יום שישי, 27 במרץ 2015

רולדת תותים ושמנת



 

שלום חברים! שוב התאדתי מהבלוג בלי לשים לב שעבר כבר יותר מחודש מאז העדכון האחרון. אני מנסה כל הזמן להבין, זה רק אצלי 24 שעות חולפות במהירות של שעתיים או שכך זה אצל כולם?? אני פשוט לא מספיקה כלום! כששואלים אותי "נטי, איך את מספיקה הכל?" תמיד בא לי לצחוק בצחוק היסטרי כזה ולצרוח "כלום אני לא מספיקה! כלום!!". אז איפה הבלוג בכל ה"כלום" הזה? גם הוא כבר מתחיל להתייאש ממני, אם רק היו לו ידיים מזמן היה נותן לי סטירה מצלצלת על הזנחה חמורה (מזל שאין "רווחה" של הבלוגים, אחרת כבר היו עוצרים אותי על יחס מחפיר).

אביב הגיע ואיתו הפריחה המשגעת, הריחות המעלפים, והטבע האחד והיחיד שאין מתחרים לו ביופיו. וכשכל זה כבר כאן, גם הטיולים בטבע הם חלק בלתי נפרד מסופי השבוע שלי (אגב, מי שעוד לא מכיר וטרם עשה לייק לעמוד העסקי שלי , מוזמנים לראות את האביב בצילומים המרהיבים שאני מביאה עד אליכם -  Natali Art Photography).

לפני שבועיים יצאנו לטיול אביבי בגני הנדיב יחד עם חברה מהבלוגייה, בשלנית מעולה ואשת משפחה למופת – אירנה מהבלוג המקסים "בלוזוגי: אמא ע/אובדת, אבא ע/אובד" ומשפחתה. עשינו פיקניק מלא בכל טוב (האמת, רציתי לשים כאן תמונות של מה שבישלנו לפיקניק, אבל גם כך הוא יצא עמוס בתמונות, אז אשמור את זה לפעם הבאה): היו לנו סושי מעשה ידיי, דג סלמון ברוטב טריאקי, פוקאצ'ה, סלט מיונז, סלט עם עגבניות שרי ותירס, סלט כרוב, סלט גזר קוריאני, סלט חצילים פיקנטי, לימונדה ביתית ומאפינס גבינה עם זיתים שאירנה  הכינה. היה כמבן גם קינוח, אך הוא נשאר לחכות לנו בבית (מפאת חשש שמא המשפחה תרצה להבריז לי לביתה מייד בתום הטיול, שמרתי את הקינוח בבית כקלף מנצח להביא אותם אלי הביתה ;-) ). לקינוח הכנתי רולדה עם קרם של שמנת חמוצה של פעם מוקצפת ותותים טריים. וזה בהחלט היה שווה כל ביס, רולדה רכה רכה, עם קרם טיפה חמצמץ ותותים מתוקים.

מי שטרם הכין רולדות ועדיין חושש – אל דאגה! זה קלי קלות ומהר מאוד. אן בכלל עם מה להסתבך ובמה להשקיע הרבה זמן (רק כדי לסבר את האוזן, החלטתי שאני מכינה רולדה ב-23:00 בלילה... ומייד הכנתי בלי לחשוב פעמיים).

~ הבסיס של רולדה הינו מתכון בסיסי של עוגת ספוג דקה. את העוגת ספוג ניתן להכין בכמה שיטות: עם הקצפה של ביצים מחוממות, עם הקצפה של חלבונים וחלמונים בנפרד והקצפת ביצים רגילה.

~ מרכיבים של הבסיס מאוד פשוטים ומעטים: ביצים, קמח, סוכר.

~ את הכמויות קל מאוד לזכור: 3 ביצים, 75 גר' סוכר, 75 גר' קמח (או 4 ביצים, 125 גר' סוכר, 125 גר' קמח).

~ הרולדה נאפית די מהר בשל היותה דקה.

~ לא לשכוח לגלגל אותה זמן קצר אחרי שיוצאת מהתנור.

מרכיבים:
3 ביצים
75 גר' סוכר
50 גר' קמח + 25 גר' שקדים טחונים (או לחילופין 75 גר' קמח)


4 כפות ריבה מחוממת קלות (אני השתמשתי בריבת נקטרינות שהכנתי בקייץ שעבר)
2 גביעי שמנת חמוצה של פעם 27% שומן
3-4 כפות סוכר
1 כוס תותים חתוכים לקוביות (שזה כ-2 כוסות של תותים שלמים)

הכנה:
1. לחמם תנור ל-180 מעלות.
להכין תבנית אפייה שטוחה (33X23 ס"מ), להניח עליה נייר אפייה ומלרוח בחמאה מומסת.

2. לטרוף קלות ביצים וסוכר בקערה חסינת חום.
לשים את קערת הביצים מעל בן מארי ולהמשיך לטרוף בעזרת מיקסר ידני עד שיתקבל קצף בהר ותפוח.
להוריד את הקערה לשולחן עבודה ולהמשיך לטרוף עד שהקצף יצטנן וימתח אחרי המקצפים של המיקסר בעת הרמתם.

