יום שני, 3 בנובמבר 2014

מרק דלעת


הצילווווו! כמה זמן לא כתבתי?? נראה לי שכבר שכחתי איך עושים את זה. אחת ההפסקות הכי לא מבוססות ולא מוצדקות שאי פעם היו לי. מאות מתכונים ותמונות שוכבים אומללים במגירה ורק נערמים ונערמים ונערמים עוד... אין לי שום הסבר הגיוני ומוצדק לשעמום שפקד את בלוגי החמוד. דווקא בישלתי כרגיל, אפיתי כרגיל, צילמתי כרגיל, רק לא היה חשק לכתוב. ואפילו עכשיו, כשכבר החלטתי לעדכן, אינני מצליחה לחשוב על שום הקדמה מעניינת. אבל בכל זאת משהו דרבן אותי לחזור לכתיבה. פתאום ראיתי הצטרפות מאוד גדולה של מנויים חדשים לעמוד הפייסבוק שלי. 468 מנוים חדשים בשבוע אחרון בלבד. טרם הבנתי מאיפה זה בא  (ברוכים הבאים למצטרפים החדשים!! שמחה לראותכם כאן, מקווה שיהיה לכם כאן נעים וטעים. ואם תרצו, אני מאוד אשמח אם תשתפו אותי בעקבות מה הצטרפתם לבלוג שלי... היה פרסום איפשהו ולא ידעתי? שמעתם המלצות? הגעתם באקראי והחלטתם להישאר? בבקשה שתפו אותי :-) ) אבל אם כבר יש התעניינות כל כך גדולה בבלוגי הטעים אני חשה מחויבות רבה לשוב לכתיבתי השותפת ועדכונים. אני חושבת שלכל אחד ובכל תחום קורה לעיתים שרוצים הפסקה קטנה גם אם זה משהו שמאוד מאוד אוהבים. אז כנראה זה קרה גם לי ובלי שום התרעה מוקדמת.

נ.ב זאת הפעם השנייה שהתמונות המצורפות לבלוג נראות שונה... משהו משתבש ב-
white balance של התמונות שלי כשאני מעלה אותן לבלוג. בעמוד הפייסבוק זה נראה טחרת.

אז לאוהבי דלעת ולאוהבי מרקי קרם, המתכון הזה חיכה רק לכם!


מרכיבים:
1 כרישה
1 בצל קטן
1 שומר
3 שיני שום
2 עגבניות
1 פלפל גמבה אדום קטן
1 קילו דלעת
1 תפוח אדמה
½ ליטר (או עד כיסוי הירקות) מיים או ציר ירקות

¼ כפית אגוז מוסקט
¼ כפית אבקת ג'ינג'ר
¼ כפית זרעי כוסברה טחונים
¼ כפית שבבי צ'ילי יבש
1 כף סוכר (לפי הטעם, להתחיל מ-1/2 כף)
מלח לפי הטעם

הכנה:
1. בסיר בו יתבשל המרק לטגן קלות את הבצל והכרישה חתוכים דק במשך כ-3-4 דקות (עד להתרככות ושקיפות).
להוסיף שום קצוץ ותבלינים ולטגן עוד חצי דקה.

2. להוסיף לסיר שומר, גמבה, תפ"א ודלעת ולהקפיץ במשך 3-4 דקות נוספות.

3. להוסיף את הציר או המיים ועגבניות מגורדות בפומפייה לכדי רסק.
להביא את הסיר לרתיחה, להנמיך את האש ולבשל 30-40 דקות.

4. כאשר המרק מוכן, להעביר את נוזלי הבישול לקערית ולרסק את הירקות למחית חלקה בבלנדר או בלנדר מוט. במידת הצורך להוסיף מנוזלי הבישול. לטעום ולתקן תיבול.

ניתן להגיש עם שמנת חמוצה!

בתיאבון!






נטי

2 comments:

  1. אל תרגישי רגשות אשמה,
    נשמע מובן ומוכר וידוע
    לפעמים פשוט... החיים מפריעים באמצע כל הכיף :)

    התמונות דווקא נראות מפתות ביותר,
    אולי פשוט עניין של רזולוציה וקימפרוס?
    ד"ששששש

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, רק שהפעם אין לי כל כך במה לתרץ ;-)

      הרזולוצייה וכל השאר - הכל כמו שתמיד אני עושה. זאת הפעם השנייה שזה קורה לי בבלוגר... לא מבינה למה. תראי בעמוד הפייסבוק את אותן התמונות והלבן בהן נראה לבן ולא אפור כמו כאן. ובכלל התמונות האלה נראות דהויות כאן.

      שמחה שהצצת :-)

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...