יום שלישי, 2 בפברואר 2016

עוגת פררו רושה




אבא שלי גדל בשנה ולכבודו הכנתי עוגה עם קרם נוגט, אגוזי לוז קלויים וכמובן... פררו רושה כקישוט. את המתכון מצאתי במקרה ביו טיוב בשפה גרמנית. חיש מהר שמתי לב למתכון שקצת חורג מהעוגות הישראליות השגרתיות, לא היה לי ספק שאני הולכת להכין את העוגה המדהימה הזאת כבר בהזדמנות הקרובה. לרוב לחגיגות של ימי הולדת וחגים (למעט הילדים שלי) אחותי היא האחראית הבלעדית על קינוחים. אני תמיד המארחת וכל נטל האירוח הינו שלי, ולכן יש לנו חלוקה שווה: אני מבשלת (וגם מסדרת את כל הבלגן שנשאר אחרי אירוח כמובן חחחח) והיא מכינה עוגות. אך הפעם היה לי ברור שאני ורק אני מכינה את העוגה לאבא. וגם את האירוח. עוגת ספוג בניחוח אגוזים קלויים, וקרם נוגט סופר עדין, עם קישוט מרשים של פררו רושה הכי מתאימה לחגיגה (אוהבי פררו רושה, אתם כאן?)

מי שעוקב אחרי הבלוג שלי זה מכבר, וודאי זוכר שקישוטי עוגות וצבעי מאכל זה לא הסגנון שלי. אני לא דנה בכך שקישוטים צבעוניים עתירי סוכר זה טוב או לא טוב, אני רק אומרת שזה לא מה שאני מעדיפה להשקיע בו (אעפ"י שהבן שלי מבקש משהו עם בצק סוכר ליום הולדת לגן... נראה איך אצא מזה חחח). טוב, עכשיו לעצם העוגה. אני חייבת לציין שהעוגה מאוד מאוד טעימה ורכה וקלילה למרות 4 חבילות שמנת מתוקה. עוגה שכולם "התעלפו" ממנה. אלא מאי, זה לא פררו רושה. נחמד שמי שהמציא אותה החליט לקרוא לה פררו רושה בזכות אגוזי לוז וקישוט של פררו רושה בלבד, אך לעוגה עצמה אין זכר לטעם של פררו רושה. זאת עוגה אגוזית מאוד מאוד טעימה. הטורט של הבסיס אשר מכיל אגוזי לוז קלויים וטחונים סופר טעים, עוגת ספוג הכי טעימה שאכלתי עד כה. הקרם העדין אשר מכיל שמנת מוקצפת, יוגורט ונוגט מאוד מרענן ומעניק לעוגה רכות ועדינות של משי. את ההשערות שלי לגבי שדרוג העוגה בטעם פררו רושה באמת, ארשום בהערות מתחת למתכון.


מרכיבים:
לטורט אגוזים:
180 גרם סוכר
1 שקית סוכר וניל (אני שמה תמצית ביתית)
4 ביצים
100 גרן קמח
100 גרם קורנפלור
2 כפיות אבקת אפייה
50 גרם אגוזי לוז קלויים וטחונים

לקרם נוגט:
6-7 כפות מלאות של אבקת נוגט (במתכון המקורי מצוין משהו אחר, אך לא נראה לי שיש לנו את זה בארץ)
300 גרם יוגורט
400 מ"ל שמנת מתוקה
2 שקיות אינסטנט פודינג

לציפוי וקישוט העוגה:
400 מ"ל שמנת מתוקה
2 שקיות סוכר וניל (כאמור, אני שמה רק תמצית ביתית, לעולם לא סוכר מהשקיות)
1 חבילה אינסטנט פודינג
2-3 כפיות אבקת קקאו

אגוזי לוז טחונים גס



תבנית אפייה 26 (אפשר גם 24 העוגה תצא גבוהה יותר)


הכנה:
1. להקציף ביצים עם סוכר וסוכר/תמצית וניל עד לקבלת קצף בהיר וסמיך.

