יום חמישי, 21 במאי 2015

עוגת בסקוויטים עם ריבת חלב




לא תאמינו, אבל זאת עוגת הביסקוויטים הראשונה שלי.  מצחיק שדווקא את העוגה הכי פשוטה ומהירה והכי פופולרית טרם הכנתי. אבל זה סוג של "דפיקות" אצלי: נורא קשה לי להיות בתוך מערבולת של "כולם עושים את זה", אז או שאני עושה אחרי שגל ההתלהבות עובר (גם אם זה אומר להיות לא אופנתית כבר), או שלא עושה כלל, או שלהפך אני מקדימה את ההמונים (עושה עוד לפני שכולם הכירו). ואתם יודעים מה? אין לי הסבר לזה. כאילו מרגיש לי שאם כולם עושים (לובשים/אוכלים/בונים whatever) אז זה פשוט מדי, קל מדי, נגיש מדי, המוני מדי. קיצר... לא משנה. אז הטעות היא שלי שעד כה טרם הכנתי עוגות ביסקוויטים, כי עכשיו אני משלימה את החסר ומכינה לפחות שתים בשבוע חחח (אעדכן אתכם אח"כ באיזה קצב גדלים ההיקפים שלי חחחח).

טמפרטורה בחוץ כבר החלה את דרכה בטיפוס מטורף כלפי מעלה, ועוגות קרות זה בדיוק מה שהכי מתחשק עכשיו. לפני כמה ימים ערכתי קניות ומאוד קרצה לי הקופסה של 1 קילו אינסטנט פודינג שעלתה בסה"כ 30 ₪ . אז קניתי. לא יודעת למה. זה מצרך שכמעט אף פעם לא נכנס אלי הביתה כי אינני נוהגת להשתמש בו. ואז ראיתי גם ביסקוויטים, סוג של פתי בר אבל קצת שונה. טעימים יותר ועדינים יותר. כל כך פריכים שלא צריך בכלל להרטיב אותם בזמן הכנת העוגה, הם מתרככים לבד בגלל המילוי. וכשבאתי הביתה עם הקניות הללו, חיש קל חשבתי על עוגת ביסקוויטים (לא מצליחה לקשר את האינסטנט פודינג הזה לשום דבר אחר, וכנראה שאם הוא לא היה במחיר כל כך מפתה לא הייתי קונה. מעניין כמה עוגות עוד נשאר לי להכין עם הקילו הזה???).

העוגה שלי מכילה מרכיבים טריוויאליים נורא - חלב, שמנת מתוקה, אינסטנט פודינג, גבינה לבנה, ריבת חלב וגנאש שוקולד. אבל היא מאוד מאוד טעימה, עדינה, קטיפתית, קרמית, ומה שחשוב – יציבה. בד"כ לעוגות גבינה קרות או עוגות ביסקוויטים יש נטייה "לנזול" או להרטיב יותר מדי את התבנית. כדי שזה לא יקרה, כל מה שצריך זה רק לסנן היטב את הגבינה הלבנה.

מרכיבים:
כ-40 ביסקוויטים
1 כוס חלב
1 מיכל שמנת מתוקה (של 250 מ"ל)
5 כפות גדושות אינסטנט פודינג וניל
2 קופסאות של 500 גרם גבינה לבנה (אבל גם 1 של 750 יכולה להספיק)
½ צנצנת ריבת חלב
2-3 כפות אבקת סוכר במידת הצורך 

גנאש:
1 מיכל שמנת מתוקה
250 גרם שוקולד מריר

הכנה:
1. כארבע שעות לפני תחילת הכנת העוגה יש לסנן את הגבינה בבד טטרה.

2. בקערת המיקסר להקציף יחד את החלב, שמנת מתוקה ואינסטנט פודינג. כאשר המסה מסמיכה, להוסיף בהדרגה ריבת חלב ולהמשיך להקציף עד שריבת חלב כולה נבלעת.

3. להוסיף גבינה לבנה מסוננת לקערת המיקסר ולהמשיך להקציף עד שכל המסה הופכת להיות הומוגנית.
לטעום ואם חסר סוכר, אז להוסיף 2-3 כפות של אבקת סוכר.

4. להכין גנאש שוקולד: לחמם את השמנת המתוקה עד שלב הרתיחה (עד שמתחילים להיווצר בועות קטנטנות לצידי דופן הסיר). לכבות את האש. לקערה גדולה לשים את השוקולד (אם זהו שוקולד מחבילות, אז לשבור אותו לבוקביות, אם אלה שוקולד צ'יפס או פתיתי שוקולד, אז למדוד 250 גרם). ולמזוג מעליו את השמנת החמה. לתת לשוקולד להינמס, מדי פעם לערבב עד שמתקבלת תערובת אחידה וחלקה.

לתת לגנאש להתקרר לטמפ' החדר.

5. בתבנית מרובעת לסדר שכבת ביסקוויטים, מעל הביסקווטים חצי מתערובת הגבינה, שוב שכבת ביסקוויטים, חצי נותר של תערובת הגבינה, שכבת ביסקוויטים אחרונה ומעל את הגנאש שכבר הצטנן לטמפרטורת החדר.

להכניס את העוגה למקרר עד להתייצבות (אני מכניסה למשך לילה).

נ.ב מקווה בימים הקרובים לעדכן עוד עוגת ביסקוויטים אחת...

בתיאבון!








נטי

3 תגובות:

  1. יואו, כל מילה בסלע! אני בשוק מזה שיש עוד "מוזרות" כמוני שלא מתפתות לדרך הקלה והמקובלת חחחח לא שאני משתוללת עם קונדיטוריה עילית אבל מתכונים "עממיים" כאלה באמת לא מאתגרים מספיק למרות שאת הטעם אני מכירה ודי מחבבת.
    ובסך הכול מדובר בעוגה טעימה ואני בטוחה שתוספת של ריבת חלב מאוד משדרגת את הטעם! אז בקיצור, תמיד יש פעם ראשונה וכן ירבו הניסויים ;-)

    שבת שלום וחג שבועות שמח,
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, אני כזאת ;-) אבל לא רק בעוגות - בהכל.

      העוגה ממש ממש טעימה, אכין אותה למחר, מרוב שהיא טעימה לא בא לי הפעם להכין שום עוגה אחרת :-)

      שבת שלום וחג שמח!
      נטי

      מחק
  2. לפעמים כמה פשוט ככה טעים :)
    אין כמו עוגת ביסקוויטים טובה ליישורים

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...