יום רביעי, 14 ביוני 2017

מוקפץ עם פטריות שיטאקי מיובשות




עוד מתכון ש"לאחר לידה" אשר דורש רק 15 דקות הכנה :-)
מה שאירוני, זה שאני מצליחה לחסוך זמן בבישולים מהירים (וטעימים!) אך מבזבזת אותו בכתיבת פוסטים ועריכת תמונות ;-) תאמינו לי שלנסח פוסט, לצלם את האוכל, לבחור תמונות מתאימות, לערוך אותן, לעבור כמה פעמים על פוסט מוכן (ולא שזה מונע ממני להשאיר איזו שגיאה פה ושם חחח) ולפרסם אותו בבלוג דורש ממני בערך פי חמש זמן מזמן הכנת המוקפץ הזה.

כששלו, הבן הבכור שלי (בן 7) היה תינוק ופעוט ולא היה במסגרת (הילדים שלי נכנסים למסגרות לא לפני גיל 3), כולם אמרו לי "חכי, ברגע שיכנס למסגרת תראי כמה זמן פנוי יהיה לך!". וכשהוא נכנס לראשונה למסגרת בדיוק ילדתי את בתי השנייה (עוד חודש וחצי תחגוג 4), כך שזמן פנוי לא בדיוק דיבר אלי. וכשגם הקטנה הגיעה לגיל שלוש ונכנסה למסגרת (השנה) הייתי אפילו מבוהלת מה אעשה עם כל הזמן הפנוי שיהיה לי? אבל מה, להפתעתי גיליתי שכשהילדים במסגרות, במסגרות שונות, לא רק שזה לא מוסיף זמן פנוי, אלא אף מקשה על תכנון הלו"ז היומי עוד יותר. לא נהיה יותר זמן! אדרבא, הזמן הופך להיות מוגבל יותר מתמיד. לקום כל בוקר באותה השעה ע"מ לארגן את הילדים: להכין להם ארוחות בוקר בבית (קורנפלקס אני מסכימה שיאכלו לא יותר מפעמיים בשבוע), להכין שתי ארוחות בוקר שונות לבית ספר ולגן, לצוד ממקומות הכי לא צפויים את בקבוקי השתייה שלהם, להלביש את שניהם, לעשות לשניהם קוקו (כן, לבן שלי יש שיער ארוך מהמם), להכניס את ארוחות הבוקר שלהם לילקוטים, ללוות את הגדול לתחנה ולחכות יחד אתו שיעלה להסעה, לקחת את הקטנה לגן ולהיתקע אתה שם לפחות 20 דקות (עד שלא אשחק אתה בכל משחקי השולחן היא לא משחררת), והנה השעה כבר תשע. אני מריצה בראשי כמה "זמן פנוי" עוד נותר לי עד 13:15 (מיום ראשון עד רביעי), או עד 12:45 יום חמישי, או עד 11:45 יום שישי כששלו חוזר הביתה מבית הספר? במקרה הטוב ארבע וחצי שעות. ארבע וחצי שעות בהן אני צריכה לדחוס קניות (כשעתיים), סידורים אישיים (ויש הרבה כאלה...), כביסות, ניקיונות ושאר עבודות בית "נעימות", עבודה (בין אם צילומים/עריכת תמונות, בין אם סדנאות בישול), ביקור בקופת חולים אם אחד מהם חולה (או ביקורים שלי ב-9 חודשים אחרונים: רופא נשים, בדיקות דם, מעקב הריון אצל אחות, וגם מיון בתחילת הריון). ובערב? בערב כמובן חוגים של שניהם! ומה באמצע? כמובן, שיעורי בית של שלו. ולא לשכוח גם לשחק איתם, לקחת לגני שעשועים, לארח חברים. והכל אני לבד! אז היכן הזמן הפנוי שכולם הבטיחו לי?! ומה היום? היום יש לי עוד גוזל :-) שזה כיף מ-ט-ו-ר-ף, זה פשוט ממכר, זה אושר עצום, זאת שמחה עילאית, רק ש"הזמן הפנוי" התקצר עוד יותר ולארוחות צהריים וערב נשאר לא יותר מ-20 דקות. אח, גאון מי שהמציא אוכל סיני וכד' ;-)

מוקפץ עם פטריות שיטאקי מיובשות
מרכיבים (4 מנות):
1 קישוא
1 גזר גדול
1 פלפל גמבה אדום
6-7 פטריות שיטאקה מיובשות
½ פרפר חזה עוף
3 שיני שום
מעט ג'ינג'ר טרי (בעיקרון לפי הטעם, שמתי לב שהחייך האירופאי שלנו לא רגיל לכמויות של ג'ינג'ר אותם צורכים בעלי עיניים מלוכסנות)
נודלס (גם ספגטי הולך טוב)
3 כפות שמן

מרינדה לעוף:
1 כף רוטב סויה
¼ כפית מלח
2 כפיות חומץ
1 כפית סוכר
1 שן שום כתושה

לרוטב:
½ כף רוטב דגים
1 כף רוטב צדפות (או לחילופין רוטב פטריות)
1 כף רוטב סויה
2 כפיות שטוחות סוכר
2 כפיות חומץ
קורט חמשת-התבלינים
1 כפית קורנפלור
2 כפות מים
 
הכנה:
1. לחתוך את העוף לרצועות, לערבב יחד את כל מרכיבי המרינאדה ולהשרות את העוף במשך 30 דקות.

2. להשרות את הפטריות המיובשות במים רותחים במשך 30 דקות.

לערבב בקערית את כל מרכיבי המרינדה ולהניח בצד.

חשוב להכין את הרוטב מראש ולא ברגע האחרון לחפש את המרכיבים, לפתוח בקבוקונים,
 למדוד, לערבב והמוקפץ בינתיים נשרף...

3. לחתוך לרצועות את כל הירקות לרבות פטריות.

לקצוץ שיני שום וג'ינג'ר.

4. לבשל את הנודלס לפי הוראות היצרן.

5. לחמם ווק, להוסיף ½ 1 כף שמן ואת העוף. להקפיץ את רצועות העוף על אש מאוד גבוהה במשך 4-5 דקות.
להוציא את העוף לקערה נקייה.

6. לנקות את הווק משאריות העוף ולחמם שוב. להוסיף ½ 1 כף שמן, שום וג'ינג'ר קצוצים ולהקפיץ במשך 5 שניות.
להוסיף את הירקות ולהקפיץ על אש מאוד גבוהה במשך 3 דקות.
להחזיר את העוף לווק, להוסיף את הנודלס ואת הרוטב ולהקפיץ במשך דקה.
להגיש מיד.

בתיאבון!

נטי





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...