יום שני, 9 בנובמבר 2015

לפת כבושה




לפת כבושה זה מעדן חמוצים אמתי. פעם ראשונה נתקלתי במתכון השווה הזה לפני כמה שנים בבלוג טעים במיוחד של בתיה דורון (בלוג – אוצר למי שטרם מכיר) וכשראיתי את המתכון הזה התרשמתי מידית ורצתי להכין. נו, מי לא אוהב חמוצים? אני לא מכירה ולו אדם אחד כזה. ירקות מוחמצים זאת תוספת נהדרת, עשירה ומגוונת לכל מנה, אפילו לאורז לבן נטול טעם (וקוריאנים לא טועים כשמגישים לצד אורז לבן מגוון ירקות מוחמצים וכבושים בטעמים שונים).

לפי המתכון של בתיה דורון מחכים שבוע ימים עד שמותר לאכול את הלפת. למען האמת, אני מאוד קצרת סבלנות כשמדובר במשהו טעים. זה היה סיוט אמתי להמתין שבוע שלם עד שאוכל לטעום מהמעדן החמוץ הזה. ולכן... טעמתי בכל יום כמה פרוסות של לפת :-] וזה היה טעים גם יומיים אחרי שכבשתי! לאחר שבוע הטעם נהיה קצת יותר עמוק וגם הצבע התחזק.
בקיצור, לפת כבושה זה כ-ל כ-ך טעים שמתחשק לאכול ממנה גם בבוקר, גם בצהריים, גם בערב וגם בין הארוחות...


מצרכים:
4 לפתות בינוניות
2 סלקים בגודל של הלפת
1/2 כוס חומץ רגיל
מלח: לפי כמות המים, 1 כפית על כל כוס מים
מים פושרים בכמות של הצנצנת - למדוד ולהכין מראש
צנצנת מעוקרת ונקייה

הכנה:
1.     לקלוף את הלפת והסלק, להניח בתוך מסננת לשטוף.

2.      לסדר בצנצנת שכבות של הלפת  והסלק.

3.      מומלץ למי שאוהב חריף, להוסיף פלפלים חריפים ושיני שום בין השכבות.

4.      לפזר מעל את המלח - יש לנו את הכמות אחרי שמדדנו את כמות המים.

5.      לשפוך מעל החומץ.

6.      למלא במים הפושרים ולסגור היטב את הצנצנת - לוודא שהצנצנת סגורה הרמטית.

7.      לעטוף את המכסה בנייר חד פעמי, כדי שאם ישפריץ, לא נתלכלך, לנער היטב מעל הכיור, עד שהמלח ימס. להניח
         את הצנצנת במקום מואר, הכי יפה על אדן החלון.

8.      ככה נראית צנצנת הלפת לאחר כשבוע ולאחר שהצטרפה אליה צנצנת נוספת של חמוצים.

9.      לאחר שפתחנו את הצנצנת יש לשמור במקרר - תכינו ותיהנו.

בתיאבון!







נטי

6 תגובות:

  1. נטי,
    האמת שקצת קשה לי למשל לעקוב פה ...כתבתי כמה פעמים תגובות ..ושאלתי גם משהו
    ולא ראיתי את זה או תגובה שלך .
    אז כנראה שאני לא מבין את הבלוג החדש...
    אבל לא מוותר עלייך ,הבשלנית הכי חמודה ברשת.

    השבמחק
    תשובות
    1. ערב טוב לך!
      באמת המון המון זמן לא ראיתך :-) שמחה שחזרת לכאן.
      אם כתבת הודעה והיא לא הופיעה, ייתן והיה איזה באג בבלוגר, זה קורה לעיתים אבל בטח שלא בתדירות וברמה כמו בתפוז.
      אך במידה וכתבת תגובה ולא השבתי לך, אני מתנצלת! לרוב משתדלת לא לפספס שום תגובה ובטח לא שאלה.
      וכמובן שאני תמיד שמחה לראות כאן חברים ותיקים וטובים :-)

      שיהיה המשך ערב נעים וחמים!

      נטי

      מחק
  2. נטי, איזה כיף של פרגון, יצא לך מהמם
    גם אני פתחתי כאן בלוג נוסף קבלי קישור
    http://batyadoron.blogspot.co.il/
    נראה לי שאת הבן אדם הכי מתאים לעזור לי גם כאן עם העיצוב, זוכרת לך את העזרה גם בתפוז
    אני לא מצליחה למצוא אותך ולקשר אותך לחברים שלי, אז אולי את תעשי את זה

    השבמחק
    תשובות
    1. בתיה, יקירה, אני כל כך שמחה לראותך כאן ♥
      אפילו הצעתי לך בתגובה הקודמת שלך להצטרף לחברים שלי בפייסבוק (מעטים שאני מצרפת) :-)

      את הלפת הזאת הכנתי עוד אז, קצת אחרי שפרסמת את הפוסט. גם אני וגם אימא שלי חיסלנו צנצנת אחת כמעט תוך ערב אחד, יצאה באמת משגע!

      אם אני יכולה לעזור לך במשהו אז בשמחה, כתבי לי (למרות שאני לא מוצאת זמן לשנות קצת עיצוב לבלוג שלי, כבר ממש נמאס מאיך שהוא נראה...)

      שיהיה המשך ערב נעים!

      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...