2. לנפות את הקמח, קורנפלור ואבקת אפייה ולקפל בזהירות לתוך קצף הביצים. להוסיף אגוזים קלויים וטחונים ולקפל שוב בעדינות.

3. לחמם תנור ל-170 מעלות.
לרפד את תחתית התבנית בנייר אפייה. את הדפנות למרוח בחמאה מומסת.
להעביר את בלילת הבצק לתבנית אפייה ולאפות בתנור שחומם מראש במשך 30-35 דקות, או עד שהקיסם הנעוץ במרכז העוגה יוצא נקי.

לתת לעוגה להצטנן מעט, להוציאה מהתבנית ולחתוך לשלוש שכבות.

4. להכין קרם נוגט: להקציף שמנת מתוקה עם אינסטנט פודינג (אני הוספתי קצת סוכר בנוסף).
להוסיף יוגורט ולהקציף שוב.
להוסיף אבקת נוגט ולהמשיך הקצפה על שכל האבקה תתאחד עם הקרם.

5. לתוך תבנית האפייה בה נאפתה העוגה (או לתוך רינג אחר) להניח את השכבה התחתונה של העוגה.
למרוח את השכבה בחצי מהקרם.
לכסות בשכבה האמצעית ולמרוח את החצי השני של קרם נוגט.
לכסות בשכבה העליונה.

6. להכין קרם לציפוי העוגה: להקציף שמנת מתוקה עם אינסטנט פודינג, להוסיף אבקת קקאו ולהקציף עוד טיפונת.

להוציא את העוגה מהתבנית ולצפות בקרם. לעשות קישוטים כאוות נפשכם. לא לשכוח על פררו רושה!
את דפנות העוגה לצפות בנדיבות באגוזי לוז קלויים וטחונים גס.

הערות שוליים: עכשיו לעניין הפררו רושה. קודם כל,ע"מ שהטעם יזכיר את הכדורים הקריספיים הממולאים בשוקולד (נוטלה?) הממכרים האלה חייב להיות את אלמנט ה... נוטלה. לדעתי, ניתן למרוח את השכבות בנוטלה, לפזר מעל נוטלה אגוזי לוז טחונים, ורק לאחר מכן את קרם הנוגט. למעשה לקרם הנוגט הסופר טעים הזה אין בכלל שום זכר לפררו רושה, אך היות והוא כל כך טעים, לא כדאי לוותר עליו. ואם יש אפשרות להשיג ופלים ריקים ללא מילוי, אז אפשר לשבור אותם ולפזר מעל העוגה (אולי גליליות למילוי שנמכרות ריקות יתאימו). ואולי אפשר להמיר חצי מהקורנפלור שבמתכון לאבקת קקאו ע"מ שגם השכבות יהיו שוקולדיות.

אגב, את אבקת הנוגט אפשר לשים גם יותר. חופשי.

חכו, חכו! אל תלכו לשום מקום :-) עוד לא נרשמתם לעדכונים בעמוד האינסטגרם שלי?? אז הנה הוא כאן, מוזמנים לעקוב אחריי:
https://www.instagram.com/nataliiart/?ref=badge
Instagram - Nataliiart
בתיאבון!


       
              אני הוספתי את האגוזים הטחונים לתוך הקמח והקורנפלור ואז קיפלתי את זה לתוך קצף הביצים

        
             אגוזי לוז שקליתי בתנור וקלפתי


        אבקת נוגט
        
          אבקת נוגט, יאמי!

           קרם נוגט מוכן

          לולי נהנית מהקרם :-)

           שוקולד נוגט מגורר מעל השכבה האמצעית





                              אחותי עם העוגה לאבא


נטי

2 comments:

  1. מפתה בטירוף!!! נראה כמו טורט קלאסי מברית המועצות, כזה היה בלתי אפשרי להשיג :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      העוגה אכן מפתה ונפלאה :-) לא בטוחה לגבי העוגות של ברית המועצות... למיטב זכרוני אלה היו עוגות עם המון קרם עשוי ממרגרינה בצבעים זרחניים ;-) אם כי אהבתי את העוגות האלה עם אגוזים וקישוטי פטריות למרות המרגרינה חחחחח

      תודה על הביקור!!
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...