יום שישי, 23 בינואר 2015

סלמון ביתי כבוש - גרבלקס





תנו לי להתחיל את הפוסט הזה מאזהרה: הסלמון הזה יגרום לכם לזלול כריכים כל יום כל היום! או סושי... שזה עוד יותר טוב. סלמון טרי, מלח גס, קצת סוכר, שמיר, חרדל, טיפה שמן, קליפת לימון מגוררת – נשמע טוב? חכו עד שתטעמו... תלקקו את הצלחת! שנים שאני לא קונה סלמון מעושן. אני מכינה לבד לעיתים קרובות כי גם הגוזל שלי אוהב סלמון ומעדיף אותו על פני כל נשנוש אחר. כריך עם סלמון, סושי, או סתם כך פרוס ליד החביתה – זה מה שאוהב הגורמן הקטן שלי. לא כל כך מעניין אותו השניצל והקטשופ כמו הסלמון והסושי. אגב, גם לולי בת השנה וחצי כבר הספיקה להתמכר :-)

במציאות המושלמת שהייתי רוצה לחיות בה, הייתי כל יום מכינה ארוחות גורמה. אך המציאות הדי אכזרית לעיתים, מונעת מאיתנו להעביר שעות רבות מדי יום בהכנת מנות גורמה מפוארות. הרבה פעמים אנו מסתפקים באוכל "חטוף" – כריכים, קרקרים עם איזה ממרח, ביצים, ירקות חתוכים. אך כשאני מכינה את הסלמון שלי, כל ארוחת בוקר מורגשת לי כמו ארוחה במסעדה איכותית, וכל כריך מחליף את הכריך של "ארומה" ב-28 ש"ח עם חתיכת סלמון קטנה ורבע עלה חסה. פשוט תכינו את הסלמון הזה ויצא לכם זול הרבה יותר, טעים הרבה יותר, נגיש וזמין הרבה יותר. תעשו לעצמכם טובה, והכינו חגיגה כזאת בכל יום!

מרכיבים:
1 פילה סלמון עם העור (בערך 1 ק"ג)

3 כפות מלאות מלח גס
1/2 1 כף סוכר
1 כפית מלאה חרדל דיז'ון (אבל לא גרגרים)
1/2 צרור שמיר (או צרור שלם במידה והוא קטן)
קליפה מגוררת מ-1/2 לימון
1 כף שמן

הכנה:
1. מכינים מרינדה בקערית קטנה: קוצצים דק את השמיר. מוסיפים את כל שאר מרכיבי המרינאדה, מערבבים היטב.

2. חותכים את הפילה לחצי, מצפים כל חצי היטב בתערובת, מניחים אחד על השני (האחד עם העור כלפי מטה והשני עם העור כלפי מעלה, מעין סנדוויץ' סלמון כשהתיבול באמצע) וסוגרים בכלי פיירקס.

להכניס למקרר ל-24 שעות.
להוציא את הדג מהמקרר, להוריד ממנו את המלח ולשטוף במשך כמה שניות במיים קרים רק כדי להוריד את עודפי התיבול. להספיג היטב בנייר סופג, להחזיר לפיירקס נקי.
לשמור במקרר.

הערות שוליים: אל תתפתו להוסיף לימון או לשים מעל הדג משקולת. זה יהפוך אותו ליבש ויפגע בטעם הטבעי שלו.
בגדול, מי שהתחיל להכין סלמון כבוש בבית זאת הייתה הסבתא האחת והיחידה שלי. לקחתי ממנה את כל הטיפים. דבר יחידי שאני לא עושה כמוהה זה הוספת יין לבן או לימון. היא הייתה מוסיפה. אך עם הזמן גיליתי שאלה די מייבשים את הדג העסיסי הזה.

בתמונות מופיעים שני לחמים שונים (לחם ולחמניות ליתר דיוק) והמתכונים יבוא בהמשך...




בתיאבון!
                  רגע לפני שנכנס לשינה עמוקה במקרר...
 


 










נטי

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...