3. לנפות את הקמח וקמח שקדים לתוך קערת הביצים ולקפל בזהירות את הקמח לתוך הקצף.

4. להעביר את הבצק על תבנית האפייה בשכבה אחידה.
להכניס לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ולאפות 10-12 דקות.

5. לפרוס על שולחן העבודה מגבת נקייה (אפשר לוותר ולהשאיר רק את נייר האפייה) ומעליה נייר אפייה חדש ולזרוע על גביו שכבה דקה של סוכר.
להוציא את התבנית מהתנור, להפוך את התבנית עם העוגה על נייר אפייה שהוכן מראש.
בזהירות להסיר מהעוגה את נייר האפייה שהיא נאפתה על גביו ולגלגל את העוגה לרולדה יחד עם המגבת/נייר אפייה חדש.

6. בינתיים לחמם מעט את הריבה.
להקציף את השמנת החמוצה עם הסוכר על מהירות גבוה עד לקבלת קצף יציב.
לנקות ולחתוך את התותים.

7. בעדינות לפתוח את גליל העוגה ולמרוח בריבה.
לשים מעל הריבה חצי מהשמנת המוקצפת ותותים. לגלגל את הרולדה שוב אך הפעם ללא נייר אפייה(!). התפר של הרולדה כלפי מטה.
עם סכין משוננת (סכין לחם) ליישר קצוות.
לקשט את הרולדה עם יתר השמנת והתותים.

הערות שוליים: למי שטרם יודע, ניתן להקציף יפה מאוד את השמנת החמוצה של פעם (של תנובה, גביע צהוב), כמעט כמו שמנת מתוקה. היא מאוד מאוד טעימה כשהיא מוקצפת ובעלת טעם חמצמץ עדין, זה שובר את מתיקות העוגות אליהן היא מוספת.

חתך הרולדה יצא לי מעט לא ישר (רואים בתמונות של רולדה שלמה) מיד בתום ההכנה, אך לאחר לילה במקרר הצורה הסתדרה ויצאו "שבלולים" סימטריים ויפהפיים בפריסה.

הרולדה שלי יצא דקה דיה, ניתן להכין בתבנית קטנה יותר לקבלת רולדה יותר עבה.

ניתן להכין גם כשל"פ ולהמיר את הקמח בקורנפלור/קמח תפ"א או לחילופין להגדיל את כמות השקדים הטחונים ולהקטין את כמות הקורנפלור/קמח תפ"א.

בתיאבון!



        
             לטרוף בעזרת מיקסר ידני עד שיתקבל קצף בהר ותפוח.

      
                לטרוף עד שהקצף יצטנן וימתח אחרי המקצפים של המיקסר בעת הרמתם





                  להפוך את התבנית עם העוגה על נייר אפייה שהוכן מראש.
                  בזהירות להסיר מהעוגה את נייר האפייה שהיא נאפתה על גביו


                לגלגל את העוגה לרולדה יחד עם נייר אפייה חדש


                 חתך הרולדה יצא לי מעט לא ישר...

                 ...אך לאחר לילה במקרר הצורה הסתדרה ויצאו "שבלולים" סימטריים ויפהפיים בפריסה





נטי

4 תגובות:

  1. גמני לא מספיקה כלום אף פעם!
    ועשית אותי רעבה מתיאור הפיקניק.
    לגמרי יופי של רולדה לניצול סוף עונת התותים

    השבמחק
    תשובות
    1. די אל תדברי איתי על סוף עונת התותים... כשם שאני לא מספיקה כלוםםםם, כך אני גם לא מספיקה לשבוע מהתותים חחח
      את לא צריכה להתגרות מהפיקניק, את יכולה לבוא ולעשות אותו יחד איתי :-P
      תודה על הביקור יקירה ♥
      שיהיה לך סופ"ש מקסים,
      נטי

      מחק
  2. איזה כיף זה היה :) מוכנה לשחזר את הפיקניק בכל יום ובכל שעה. הכי נהנינו לפגוש אותך ולהכיר גם את הילדים המקסימים שלך..
    והפעם אני יכולה לא רק להתפעל מהתמונות היפות שלך, אלא גם להעיד כמה טעים היה.
    ואין לך שום סיכוי, לא היינו בורחים גם בלי הרולדה. להפך, היה צריך לגרש אותנו בכוח ;)
    ממני - אשת משפחה למופת (מי, אני???? ;) )

    השבמחק
    תשובות
    1. אתם מוזמנים תמיד, רק שתזכרי את זה ;-)
      לגרש ממש לא, בשמחה שתשארו אצלנו גם ללון :-)

      כן, אשת משפחה למופת זוהי את! בעל מחונך, ילדים מטופחים, משפחה מגובשת - זה לא בא יש מאין (בעיקר בעל מחונך - זאת עבודה הכי קשה חחח).

      ואנחנו כבר מחכים לפעמים הבאות!

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...