יום רביעי, 8 בפברואר 2017

סלט ירקות פיקנטי עם טונה (במקור עם שרימפס) כמו בג'פניקה




לפני שבוע וחצי הורי הזמינו אותנו למסעדת ג'פניקה. האמת היא שהילדים שלי מכירים את הדרך למסעדה ואת התפריט בעל פה... הרבה יותר טוב ממני. הם אוכלים עם ההורים שלי בג'פניקה כמו שילדים אחרים אוכלים במקדונלדס. על בסיס כמעט קבוע. אני לרוב לא מצטרפת (מגיע להם יום כיף מפנק במיוחד עם סבתא וסבא וחופש מאימא מדי פעם ;-) ), אך הפעם גם אני יצאתי איתם. הילדים שלי (בן 6 ובת 3) כבר אמרו לי מה להזמין אז גם לא התאמצתי להציץ בתפריט, הם יודעים יותר טוב ממני מה שווה שם. אז בין המנות שהם החליטו עליהם, הזמנו גם סלט ירקות פיקנטי עם שרימפס. בהתחלה לא ממש התלהבתי מהרעיון של הסלט כי לא אוהבת סלט עם רוטב מיונז. זה מוגש עם רוטב חריפריף על בסיסי מיונז. ו... וואלה! הופתעתי, זה היה מאוד מאוד טעים. הרוטב הוא לא חריף ברמות שאי אפשר לנשום והוא גם לא מרגיש כמו מיונז נטו. הסלט גדוש בירקות טריים להפליא (באמת להפליא כי בהרבה מאוד מסעדות מזלזלים בטריות הירק ומגישים סלטים עייפים להחריד. אחת הסיבות שהפסקתי לאכול במסעדות). בסלט היו עגבניות שרי, חתיכות עסיסיות של אבוקדו, חסה טרייה-טרייה, פלפלי גמבה בשלל צבעים, בצל ירוק, לא זוכרת עוד ירקות, ואולי זה הכל, וכמובן שרימפסים שמנמנים ומתקתקים מצוינים. באמת נהניתי מהסלט כמו שמזמן לא נהניתי מסלטים.

כמה ימים אחרי זה התחשק לי נורא לשחזר את הסלט בבית. שרימפס לא היו לי בהישג יד מיד לכן שמתי טונה. גם שרי לא היו והשתמשתי בעגבניות רגילות. את הרוטב הכנתי למיטב הבנתי של הטעם שאמור היה להתקבל. בקיצור, יצא לי סלט מטורף! כל מה שנותר לנו זה רק ללקק את הצלחות כשהכל נגמר :-) שלו אמר מראש שלא יאכל את הסלט כי לא אוהב טונה בסלטים, אז קיוויתי שהמנה שלו תישאר לי... אז קיוויתי ;-) זלל יותר מכולם ונהנה מכל ביס! לבריאות שיהיה לחיים שלי ♥

מרכיבים:
לסלט:
1 עגבנייה (או כוס עגבניות שרי חצויות לחצי)
1 אבוקדו
1 מלפפון טרי
1 פלפל גמבה אדום (או חצי פלפל כתום, חצי ירוק, חצי אדום)
עלי חסה
3 בצלים ירוקים
1 קופסה של טונה או 8-10 שרימפסים גדולים, מנוקים ומבושלים

לרוטב:
5 כפות מיונז
1 כפית רוטב סריראצ'ה
2 כפיות רוטב צדפות
1 כף מיץ לימון טרי
מלח

הכנה:
1. לשטוף את כל הירקות.
לחצות את עגבניות השרי לחצאים או לחתוך עגבנייה רגילה לחצי וכל חצי שוב לחצי ולפרוס לרצועות.
לחתוך את המלפפון לחצי ולקצוץ כל חצי לחצי-ירח.
לחתוך את האבוקדו לרצועות קצת עבות.
את הפלפל לחתוך ל-4 ולרצועות.
לקרוע בידיים את עלי החסה השטופים ויבשים.
לקצוץ בצל ירוק.

2. בקערית קטנה לערבב ביחד את כל מרכיבי הרוטב. לטעום ולתקן תיבול במידת הצורך.

3. לערבב את הירקות יחד עם הרוטב, להוסיף טונה או שרימפס.

בתיאבון!

נטי





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...