יום שבת, 3 ביוני 2017

ספגטי עם עגבניות שרי ושעועית ירוקה מוקפצת עם שום




שלום חברים!
חוזרת לעדכן אחרי כמעט ארבעה חודשים של שתיקה וקצת פחות מחודש אחרי לידה :-)

אז ב-06.05.2017 בשעה 20:21 נולד לנו גוזל שלישי! איזה אושר!! אני כבר אמא לשלושה בונבונים מתוקים – לשני בנים ובת באמצע. להיות אמא לשלושה זה מאתגר, דורש רוח מאוד ספורטיבית, מהירות תגובה של בָּזָק, יכולת התארגנות מושלמת, תכנון לו"ז מדויק, ועוד שלל דברים שעד כה מסתבר היו רק התרגולת לדבר האמתי ;-)  ובדרך להיותי אמא לשלושה עברתי הריון כבד (במלוא מובן המילה חחח) וארוך, משום מה בשלב מסוים הוא נהפך למעין הריון נצח שכזה שגרם לי לתחושה שכל החיים אהיה בהריון, ולקינוח "זכיתי" בהתפתחות לידה שהכי פחות ציפיתי לה בפעם השלישית... אבל הכל מתגמד אל מול הדובדבן שבקצפת לו זכיתי בסיום כל התהלך הארוך והכבד הזה :-)

והנה היום, פחות מחודש אחרי אני חוזרת לשתף אתכם במה שאנו אוכלים בימים אלה. האוכל שאחרי לידה הוא לרוב אוכל מהיר וקליל שמאפשר לי בין לבין לעשות שיעורי בית עם האפרוח הבכור שלי, לבנות ארמונות מחול קינטי עם הגוזלית הקטנה שלי, להניק את הרך הנולד, להספיק לחוגים של הילדים, וגם לא לפספס את גן שעשועים וטיולים עם העגלה. בקיצור, אמא במשרה מלאה כפול שלוש שצריכה גם לאכול וגם להאכיל. (אך אין זה אומר שמאז שילדתי לא הספקתי פעמיים להכין לילדים פיצה, סושי, וכמובן ממשיכה לאפות לחם כפעמיים בשבוע לכריכים של הגוזלים, אפילו ביום שהגעתי למיון יולדות והסתובבתי כל היום עם צירים, הספקתי לאפות לחם טרי כי לא הייתי בטוחה האם אלד או אמשיך לחכות עוד כמה ימים ואז הילדים יישארו חלילה בלי לחם טרי לבית ספר ולגן חחחח).

למזלי הילדים שלי לא מכורים רק לשניצל ופסטה וגם לא דורשים בכל יום מנות בשריות מורכבות. הם בשמחה אוכלים כמעט כל מה שאני מגישה לשולחן (בלי עין הרע).

מרכיבים:
ספגטי (לבשל לפי הוראות היצרן) לפי כמות הסועדים
½ 1 כוס עגבניות שרי
2 שיני שום
קורט תבלין איטלקי או תבלין פרובנס
שמן זית
מלח

שעועית ירוקה קפואה
2 שיני שום
1 כף שמן זית
10 גרם חמאה
קליפה מגוררת ומיץ מ ½ לימון קטן
מלח ומעט שבבי צ'ילי יבש

הכנה:
1. לבשל את הספגטי לפי הוראות היצרן.

2. לשטוף את העגבניות ולחצותם לשני חצאים.

3. לחמם במחבת 2 כפות שמן זית ולהוסיף שום קצוץ. לטגן את השום במשך 15-20 שניות.
להוסיף את העגבניות ותבלין ולהקפיץ במשך 2 דקות.
להוסיף את הספגטי ומלח ולהמשיך להקפיץ עוד כ-2 דקות.

4. להוציא למסננת כמות רצויה של שעועית ירוקה קפואה ולהעביר אותה תחת זרם מים פושרים.

5. לחמם במחבת שמן זית עם חמאה, להוסיף שום כתוש ולהקפיץ במשך 15-20 שניות.
להוסיף את השעועית למחבת, קליפה מגוררת מחצי לימון ומיץ לימון, מלח ושבבי צ'ילי יבש.
להקפיץ את השעועית על אש גבוהה במשך 2-3 דקות.

6. להגיש ספגטי עם עגבניות לצד שעועית מוקפצת.

בתיאבון!









נטי

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...