלה אותן הכינה לפי מתכון אמה היו טעימות לי מבין כל מה שטעמתי עד אז. השנה רציתי להכין בעצמי. ביקשתי מאורית את המתכון אך ברגע האחרון שיניתי קימעא.

עיקר השינוי נבע מכך שרציתי להפחית מעט בכמות החמאה (במתכון המקורי 600 גרם חמאה על 1 קילו קמח) אך לשמור על פריכות. או ליתר דיוק רציתי שהמרקם יהיה קל ונמס הדומה לאלפחורס. לכן הפחתתי מעט בכמות החמאה, הוספתי חלמון, חלק מהקמח המרתי בקורנפלור, ובמקום מיים השתמשתי במיץ אשכוליות טרי (טוב, זאת לא התחכמות גדולה, פשוט העץ שלי מניב כל כך הרבה פרי שאני מנסה לדחוף מיץ אשכוליות לכל מאכל אפשרי חחח). לבצק הוספתי גרידת לימון ותמצית וניל. גם את המלית החלפתי לערבוב של תמרים ופרג במקום רק תמרים. יצא מושלם! ותאמינו לי שאם אימא שלי אשר כלל לא מחבבת בצק פריך אכלה איזה כמה בבת אחת ושיבחה את האוזניים שלי, זה מסביר הכל גם ללא מילים.

מרכיבים (ל-18 עוגיות):
2 כוסות קמח רגיל
1/4 כוס קורנפלור
1 כפית אבקת אפייה
150 גרם חמאה מרוככת
1 חלמון ביצה XL
2 כפות אבקת סוכר
מיץ מ-1/2 אשכולית גדולה (בערך 4 כפות)
קליפה מגוררת מלימון אחד
1 כפית תמצית וניל

למילוי תמרים ופרג:
300 גרם תמרים ללא חרצנים בוואקום (כ-2/3 חבילה)
1/4 כוס פרג טחון
20 גרם חמאה
1/4 כוס חלב
2 כפיות סוכר

הכנה:
1. בקערת המיקסר להקציף חמאה עם אבקת סוכר במשך 2 דקות, להוסיף חלמון, תמצית וניל וגרידת לימון ולהמשיך להקציף עוד דקה.

2. לחמאה להוסיף את הקמח, הקורנפלור, אבקת אפייה ומיץ אשכולית, לעבד את כל המרכיבים עד לקבלת בצק אחיד (במשך כחצי דקה ולא לעבד יתר על המידה).
להעביר את הבצק לניילון נצמד, לשטח מעט ולהכניס למקרר למשך שעה לפחות.

3. בינתיים להכין מלית: לשים לקערת המיקסר את התמרים.
לשפוך את הפרג לסיר קטן, להוסיף חמאה, חלב וסוכר. להביא את תוכן הסיר לרתיחה, להנמיך את האש ולבשל תוך ערבוב מתמיד עד שיסמיך (בערך 3-4 דקות).

להוסיף את הפרג החם לתמרים ולטרוף עם וו גיטרה עד שתתקבל תערובת אחידה.

4. להוציא את הבצק מהמקרר ולרדד על משטח עבודה נקי ומקומח קלות לעובי כ-3 מ"מ.
לקרוץ עיגולים מהבצק.
לקחת עיגול אחד ביד ולשים כפית שטוחה של מלית למרכז העיגול. להדק את קצוות העיגול לקבלת משולש.

5. לחמם תנור ל-180 מעלות.
לסדר את העוגיות על תבנית מרופדת בנייר אפייה. לאפות כ-20 דקות או עד שצבע העוגיות הופך להיות זהוב.

6. לפזר אבקת סוכר לפני הגשה (אני מכינה סוכר וניל וטוחנת את זה לאבקה במידת הצורך, לפי כך אבקת הסוכר שלי מקבלת טעם וניל עדין ונעים).

הערות שוליים: אימא שלי אמרה שלדעתה היה יותר מדי מילוי בעוגיות. ואילו לטעמי היה בדיוק מספיק. אז שימו כמות של מלית לשיקולכם ובהתאם לרמת המתיקות האהובה.

בתיאבון!











נטי

2 comments:

  1. אוי, באמת מושלמים! כולם מדוגמים ומדויקים כל כך! כל הכבוד לך!
    אני גם לא חובבת גדולה של האוזניים התעשייתיות אבל הביתיות הן סיפור אחר לגמרי, מבחינתי אלה עוגיות חמאה ממולאות לכל דבר ואיך אפשר לא לאהוב עוגיות חמאה?;-)

    חבל שהחג מאחורינו ולא יצא לי לאחל לך חג שמח! אז לפחות שיהיה יום מקסים, מתוק ומהנה!
    אלנה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...