יום שני, 2 בינואר 2017

חלה מתוקה (הכי טעימה! אבל הכי הכי הכי!)





שנה חדשה מאושרת ומשגשגת לכל קוראי הבלוג היקרים שלי! שתהא לכם שנת 2017 שנה מוצלחת, מלאה בהפתעות נעימות, שיתגשמו כל חלומותיכם והדרך להגשמתם תהא מעניינת ומאתגרת, מאחלת לכם שנת בריאות, אהבה, כבוד וחופש! חופש מכל המכשולים הנפשיים והפיזיים...

החלה הזאת היא לגמרי החלה האהובה עלי ביותר. לא "אחת החלות האהובות", אלא ה-כ-י אהובה. הייתי אפילו אומרת שהיא חלה חגיגית. הארומה שלה לא יכולה להשתוות לשום לחם אחר שאפיתי אי פעם. המרקם הקליל והאוורירי שלה והקרום הדק ומתקתק יותר מזכירים עוגה עדינה מאשר לחם. את החלה הזאת אני לא אופה לעיתים תכופות משתי סיבות: דבר ראשון אני שומרת לה את המקום המיוחד שלה, ושנית, היא לוקחת קצת יותר זמן הכנה/התפחה מחלות אחרות שאני אופה כפעמיים בשבוע (חלה זה הלחם המועדף על ילדיי לבית ספר ולגן).

את המתכון לחלה מתוקה ראיתי פעם מזמן בבלוג של אישה מדהימה אשר מקדישה המון-המון זמן וסבלנות לחקר אודות סוגי קמחים שונים, שמרים שונים, מחמצות שונות, לחמים שונים, ובקיצור היא כול-כולה מחקר אחד מהלך גדול על כל מה שקשור ללחם. לצערי, לאחרונה היא מחקה את הבלוג שלה (ולכן אין לי דרך לקשר למקור המתכון) שהיה פשוט אוצר יקר ערך (הבלוג ברוסית), לא ידועה לי הסיבה על מחיקת הבלוג שלה, אך בעיניי זה לא פחות מטרגדיה אמתית. מי שלא קרא את הבלוג שלה, לא משער אפילו איזה אוצר נעלם ללא עקבות. הייתי אומרת שהיא ריימונד קאלבל הבא, אעפ"י שהיא עצמה מאוד צנועה ולא חושבת כך.


מרכיבים:
4 כוסות קמח
2 כפיות שמרים יבשים
¼ 1 כוסות מים

1 כפית מלח
¼ כפית אבקת אפייה
¼ כפית קינמון
½ כפית תמצית וניל

2 ביצים גדולות (חלמון של ביצה אחת להפריד ולשמור לזיגוג החלה לפני האפייה)
1/3 כוס שמן
1/3 כוס סוכר

 ½ כף פרג או שומשום

הכנה:
1. למזוג מים לכוס (כוס אחת), להוסיף 1 כף סוכר ואת השמרים ולהשאיר בצד למשך שעה.

2. לשים לקערת המיקסר 3 כוסות קמח ואת כל המים עם השמרים, ללוש במשך כמה דקות ולהשאיר את זה במקום חמים למשך שעה.

3. להוסיף את כל שאר המרכיבים, כולל המים הנותרים, וללוש במשך 5 דקות. להשאיר לתפוח במקום חמים למשך שעה.

אל תתפתו לשים יותר קינמון ווניל! 
זכרו שזאת לא עוגה, זה לחם. הכמות הזעירה שיש במתכון מעניקה לחלה ניחוח מיוחד ועדין שקשה לי אפילו לתאר במילים עד כמה הוא תורם לחלה. אבל בדיוק במינון הזה ולא יותר.

4. לחלק את הבצק התפוח ל-8 כדורים שווים. על משטח מקומח קלות לרדד כל כדור לעלה שטוח ולגלגל לרצועות.
לקלוע צמה משמונה רצועות. (זה מאוד מאוד פשוט: יש 4 רצועות מכל צד. לוקחים את הרצועה הכי רחוקה, הכי קיצונית, ומביאים אותה למרכז ומצמידים לרצועות של הצד הנגדי. לאחר מכן אותו הדבר מהצד השני).

5. להניח את החלה על מגש אפייה משומן קלות או מרופד בנייר אפייה. לכסות במגבת נקייה.
להשאיר את החלה להתפחה אחרונה למשך כשעה (אך להשגיח שלא תהיה התפחת יתר).

6. לחמם תנור 165 מעלות.
לפני הכנסתה לתנור למרוח את החלה בחלמון ביצה מעורבב עם כפית מים. לזרוע שומשום או פרג.
לאפות ב-165 מעלות במשך 1 שעה.

הערות: אמנם אני לא יכולה לקשר לבלוג של מי שלקחתי ממנה את המתכון, אך הייתה לה גם הפנייה למקור:Source: The New York Times Jewish Cookbook (2003), p 437 Sweet Challah (pareve), adapted from The Best of Craig Claiborne.

נ.ב סדנאות אפיה ובישול השיא  הפעילות :-) עוד ארבעה חודשים אצא לחופשת לידה, אז הזדרזו!
http://nati-culinaryart.blogspot.co.il/2016/07/blog-post.html
http://nati-culinaryart.blogspot.co.il/2015/01/blog-post.html  

בתיאבון!












נטי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...