יום שלישי, 22 ביולי 2014

יום הולדת שנה ללוטם שלי!

אחותי מאכילה את לוטם בעוגת יום ההולדת שלה



זה קרה לפני שנה ב-17.07.2013, התעוררתי משינתי בלילה כשהבנתי שלולי שלי מחפשת מפגש פנים מול פנים עמי. נרגשת הערתי את שלווש, הבאתי אותו להוריי וטסתי לבית חולים. זה היה בשתיים לפנות בוקר. מרגע זה ועד המפגש המיוחל המרגש עם התינוקת החדשה שלי עברו שעות ארוכות וכואבות וב-16:12 לקראת הערב לוטם נולדה. מדהימה ביופיה (טפו טפו טפו, 555, בלי עין הרע), קטנטנה ועדינה. מרגע זה הפכתי להיות אימא לשני ילדים שהם כל עולמי, הגוזלים המתוקים שלי, האוצרות הכי יקרים שלי. מכאן ועד היום עברה שנה שלמה. שנה מאוד אינטנסיבית, מלאה בחידושים וריגושים, שנה של מעקב יום יום, דקה דקה, שניה שניה על גדילתה והתפתחותה של הגוזלית שלי.


זה מופלא לגלות שכל תינוק חדש מלמד אותנו את החיים מהתחלה, מדף נקי. לא אנחנו המורים שלו אלא הוא המורה שלנו. כך או כך תינוק לומד חלק ניכר מהדברים בדרך טבע גם בלי התערבותנו, ואילו אנחנו אלה שלומדים ממנו מחדש מה הם הערכים האמיתיים של החיים, מהי השמחה הכנה, מהו הבכי הטהור, מהו המבט הכובש האמיתי (בלי מסקרה ועפרון שחור), מהו החיוך המלאכי בלי טיפת אינטרסנטיות וצביעות. אנחנו שוב, כמו בילדות, יכולים לדבר בשפת תינוקות ואף אחד לא יחשוב שדעתנו פרחה מאיתנו. תינוקות מלמדים אותנו להיות סבלניים יותר, סובלניים יותר, סלחניים יותר, מתפשרים יותר, רגישים יותר, עדינים יותר. עבורי זה כיף גדול לגדול ולהתפתח כאימא יחד עם התינוקות שלי!

לוטם כבר בת שנה! במבט לאחור, שנה זה כלום, זה מעט, לא עברתי איזה שינוי דרמתי ב-365 ימים. אך מאידך, ב-365 ימים בסך הכל התינוקת שלי למדה לינוק ולעכל את האוכל שלה לבד, למדה לראות ולזהות, למדה לשמוע ולהבין, למדה להחזיק את הראש הכבד שלה, למדה להושיט את ידייה הפיצפוניות לחפצים ולקחת אותם, להתהפך, לשבת, לזחול, לעמוד, לחייך ולצחוק, למלמל ולפטפט, להגיד "מאמא", "אבא", "דה", "טה-טה-טה", לחקות תנועות, לעשות שלום, לאכול וללעוס אוכל מוצק, לשתות מכוס ומקשית, להכניס לבד את האוכל לפה שלה (וגם שלי), לשחק לבד במשחקים, להסתקרן ולהרים ידיים וגבות בתהייה, להגיע לכל חור ולהוציא כל פרור הכי קטן (גם אם זה עתה עשיתי שואב וספונג'ה), להצמיח 7 שיניים, בקיצור, מי עוד חוץ מתינוקות מסוגל ללמוד כל כך הרבה דברים חדשים תוך שנה אחת בלבד? מי עוד חוץ מתינוקות יכול לעבור כל כך הרבה שינויים תוך שנה אחת בלבד?

בשבילי יום ההולדת הראשון של ילדיי הוא יום הולדת מאוד מאוד מאוד חשוב. יש מי שחושבים ש"מה הם מבינים בגיל שנה? לא חובה לחגוג", אבל אני רוצה לומר שקודם כל הם כן מבינים ומבינים הרבה! נכון, תינוקות בגיל שנה לא מבינים כל הפריטים הקטנים בנפרד, או כמה קשה עמלנו בשביל להרים להם אירוע משפחתי משמח, או כמה שעות השקעתי בעוגת יום ההולדת הראשונה, הם לא מבינים באיזה צבע הבגד שלהם או כמה יפה לה הקוקיה הוורודה, הם לא מבינים פרטים, אבל הם כן מבינים את האווירה, הם כן רואים את המסביב והם כן שמחים ברגע הספציפי הזה. יום הולדת ראשון זה כנראה יום הולדת יחידי שלתינוק לא יישארו שום זכרונות ממנו, אך זאת לא סיבה לוותר. גם אם הוא לא יזכור שום פרט, אבל הוא יהנה ברגע של שמחה וזה מספיק ע"מ לחגוג ולשמוח. אני ובעלי מאוד שמחים ביום הולדת הראשון של ילדנו. לנו זה מסמל המון וזהו יום מאוד מאוד חשוב בחיינו ובחיי ילדנו. היום לוטם שלנו היא המתנה היקרה השנייה שקיבלנו בארבע שנים אחרונות. התינוקת שלנו כבר שנה שלמה איתנו! ובמבט לאחור קשה לי כבר לדמיין את השנים כשהיא לא הייתה איתנו. מזל טוב בובה אהובה ויפה שלי!

