יום שבת, 7 בנובמבר 2015

חזה עוף מוקפץ






שלום לכל מי שעדיין כאן, לא מתייאש וממשיך לחכות לעדכונים :-)
לאחרונה כל פוסט חדש אני מתחילה מהצטדקות והסברים למה לא כתבתי במשך זמן רב, אז הפעם לא אנסה להצדיק את עצמי כי אין לי שום דבר חדש ומוצדק לומר חחחח. החיים! השגרה! הילדים! הפרויקטים! הגינה הגדולה שלי שהחלטתי לטפל בה במו ידיי ופיטרתי את הגנן החסר תועלת שהיה לי... אם רק היו מוסיפים עוד איזה 3-4 שעות ליממה, נראה לי שהייתי מספיקה יותר ;-)

אוכל אסיאתי... אני מוכנה לחיות בקוראה או בסין או ביפן ולו בשביל האוכל הטעים והמיוחד שלהם. גם אוכל, גם תרבות האוכל, וגם כבוד לאוכל. טרם הייתי במדינות הללו, אך זה לא מפריע לי לחקור כל פיסת מידע אודות התזונה של העמים הנבונים האלה. אני קוראת, בודקת, צופה, חוקרת כל דבר וכל פרט הקשור לאוכל שלהם במשך 7  שנים שלמות. וכמובן שהודות לגוגל טרנסלייט אפשר לקרוא גם בשפתם המקורית (עקום, עקום, אני יודעת, אבל אם מתעקשים אפשר להבין את המסר היטב). אני מקנאה בהיסטוריה ובתרבות האוכל של עמים אסיאתיים. הם לא מחנטרשים סתם משהו על מחבת, הם משקיעים מחשבה בכל מנה ובכל מרכיב. יש להם כבוד לאוכל ולאכילה. האוכל שלהם חכם.

את העוף הזה הכנתי בנוסח קוריאני (אני מוקסמת מהאוכל הקוריאני במיוחד). כמובן שבארץ לא קל להשיג את כל המרכיבים המקוריים, ולכן המנה מותאמת לחומרי גלם שלנו, אך בהשפעת האוכל הקוריאני. בקוראה משתמשים הרבה באגס סיני, בצל, ג'ינג'ר, שום ושומשום לתיבול מנות בשריות. היות ואגס סיני לא נמכר בחופשיות בכל מקום, השתמשתי באגס רגיל ו-1/2 תפוח ירוק. ההשראה למנה הזאת קיבלתי ממאכל קוריאני שנקרא פולגוגי. פולגוגי זהו בשר בקר או עגל על הגריל, לעיתים רחוקות יותר משתמשים גם בעוף ובחזיר. לפני הצלייה חתיכות דקיקות של בשר משרים במרינדה של רוטב סויה, סוכר/דבש, שמן שומשום, שום, בצל, אגס סיני ולאחר מכן צורבים על רשת מעל אש חייה. כיום מכינים פולגוגי גם על מחבת. בפוסט הזה אני מביאה עוף בנוסך פולגוגי, אך בפוסט אחר אביא מנה הכי קרובה למקורית של בקר.

מרכיבים:
למרינדה:
חזה עוף שלם
½  אגס
½ תפוח ירוק קטן
½ כפית שורש ג'ינג'ר מגורד
2 שיני שום כתושות
1 בצל קטן
2 כפות רוטב סויה
קורט מלח

להרכבת המנה:
1 בצל בינוני
1 קישוא
1 גזר
1 פלפל גמבה אדום
3 שיני שום

3 כפות רוטב סויה
1 כפית שמן שומשום
¼ כפית שבבי צ'ילי יבש
1 כף חומץ
2 כפיות סוכר
כפית זרעי שומשום

הכנה:
1. לתבל את העוף: חזה עוף לחתוך לרצועות דקות.
לגרד בפומפייה דקה (או לרסק במעבד מזון) את התפוח, האגס, הג'ינג'ר ואת הבצל. לכתוש את השום.
לשים לקערה את המחית, רוטב סויה, ומלח.
להוסיף את רצועות העוף ולערבב היטב.
לסגור את הקערה בניילון נצמד ולהשאיר במרינדה למשך 20 דקות.

2. לחתוך את הבצל לרצועות, את הקישוא והגזר לחצי ירח, את הפלפל גמבה לקוביות גדולות. את שיני השום למעוך בעזרת לחיצה עם סכין רחבה.

3. לחמם מעט שמן בווק. כאשר השמן חם מאוד להעביר את העוף לווק ולטגן במשך 5-7 דקות.
כאשר העוף מוכן להוציא אותו לצלחת.
לשטוף את הווק ולחמם מאוד, למזוג קצת שמן ולשים את כל הירקות החתוכים. להקפיץ אותם במשך 5 דקות.

4. להוסיף את העוף המוכן ולהמשיך להקפיץ כ-3 דקות נוספות. לקראת סיום הבישול לערבב בקערית נפרדת ולהוסיף אל הווק רוטב סויה, שמן שומשום, צ'ילי, סוכר, חומץ, זרעי שומשום ובמידת הצורך להוסיף מלח.

בתיאבון!









נטי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...