יום ראשון, 13 באפריל 2014

מרק ירקות לתינוק – קישוא, עגבנייה, שומר


סוף סוף אני חוזרת למדור הכי אהוב עלי בבלוג שלי! את מתכוני התינוקות של שלו הפסקתי לכתוב עוד לפני כמה שנים (למרות שעדיין יש במאגר כאלה שלא יצאו לדפי הבלוג), או ליתר דיוק ברגע שהוא לגמרי עבר למזון המשותף משולחן המשפחה. לפני שבוע שלווש שלי חגג את יום הולדתו הרביעי, וזה אומר שהמדור הזה החל את דרכו לפני שלוש וחצי שנים. הבישול עבור שלו כשהיה תינוק מילאו אותי בהשראה מטורפת ואנרגיות מיוחדות להמציא עבורו מרקים, מחיות ומאכלים מיוחדים, מזינים ובריאים. ואני חייבת להודות שברגע שהפסקתי עם הבישול עבור התינוק הפרטי שלי חשתי סוג של ריקנות ועצב.



ואילו עכשיו, שלוש וחצי שנים אחרי אני פותחת מחדש את המדור המופלא הזה וממשיכה להמציא ולכתוב מתכונים עבור הגוזלית הקטנה שלי. היום לוטם כבר בת שמונה וחצי חודשים ולמעשה אוכלת אוכל מוצק כבר חודשיים וחצי (בלי לספור עוד חודשיים של טעימות) אבל רק עכשיו אני כותבת כאון לראשונה עבורה. אין לי כרגע הערכה כמה מתכונים חדשים יהיו כיוון שיש לי כבר אוצר מאכלי תינוקות די גדול ואין צורך להמציא משהו חדש מדי יום, אך עדיין יש הרבה רעיונות באופק אותם לא הספקתי לממש עם שלו.

המרקים של חצי שנה ראשונה (מגיל חצי שנה עד שנה לפחות) אני לא מתבלת כלל במלח או פלפל או בכלל תבלין כלשהו למעט פטרוזיליה, שמיר, סלרי, בזיליקום. תינוקות רכים עוד לא יודעים מה טעים ומה לא, הם רק מתחילים לגלות, לכן חשוב להרגיל אותם לטעמים בסיסיים ומקוריים של ירק או פרי. תוספי סוכר, מלח ותבלינים עלולים לשבש לתינוק את ההכרות עם חומר גלם מקורי כיוון שמעצימים את טעם המאכל ומטשטשים את הטעם של חומרי גלם נפרדים..

את המרקים עבור הילדים שלי אני מבשלת במעט מאוד מיים או באידוי. אם מבשלים את המרק במיים ולא בכלי האידוי רצוי לשים את הירקות למיים שכבר רתחו ולא למיים קרים.

מרכיבים:
חצי קישוא (*מאוד רצוי להשתמש בקישואים קטנים, קשים וטריים)
1/4 שומר
1 עגבנייה קטנה
1/4 גזר

הכנה:
1. לשטוף היטב את הירקות. לקלף את הגזר. לחתוך לקוביות גדולות את הקישוא, הגזר והשומר.

2. להניח לסיר קטן את הגזר, השומר והקישוא, למלא במיים רותחים עד כיסוי הירקות.
להביא את תוכן הסיר לרתיחה ולהנמיך את האש. לבשל כ-10 דקות או עד שכל הירקות התרככו.

3. כשלוש דקות לפני סיום הבישול להוסיף לסיר עגבנייה קלופה וחתוכה לקוביות.

4. כאשר כל הירקות רכים ומבושלים לשפוך את מי הבישול לתוך קערית/כוס. בעזרת בלנדר מוט לטחון את הירקות המבושלים. את הנוזלים השמורים ניתן להוסיף במידת הצורך – אם מבשלים מרק לתינוק בן 6 חודשים אז כדאי לעשות את המרק מעט יותר דליל, במידה וזהו תינוק כבן שמונה חודשים ומעלה אפשר שהמרק יהיה יותר סמיך אך נוח לבליעה.

הערות שוליים: אני מזכירה למי ששכח או מחדשת למי שרק עתה גילה את מדור התינוקות שלי, לרוב אני מבשלת אוכל עבור התינוקות שלי בכמויות קטנות אשר מספיקות לארוחה אחת מקסימום שתיים. מי שרוצה לבשל בכמות גדולה יותר ע"מ להקפיא יכול להגדיל את הכמויות.

את המרקים לתינוקות אני מבשלת בכלי מאוד קטן כדי שלא יהיה לי צורך למלא מיים יותר ממה שיש לי ירקות בסיר.

רצוי מאוד להשתמש בקישואים טריים ככל האפשר. קישוא שכבר שהה במקרר זמן מה כדאי לקלף כיין שהקליפה מקבלת טעם מריר כאשר הקישוא פחות טרי.

בתיאבון לקטנטנים!


נטי – אימא 24 שעות ביממה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...