אז מה אני עושה ואך אני חוגגת? יש לי כאן הרבה הסתייגויות לחגיגות אחרות שאני רואה ברשת שכנראה אף פעם לא אצליח להבין את תועלתן, כמו למשל השקעה מטורפת בממתקים למיניהם. אני רואה שולחנות יום הולדת לתינוקות בני שנה/שנתיים עם כמות אדירה של מתוק וזה תמיד כולל עוגת יום הולדת מקושטת או מזולפת (תיכף אדבר גם על זה בנפרד), קפקייקים מכמה סוגים, מאפינס, עוגיות, סוכריות מכל המינים ובכל הצבעים, שתייה מתוקה כמובן, וחטיפים. ואני תמיד שואלת את עצמי "עבור מי כל המתוק הזה???". העוגות המקושטות או מזולפות זה אסון בפני עצמו, לטעמי. אף פעם לא התחברתי לאלה. אני אישית מעדיפה להשקיע זמן וסבלנות בעוגה איכותית מאשר להכין עוגת חנק פשוטה ולהשקיע שעות בזילופים או קישוטי סוכר (ובמקום אלה אעדיף לשחק עם הילדים בפלסטלינה או לצייר בצבעים). חוץ מזה שזה יפה אין בזה שום תועלת מינימלית (טוב, אני כבר רואה את כל העגבניות הרקובות שעפות לכיווני... חחח). זה המווווון סוכר והמווווון צבע מאכל שלא בריא בעליל. ואל תגידו לי "טוב, זה רק פעם בשנה..." כי זה לא. היום כמעט כל יום הולדת שאליו הילדים מוזמנים או חוגגים בגן מכיל את העוגות הצבעוניות האלה (ויש הרבה ימי הולדת כאלה בשנה), ובנוסף גם כל ילד במשפחה "זוכה" לעוגת צבעי מאכל כזאת. אז כמה "זה רק פעם בשנה" כאלה באמת יש לנו בשנה? פלוס כל הסוכריות שאני רואה על שולחנות ימי הולדת של תינוקות. אני נחרדת באמת. שלא לדבר על כך שבין מוזמנים יכולים להיות חולי סכרת ואז מה בדיוק הם יאכלו מהשולחן הצבעוני והמתוק הזה?

אני תמיד עושה דגש על אוכל טוב. לרוב אנחנו עושים על האש בליווי שלל סלטים קלים, אך הפעם וויתרתי כי לא כל כך סימפטי לעמוד מול מנגל באמצע יולי בחום לוהט. הכנתי שולחן של שלוש מנות עיקריות – מוקפץ, סושי, פאי רועים (שאחותי התנדבה להכין), ומיני סלטים, פוקאצ'ה (מנת הדגל שלי שמתלווה לכל אירוח) ופיצות. לשולחן המתוק הכנתי פאי מ-ד-ה-י-ם וטילונים של בצק עלים ממולאים בקרם פטיסייר וקצפת. לילדים שמתי מעט נחשי גומי/ג'לי ושקית מרשמלו (כמעט הכל נשאר לא נגוע). מבחינתי סגרתי את המתוקים. ואף ביקשתי במפורש שאף אחד לא יביא איתו שום דבר נוסף. ולמרות זאת אימא שלי החליטה להביא עוגת שמרים ודודה שלי הביאה פאי אגוזים. זה היה יותר יותר יותר מדי. אני באמת חושבת שהדגש העיקרי צריך לבוא רק לעוגת יום ההולדת וזה מספיק ודי. אז מה היה לנו בתפריט?

מוקפץ עם פטריות מיובשות;
פאי רועים של אחותי;
סושי מעשה ידיי;
טחינה ביתית;
סלק כבוש (מעדן!);
סלט עגניות שרי עם בזיליקום;
סלט ניסואז עם רוטב וינגרט;
פאי שוקולד קרמל ואגוזים (של Todd Welveart זכה במקום ראשון בתחרות הפאים ב-2006);
טילונים מבצק עלים במילוי קרם פטיסייר וקצפת;
עוגת שמרים של אימא שלי;
פאי אגוזים של דודה שלי.

זה בהחלט היה מכובד וחגיגי, יפה ומשמח, עם דגש על אוכל ולא על ממתקים צבעוניים. אני אראה לכם רק כמה תמונות, המתכונים של חלק מהמנות יבואו בהמשך (מוקפץ, סלק כבוש, פאי, טילונים).

מזל טוב לולי שלי!

נ.ב כל התמונות צולמו הישר על שולחן האירוח, אז עמכם הסליחה על האיכות...

 פאי שוקולד קרמל ואגוזים
  


פיצה ופוקאצ'ה

 סלט ניסואז (ערבבו אותו בטעות)
  
פאי רועים של אחותי

 מוקפץ

 סושי

 

  סלק כבוש

 סלט עגבניות שרי, בזיליקום ושום
  

 פיצה
  
 טילונים מבצק עלים במילוי קרם פטיסייר וקצפת
 פאי יום ההולדת של לוטם, עוגת שמרים של אימא שלי ופאי אגוזים של דודה שלי

נטי – אימא לשניים 24 שעות ביממה...

2 comments:

  1. מזל טוב ללוטם, רק אתמול נולדה:) אהבתי את ה"טילונים" גם אני הייתי מכינה בזמנו עם קצפת בלבד.
    מקווה ששקט אצלכם.

    השבמחק
  2. מזל טוב ללוטם !
    מוכנה להיות שם ביום הולדת הבא שלה ☺

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...