יום ראשון, 25 במאי 2014

עוגת ספוג ומרנג ויום הולדת 6 לבלוג!



אני כמו תמיד באיחור אופנתי חוגגת יום הולדת 6 לבלוג שלי (אשר חל ב-18.05.2014)! לאו דווקא לבלוג הזה שפתחתי לפני שנתיים בבלוגר, אלא בכלל להתחלה שלי כבעלים של "אמנות קולינארית, או להיות שף לעצמך". אני מסתכלת על הבלוג שלי אחורה ורואה שינוים מסוימים מתחילתו ועד עתה, אך דבר אחד אינו השתנה כלל – ההתרגשות מהעלאת כל פוסט חדש וציפיה מהמפגש הוירטואלי עם הקוראים שלי. לא כולם מגיבים, אני יודעת, בדיוק כמוני שלרוב נשארת קוראת ועוקבת סמויה בבלוגים של אחרים, אך אני יודעת שרבים קוראים ועוקבים ומצטרפים. וזה תענוג לראות משנה לשנה יותר ויותר התעניינות ופרגון. זה יהיה שקר אם אומר שאני מנהלת את הבלוג אך ורק להנאתי. כשאני מבשלת וכותבת אני חושבת גם על הנאתכם. וכשיוצאת לי מנה נפלאה תמיד יש לי חשק "לספר מייד לחר'ה", וגם כשיש לי מנה כושלת אני רוצה לשתף אתכם ולהזהיר בפני טעיות או קשיים. שש שנים אני מבשלת, עורכת, מצלמת, מעצבת, כותבת, משתפת, מספרת, משקיעה בבלוג והוא משרת אותי נאמנה. אז מזל טוב לנו ועוד הרבה שנים מהנות כאלה!

ובכן, עוגת ספוג ומרנג זוהי עוגה מ-ד-ה-י-מ-ה שדודה שלי הכינה ליום הולדת שלה ושל בעלה (שחל באותו יום) ושל הבת שלה (בת דודה המתוקה שלי) שחל כמה ימים אחריהם. אני התאהבתי בעוגה הזאת מהביס הראשון. יש בה כל מה שאני אוהבת, בכלל זה מאוד הסטאיל שלי – קצפות, מרנגים, מוסים וכל מיני כאלה... העוגה לא מסובכת להכנה, מאוד טעימה ומאוד מרשימה.  
העוגה צולמה בתנואי שטח ובלי שום הכנה מקדימה (ממש על הכיסא שיושבים עליו), אז עמכם הסליחה על האיכות...

מרכיבים:
לעוגת ספוג:
5 ביצים
1 כוס סוכר
3/4 כוס קמח
3 כפות קורנפלור
1 כפית אבקת אפייה
1 כפית תמצית וניל

למרנג:
4 חלבונים
200 גרם סוכר דק

למילוי:
1 מיכל שמנת מתוקה
2 כפות סוכר
1 אינסטנת פודינג וניל
1 כוס חלב

תבנית חד פעמית בינונית

הכנה:
1. להכין את העוגה: לטרוף את הביצים עם הסוכר למסה תפוחה, אחידה וחלקה (אין צורך בהקצפה ממושכת).

2. להוסיף את הקמח, קורנפלור, אבקת אפייה ותמצית וניל. לקפל את החומרים היבשים לתוך מסת הביצים.

3. לחמם תנור ל-170 מעלות.
להעביר לתבנית חד פעמית בינונית ומשומנת. להכניס לתנור החם ולאפות 40-45 דקות (שימו לב, העוגה לא אמורה להיות גדולה וגבוהה מדי).

4. הכנת מרנג: לפני הקצפת המרנג להניח לחלבונים לשהוות זמן מה בטמפרטורת החדר. חלבונים קרים מדי לא יוקצפו מספיק טוב.

להעביר את החלבונים לקערת המיקסר נקייה ויבשה לחלוטין, ולהתחיל להקציף על מהירות בינונית. ברגע שמתחיל להיווצר קצף עם בועות גדולות לשפוך פמינה חצי מכמות הסוכר ולהגביר מהירות. כאשר הקצף מתחיל להתייצב, להוסיף את יתר הסוכר ולהקציף על מהירות גבוהה עד לקבלת קצף מבריק ויציב.

5. לחמם תנור ל-120 מעלות.
לרפד תבנית אפייה גדולה בנייר אפייה (תבנית קשיחה ולא ח"פ) ולהעביר את המרנג בשכבה אחידה על התבנית. רצוי שהמרנג יהיה טיפה גדול יותר מעוגת ספוג.
לאפות את המרנג ב-120 מעלות במשך שעתיים. בתום האפייה להשאיר אותו בתנור עם דלת חצי פתוחה עד להתקררות.

6. להכנת המילוי: להקציף שמנת מתוקה עם שתי כפות סוכר לקצף רך.
להקציף את האינסטנט פודינג עם החלב. לאחד בין שתי המסות בתנועות קיפול.

7. הרכבת העוגה: על המגש להניח את עוגת הספוג המלבנית (ניתן ליישר קצוות אם יצאה קצת עקום, העוגה גלויה לעין ואינה מצופה כולה בקרם).
מעל העוגה למרוח את הקצפת בשכבה אחידה.
להפריד בעדינות את המרנג מנייר אפייה ולהניח מעל הקצפת.

בתיאבון!







נטי



תגובה 1:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...